Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Środa, 4 października 2017, 12:00

Total War: Warhammer 2 to kontynuacja trylogii osadzonej w klimatach dark fantasy Warhammera. Tym razem bitwy przyjdzie nam toczyć w Nowym Świecie. Sprawdziliśmy, jak gra sprawuje się pod względem technicznym. Oto test procesorów i kart graficznych w Total War: Warhammer 2.

Total War: Warhammer II rozgrywa się na dwóch płaszczyznach. W trybie strategicznym, rozgrywanym w turach, możemy przemieszczać po mapie swoją armię i zarządzać zasobami – rozwijać miasta i gospodarkę.

Przeczytaj recenzję gry na portalu Gamezilla.pl

Total War: Warhammer II – gra, wymagania sprzętowe, miejsce testowe

Bitwy, sedno rozgrywki, odbywają się w czasie rzeczywistym. Dowodzimy tysiącami jednostek. Walczymy z przeciwnikiem, wykorzystując ich umiejętności i ukształtowanie terenu. Wzgórza oraz inne elementy krajobrazu pozwalają na flankowanie wroga bądź też ukrycie przed nim części sił.

TWW2

Do wyboru są cztery frakcje: elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, skaveni oraz jaszczuroludzie. Na początku wybieramy jednego z dwóch lordów dostępnych dla danej frakcji, którzy różnią się poziomem trudności rozgrywki. Przewodzą oni armii gracza: wydają oddziałom rozkazy i są dla nich wsparciem w czasie bitwy.

Głównym celem gry jest objęcie władzy nad Wielkim Wirem, który został stworzony nad Wyspą Umarłych przez elfy wysokiego rodu w celu wyssania ze świata magii Chaosu. Przelatująca kometa spowodowała anomalie wiru, co pozwala zyskać nad nim władzę. Żeby to zrobić, należy odprawić pięć rytuałów. Można również zakłócać rytuały przeciwnika i przeprowadzać obrzędy zapewniające różnorodne bonusy.

TWW2

Total War: Warhammer II – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja:

  • procesor – Intel Core 2 Duo 3,0 GHz,
  • pamięć operacyjna – 4 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5770,
  • system operacyjny – Windows 7 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i5-4570 3,2 GHz,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 760 / AMD Radeon R9 270X,
  • system operacyjny – Windows 7/8.1/10 64-bitowy.

Wymagania przedstawione przez twórców gry, studio Creative Assembly, nie są dużym wyzwaniem dla sprzętu komputerowego. Należy jednak wspomnieć o tym, że wydajność zależy w dużym stopniu od tego, ile jednostek znajduje się na ekranie. Gdy w bitwie uczestniczą duże armie, zapotrzebowanie na moc obliczeniową może mocno wzrosnąć.

Total War: Warhammer II – miejsce testowe

Wydajność była mierzona w trybie własnej bitwy na mapie Jaskinia Złomków Spaczenia. Naprzeciwko siebie stanęły dwie armie o maksymalnej liczbie jednostek (czyli w każdej było ich 40). Wydajność mierzyliśmy z wykorzystaniem nagranej powtórki potyczki przez 30 s.

TWW2

Ocena artykułu:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
wingedhusar (2017.10.04, 12:08)
Ocena: 2

0%
Dlaczego brak dx12 w procesorach?
kylu (2017.10.04, 12:16)
Ocena: 6

0%
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv
krystiankrz (2017.10.04, 12:17)
Ocena: 8

0%
Kolejna gra z pseudo zabezpieczeniem Denuvo, która została złamana w śmiesznie szybkim czasie.
renifer1 (2017.10.04, 12:17)
Ocena: 1

0%
Kolejna gra na DX12, gdzie Vega64 radzi sobie naprawdę nie najgorzej.
wingedhusar (2017.10.04, 12:25)
Ocena: 5

0%
kylu @ 2017.10.04 12:16  Post: 1099227
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv


Ano faktycznie, jak mniemam ten z duzo nizszymi wynikami to dx 12, nvidia ciagnie w dol niestety, zaiste ciekawie byloby zobaczyc test na amd
p_lider (2017.10.04, 12:27)
Ocena: 8

0%
kylu @ 2017.10.04 12:16  Post: 1099227
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv

Nie użyli kart AMD, bo jeszcze by wyszło, że wynik jest niepoprawny politycznie (w sensie procki AMD by miały za dużo FPS). No ale nic - przynajmniej za granicą potrafią używać Vegi do testów procesorów, w Polsce trzeba jeszcze poczekać. A okazuje się, że przy niektórych grach tandem Ryży + Vega daje wyniki znacznie lepsze niż tandem Ryży + nV.
daerragh (2017.10.04, 12:41)
Ocena: 10

0%
Radeony słabo w DX11, GeForce słabo w DX12

renifer1 @ 2017.10.04 12:17  Post: 1099229
Kolejna gra na DX12, gdzie Vega64 radzi sobie naprawdę nie najgorzej.


Bo w DX12 Vega nie ma więcej klatek względem DX11 (stoi w miejscu), za to wszystkie karty GeForce mocno w dół.
hexon06 (2017.10.04, 12:48)
Ocena: 2

0%
Niemożliwe, że między Warhammerem I, a II może być taka różnica wyników. DX 12 nie daje żądnych korzyści, chyba coś skopali. Po tym co widzę nie mam zamiaru kupować tej gry na razie, chyba, że poprawią optymalizację.
DaviM (2017.10.04, 12:48)
Ocena: 19

0%
Test procesorów powinien być przeprowadzony dodatkowo na karcie AMD w DX12 (a najlepiej również w DX11 żeby był pełen obraz).

Nie rozumiem - tyle artykułów i zdań na PClabie napisaliście, że nie testuje się np. procesora gdy grafika stanowi wąskie gardło lub problem (gdy ogranicza CPU), a Wy z uporem maniaka testujecie procki w DX12 tylko na nVidiach gdy ta w danym momencie/grze jest problemem czy ogranicza procesor.

Po prostu nie rozumiem. Dno, a nie PClab. Tak, to jest krytyka.
Putout (2017.10.04, 12:59)
Ocena: 8

0%
hexon06 @ 2017.10.04 12:48  Post: 1099237
Niemożliwe, że między Warhammerem I, a II może być taka różnica wyników. DX 12 nie daje żądnych korzyści, chyba coś skopali. .


Nvidia znowu olała implementacje dx12 i zaliczają duże straty. amd wzrost o kilkanaście procent. DX12 daje korzyści ale Nvidia z nich nie korzysta. nie wiń api tylko developerów gry i sterowników

jak tak patrze to imo póki co Nvidia stara się obrzydzić ludziom dx12 aby móc spokojnie przeczekać do czasu kiedy będą mieć lepsze wsparcie sprzętowe. natomiast amd wie że POTRZEBUJE dx12 albo vulkana aby móc rywalizować z nvidią. konflikt interesów można powiedzieć. czemu mówie o obrzydzeniu? bo z jakiej racji Nvidia miałaby tracić w nowych api skoro jeszcze do niedawna Maxwelle wychodziły w nich na 0 a Pascale miały mały wzrost? coś tu jest ewidentnie nie tak a przecież Nvidia już dała game ready dla TWW2.
Zielonki dobrze wiedzą że nowe api ędą oznaczać kłopoty. wyzwolenie części mocy kart amd która obecnie jest marnowana. dlatego w ich interesie jest to aby postrzeganie DX12 i Vulkana było jak najgorsze. im większy sceptycyzm tym wolniej będą wchodzić na rynek i tym mniejszą popularnością będą cieszyć się gry na te api. tym więcej zrobią sobie czasu aby opanować przyszłość.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane