Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Wtorek, 19 grudnia 2017, 08:00

ROG Strix RX Vega 56 08G Gaming – podkręcanie i undervolting

Gdy odbieraliśmy model ROG Strix RX Vega 56, spodziewaliśmy się, że został przetaktowany już w fabrycznej konfiguracji, ale nie tego, że pole do dalszego przyspieszenia będzie tak małe. Testowana karta była bardzo mało podatna na próby podkręcania. Rdzeń graficzny w trybie Turbo osiągał 1495 MHz, a po podkręceniu – 1516 MHz. To bardzo słaby wynik, tym bardziej że według danych technicznych na stronie Asusa karta w trybie Boost osiąga 1573 MHz bez żadnego podkręcenia. Owszem, egzemplarz testowy ustawiał tak szybkie taktowanie, ale tylko na ułamek sekundy, na przykład zaraz po wczytaniu etapu gry. Później oscylowało ono już w okolicach wartości realne taktowanie w grach w tabeli poniżej. Pamięć zaś udało się przetaktować do 930 MHz, co można uznać za sukces. Karty oparte na układzie graficznym Vega 10 znacznie więcej bowiem zyskują właśnie po podkręceniu pamięci.

ROG Strix RX Vega 56 08G Gaming
Taktowanie bazowe rdzenia

1318 MHz (+ 21 MHz)

Realne taktowanie rdzenia w grach 1516 MHz (+ 21 MHz)
Taktowanie pamięci 930 MHz (+ 130 MHz)
Pamięć –
ilość/rodzaj

8192 MB / HBM2
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

36°C
0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

81°C
2389 obr./min

Undervolting

Undervolting jest przez większość graczy uznawany za najlepszy sposób na zwiększenie możliwości układów AMD Vega 10. Dzięki niemu karty lepiej się podkręcają, są chłodniejsze oraz cichsze. Po zmniejszeniu napięcia zasilania o 100 mV okazało się, że częstotliwość taktowania rdzenia osiąga 1506 MHz. Jest to bardzo dobry wynik, bo podkręcenie pozwoliło przyspieszyć kartę niewiele mocniej, do 1516 MHz (z 1495 MHz w fabrycznej konfiguracji). O innych zaletach undervoltingu – szczególnie w kontekście poboru energii i kultury pracy – piszemy na dalszych stronach.

 

ROG Strix RX Vega 56 08G Gaming [undervolting -100mV]
Taktowanie bazowe rdzenia

1308 MHz (+ 11 MHz)

Realne taktowanie rdzenia w grach 1506 MHz (+ 11 MHz)
Taktowanie pamięci 930 MHz (+ 130 MHz)
Pamięć –
ilość/rodzaj

8192 MB / HBM2
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

36°C
0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

75°C
1809 obr./min
Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane