artykuły

Call of Duty: WWII – konsole kontra PC

Jakość grafiki na trzech platformach

56
22 stycznia 2018, 15:00 Mateusz Ozimek

Od pewnego czasu ceny podzespołów PC rosną niemal z tygodnia na tydzień. Ostatnie podwyżki cen kart graficznych powodują, że coraz więcej osób zastanawia się nad zakupem konsoli jako podstawowego sprzętu do grania. Na przykładzie jednej z niedawno wydanych gier AAA porównaliśmy jakość obrazu i płynność animacji, jakie zapewniają najnowsze konsole Sony i Microsoftu oraz typowy zestaw komputerowy.

Call of Duty: WWII
Cena od 180.99 zł do 291.33 zł

Spis treści

Call of Duty: World War 2 przyniosła w zeszłym roku powiew świeżości miłośnikom serii, paradoksalnie dzięki temu, że powraca do korzeni i przenosi nas w realia drugiej wojny światowej. Spotkała się z przychylną reakcją graczy, wzbudziła także nasze uznanie.

Gra na najnowszych konsolach Sony i Microsoftu wygląda bardzo dobrze. Zapewnia kilka godzin intensywnej rozgrywki solo i dopracowany tryb wieloosobowy. Wersja dla PlayStation 4 Pro i Xboxa One X jest ulepszona graficznie względem standardowej i pozwala na zabawę w rozdzielczości 4K. Przeanalizowaliśmy wygląd gry na obu tych systemach i sprawdziliśmy, czy występują różnice w jakości grafiki pomiędzy nimi a pecetem.

Call of Duty: WWII – porównanie jakości obrazu

Działanie gry analizowaliśmy w dwóch misjach kampanii jednoosobowej: Twierdza i Operacja Kobra. W obu przypadkach test odbywał się podczas walki z przeciwnikiem, co pozwoliło sprawdzić, czy podczas intensywnej rozgrywki występują spadki płynności animacji. Wyjąwszy walkę w zwarciu gra działa stabilnie i rzadko zdarzają się jej problemy związane z wyświetlaniem obrazu.

Jakość grafiki na obu konsolach jest bardzo zbliżona, chociaż Xbox One X zapewnia wyraźnie lepsze cienie. Bliższe spojrzenie ujawnia też, że konsola Microsoftu wyświetla ostrzejsze tekstury. To zasługa większej mocy obliczeniowej, która pozwala wygenerować więcej szczegółów. Przewaga nad PS4 jest widoczna także w bardziej zaawansowanym cieniowaniu powierzchni, dzięki wykorzystaniu bardziej zaawansowanego temporalnego wygładzania krawędzi i techniki ambient occlusion. Różnice te są bardziej widoczne w misji Operacja Kobra. Jednakże na pierwszy rzut oka różnice pomiędzy obiema konsolami są niezauważalne, zwłaszcza że odległość rysowania obiektów jest taka sama.

 
 
Strona:
Tramwaj z BombajuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tramwaj z Bombaju2018.01.22, 15:07
17#1
Czy dałoby się włączyć na PC takie sztuczne 4k, z szachownicą? Ciekaw jestem, jakby sobie radziły wtedy karty graficzne w porównaniu do konsol.
EclipseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eclipse2018.01.22, 15:32
28#2
Wybraliscie gre z grafika KUPY i porownujecie Dla mnie na tych zrzutach jest 3x KUPA.
Tekstury sa tak slabe, w tak nedznej rozdzielczosci ze az sie plakac chce
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2018.01.22, 15:39
Nie ma mocy Cella nie ma wydajności.
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2018.01.22, 15:52
Tramwaj z Bombaju @ 2018.01.22 15:07  Post: 1121346
Czy dałoby się włączyć na PC takie sztuczne 4k, z szachownicą? Ciekaw jestem, jakby sobie radziły wtedy karty graficzne w porównaniu do konsol.

Tylko jeśli twórca gry dostarczy taka opcję. W PS4 realizuje to osobny kawałek hardwaru, w xone dają osobną biblioteke. Na PC 'niech ktoś'. Póki AMD/Nvidia nie dostarczy w sterownikach to nie będzie.
Edytowane przez autora (2018.01.22, 15:53)
SarahKerriganZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SarahKerrigan2018.01.22, 16:08
-23#5
Ps4 leje pasem pc betoniarki. Rise of the Tomb Raider na ps4 za 700zł vs. pc za 700zł.
Driveclub schodzi na 5 metrów i masakruje pc kapliczki voodoo!
KrossFyreZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KrossFyre2018.01.22, 16:28
12#6
SarahKerrigan @ 2018.01.22 16:08  Post: 1121372
Ps4 leje pasem pc betoniarki. Rise of the Tomb Raider na ps4 za 700zł vs. pc za 700zł.
Driveclub schodzi na 5 metrów i masakruje pc kapliczki voodoo!

Zdajesz sobie sprawę, że część kwoty za konsolę jest usytuowała w grach?
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazubin2018.01.22, 16:44
10#7
przyniosła odświeżenie serii


Przecież ta gra to powrót do przeszłości tylko, że w negatywnym znaczeniu tego słowa.
Słowo odświeżenie kompletnie tu nie pasuje i wprowadza w błąd.
PlotkusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Plotkus2018.01.22, 16:48
24#8
Witam Ten tekst ze niezla grafika w podsumowaniu to taki zarcik rozumiem ? Miejscami i nie jest to wyjatek tekstury jak z gry z 2006r Inteligencja przeciwnika na poziomie taboretu Wymagania kosmos co do oprawy Brak optymalizacji KUP PAN TITANA jak sie nie podoba ech.... co za czasy Pozdrawiam :]
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazubin2018.01.22, 16:49
12#9
Ps.
Jak drodzy Państwo robicie porównanie wydajności, to zrównuje się poszczególne elementy jakości obrazu i ustawień do wspólnego mianownika, czyli jak to ma w zwyczaju np. DF.
ODIN85Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ODIN852018.01.22, 16:53
22#10
A kiedy test procków po łatkach?
Zaloguj się, by móc komentować
1