Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Wtorek, 6 lutego 2018, 09:00

PlayerUnknown’s Battlegrounds  to jedna z najgłośniejszych gier 2017 roku. Produkcja studia Bluehole, stworzona we współpracy z Brendanem Greene'em, nadal zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży gier komputerowych. Niedawno zawitała również na konsole z rodziny Xbox One w ramach wczesnego dostępu. Czy warto już teraz się nią zainteresować? Sprawdzamy to w teście wydajności wersji przeznaczonej dla konsol Microsoftu.

PlayerUnknown's Battlegrounds szturmem wdarła się na rynek gier sieciowych i spopularyzowała gatunek Battle Royale. Każdą rozgrywkę rozpoczyna 100 graczy, którzy mogą albo walczyć w zespołach dwu- lub czteroosobowych, albo być zdani tylko na siebie. Lądują na wyspie, gdzie muszą przetrwać, rywalizując ze sobą i zdobywając coraz lepszy ekwipunek. Gra się kończy, gdy na mapie pozostaje jedna osoba bądź jeden zespół.

Ten z pozoru prosty schemat sprawia, że rozgrywka za każdym razem jest inna i potrafi być bardzo emocjonująca. Dlatego PlayerUnknown's Battlegrounds to obecnie jedna z najpopularniejszych gier. Przez pewien czas była przeznaczona tylko dla PC, jednak w grudniu ubiegłego roku pojawiła się w wersji na konsole z rodziny Xbox One w ramach programu Early Access.

Sprawdź najlepszą ofertę na Xboxa One X w zestawie z PUBG

PUBG nigdy nie wyróżniała się optymalizacją ani jakością oprawy graficznej, co może częściowo usprawiedliwiać zaoferowanie jej w ramach wczesnego dostępu. Jednak to, co posiadacze konsol Microsoftu otrzymali na inaugurację długiego procesu optymalizacji i testów, przyćmiło pierwsze negatywne doświadczenia graczy pecetowych. Po niemal dwóch miesiącach od udostępnienia wersji konsolowej w formie Early Access sprawdzamy, czy warto już teraz się nią zainteresować.

PlayerUnknown’s Battlegrounds – jakość obrazu

Jakość grafiki ocenialiśmy w jednym z miast w grze, Yasnaya Polyana. Porównanie, ze względu na dostępność w wersji konsolowej tylko jednej mapy, ograniczyliśmy do Erangel. Grafika wyświetlana przez obie konsole wyraźnie odstaje od tej, którą znają użytkownicy komputerów stacjonarnych. Najbardziej rzuca się w oczy znacznie mniejszy zasięg rysowania tekstur.

Na poniższym porównaniu widać, że oddalone wzgórza w wersji na Xboxa One są pozbawione lasu. Cienie w wersji konsolowej wyglądają gorzej, są choćby mniej szczegółowe. Jednak Xbox One X dostał tekstury tej samej jakości co pecety, czyli zostały przeniesione bez strat i są w rozdzielczości 4K. Mimo wszystko różnica pomiędzy wersjami na Xboxa One X i Xboxa One S jest widoczna gołym okiem, głównie przez zdecydowanie niższą rozdzielczość wyświetlanego obrazu i słabszej jakości tekstury. Zasięg rysowania pozostał bez zmian, jednak elementy otoczenia znajdujące się w dużej odległości od gracza straszą wyglądem – są poszarpane i pozbawione szczegółów.

 

PlayerUnknown’s Battlegrounds – galeria Xbox One X

PUBG

PUBG PUBG PUBG

Ocena artykułu:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
myszka91 (2018.02.06, 09:59)
Ocena: 14

0%
Co za czasy nastały, Pre Alphy na konsole w cenie zwykłej gry.
cHunter (2018.02.06, 10:23)
Ocena: 1

0%
Miał być hit a niestety nie starczyło mocy w 4letniej konsoli przestarzałej na starcie. Co tu się dziwić, grać się da tylko na XoneX ale ile osób ją ma? Do tego na 100% pełno będzie w tej grze masturbantów z wynalazkami pozwalającymi grać myszką cieszącymi się jak to oni wymiatają. Tak więc na pada ta gra odpada, za trudne jest celowanie.

Edit: zresztą o sytuacji świadczy cena bo w lepszych kluczykowniach jak cdkey da się klucz na Xone wyrwać już za ~75pln
Edytowane przez autora (2018.02.06, 10:26)
moniek92 (2018.02.06, 10:31)
Ocena: 3

0%
co to za PC za 4500zł? śmieszy mnie to, bo chyba gdzieś w na końcach internetów szukaliście tych wyników/części do pc.
gtx 1060 3gb i5-7600 8gb 2400 - 144 fps na minimum - 100~ na v high
Pioy (2018.02.06, 10:55)
Ocena: 13

0%
Artykuł wygląda jak pisany na zamówienie microsoftu, serio. 1060 za 4.5k i rozdziałka 4k, jeeea.
matekmz (2018.02.06, 11:00)
Ocena: 0

0%
Pioy @ 2018.02.06 10:55  Post: 1124592
Artykuł wygląda jak pisany na zamówienie microsoftu, serio. 1060 za 4.5k i rozdziałka 4k, jeeea.

Aktualne ceny kart graficznych i komponentów sprawiają, że w zestawie za 4,5K nie możemy wstawić karty mocniejszej od 1060 w wersji 6GB i takie są realia, dlatego test jak najbardziej w poprawny sposób odwołuje się do właściwej konfiguracji. No i też fajnie pokazuje, ile zyskamy w komputerze o 2,5 tysiąca złotych droższym od Xboxa One X.
Bojar1980 (2018.02.06, 11:10)
Ocena: 11

0%
matekmz @ 2018.02.06 11:00  Post: 1124594
Pioy @ 2018.02.06 10:55  Post: 1124592
Artykuł wygląda jak pisany na zamówienie microsoftu, serio. 1060 za 4.5k i rozdziałka 4k, jeeea.

Aktualne ceny kart graficznych i komponentów sprawiają, że w zestawie za 4,5K nie możemy wstawić karty mocniejszej od 1060 w wersji 6GB i takie są realia, dlatego test jak najbardziej w poprawny sposób odwołuje się do właściwej konfiguracji. No i też fajnie pokazuje, ile zyskamy w komputerze o 2,5 tysiąca złotych droższym od Xboxa One X.

Wszystko ok, tylko gtx 1060 nie jest kartą przeznaczona do 4k. Jak ustawicie FHD to pewnie spokojnie osiągniecie 100 fpsów. Wydaje mi sie że mało kto kupując kompa z 1060 ma do niego monitor 4k.
moniek92 (2018.02.06, 11:22)
Ocena: 13

0%
też mnie to zastanawia, bo ilu zdroworozsądkowych graczy, kupuję gtx 1060 do grania w 4K? toż to w ledwo której grze 1070 daje radę...
BOLOYOO (2018.02.06, 11:24)
Ocena: 10

0%
Tylko popatrzcie jaką dostajecie jakość w porównaniu do PC. Przecież to wygląda źle, wręcz żałośnie. Na komputerze za 4500 zł, osiągając identyczną jakość (lub lepszą, ale ze zmniejszonymi ustawieniami) spokojnie uzyskacie stabilne 60 klatek. No popatrzcie chociażby na tą jezdnię i jej tekstury (a raczej ich brak) xD
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane