Gry i konsole
Artykuł
Piotr Gołąb, Środa, 18 października 2017, 17:00

Forza Motorsport 7 – jakość grafiki

Najładniejsze wyścigi samochodowe, jakie do tej pory powstały na pecety i konsole nowej generacji, powinny zachwycać niesamowitą oprawą graficzną, prawda? W Forza Motorsport 7 nie brakuje różnego rodzaju efektów postprodukcyjnych, rozmycia tła ani wyjątkowo oślepiającego słońca. To jedne z zabiegów, które mają zamaskować niedostatki graficzne. A tych jest dużo i nawet niewprawione oko dostrzeże uproszczenia.

Najbardziej rzuca się w oczy mała szczegółowość otoczenia toru: widzowie na trybunach to w głównej mierze płaskie tekstury, a nie modele 3D. Ich animacja polega na prostym rozciąganiu tekstury, z drobnymi wyjątkami, gdy model trzyma flagę. Reszta elementów toru też nie zachwyca, a dalsze elementy planu bardzo wyraźnie odcinają się od obiektów 3D. Na pochwałę zasługują za to modele samochodów: są bardzo szczegółowe i dopracowane. Nawet po wybraniu w opcjach graficznych modeli niskiej jakości uproszczenia siatki geometrycznej okazują się bardzo przemyślane i auta cały czas wyglądają bardzo dobrze, co widać w naszej galerii.

Rozdzielczość tekstur też jest bardzo dobra. Różnica pomiędzy ustawieniami niskimi a ultra nie jest szczególnie duża. Najbardziej przeszkadza to, że w tych pierwszych nie ma prawie żadnych cieni, a pojazd wygląda jak wklejony na kiepską pocztówkę. Widać to bardzo dobrze na żółtym pasie, przy którym stoi samochód. Różnice pomiędzy sąsiednimi ustawieniami także nie są duże, a odróżnienie „ultra” od „wysokich” jest bardzo trudne. W skrócie można stwierdzić, że jakość oprawy graficznej począwszy od ustawień średnich jest do przyjęcia.

 

W menu opcji graficznych jest bardzo dużo opcji konfiguracyjnych, ale domyślnie wszystkie są ustawione na konfigurację dynamiczną. Gra sama dopasowuje grafikę do możliwości komputera. W opcjach można też zablokować liczbę klatek na sekundę, przy czym automatyczny system dostosowania jakości grafiki przestaje wówczas działać prawidłowo. Do wyboru są trzy ustawienia: 30 kl./s, 60 kl./s oraz „odblokowane”. W wyścigach samochodowych prawie zawsze pożądana jest jak największa liczba klatek na sekundę, żeby można było szybciej reagować na to, co się dzieje na ekranie, i by rozgrywka była przyjemniejsza. W Forza Motorsport 7 ustawienie stałych 30 kl./s na szczęście nie wpływa negatywnie na wrażenia, a dzięki temu gra może wyglądać ładniej.

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Ocena artykułu:
Ocen: 9
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane