Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Środa, 4 października 2017, 12:00

Total War: Warhammer II – jaka karta do jakich ustawień

Rozdzielczość: 1920 × 1080, ustawienia jakości obrazu: niskie

Do gry w najniższych ustawieniach w 60 kl./s potrzebny jest co najmniej GeForce 1050 Ti. W miarę komfortową rozgrywkę w 30 kl./s zapewniają z kolei GeForce 750 Ti i Radeon RX 460. Należy zauważyć, że we wszystkich testach karty Nvidii po przejściu z trybu DirectX 11 na DirectX 12 wyraźnie spowalniają, natomiast karty AMD znacznie zyskują (poza modelem RX Vega 64).

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 1920 × 1080, ustawienia jakości obrazu: średnie

W ustawieniach średnich wygodę rozgrywki zapewnią: Radeon R9 390X, GTX 960 i szybsze. Najsłabsze karty, które pozwalają na przyjemną grę, to ponownie GeForce 750 Ti oraz Radeon RX 460.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 1920 × 1080, ustawienia jakości obrazu: wysokie

Ustawienia wysokie przynoszą znaczący przeskok w jakości grafiki. Żeby grać w takich warunkach, trzeba mieć co najmniej GTX-a 1060 lub RX-a 570 (do gry w 60 kl./s) albo RX-a 460 (do gry w 30 kl./s). W tych ustawieniach w trybie DirectX 12 Radeon RX Vega 64 wyprzedza GTX-a 1080.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 1920 × 1080, ustawienia jakości obrazu: ultra

Żeby cieszyć się grą w najwyższych ustawieniach grafiki w rozdzielczości 1920 × 1080, trzeba mieć mocniejsze GPU, takie jak GTX 980 lub Radeon RX 580, który znacznie przyspiesza w trybie DirectX 12.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 2560 × 1440, ustawienia jakości obrazu: wysokie

W tym ustawieniu do płynnej rozgrywki wymagana jest karta pokroju GTX-a 980 Ti (w trybie DirectX 11) bądź GTX-a 1070 (w DirectX 12). Karty z obozu AMD nadal przyspieszają po przełączeniu gry w DirectX 12, jednak nie na tyle, by zapewnić wydajność w okolicy 60 kl./s. Wyjątkiem jest Vega 64.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 2560 × 1440, ustawienia jakości obrazu: ultra

Najwyższą jakość obrazu w rozdzielczości 2560 × 1440 zapewniają takie karty, jak Vega 64 i GTX 1070.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 3840 × 2160, ustawienia jakości obrazu: wysokie

W rozdzielczości 4K, będącej Świętym Graalem obozu #pcmasterrace, żadna z kart nie osiąga magicznej granicy 60 kl./s. Co najmniej połowę tej wartości w DirectX 11 zapewniają takie konstrukcje, jak GTX 1070 oraz GTX 980 Ti, a w DirectX 12 – GTX 1080.

TWW2

TWW2

Rozdzielczość: 3840 × 2160, ustawienia jakości obrazu: ultra

Ustawienia ultra w 4K są jedynie dla twardzieli. Płynność na poziomie 30 kl./s zapewniają wyłącznie: GTX 1080 Ti, GTX 1080 oraz RX Vega 64. Po przełączeniu gry w DirectX 12 tę listę opuszcza GTX 1080.

TWW2

TWW2

Podsumowanie

Total War: Warhammer II (sprawdź najniższe ceny) to gra dobrze zoptymalizowana i bardzo stabilna. Podczas testów nie zauważyliśmy większych problemów z jej działaniem. Jest to zasługa głównie tego, że druga część to w istocie dopracowana i rozbudowana pierwsza. Jedynie podczas bitwy, gdy na ekranie znajduje się bardzo dużo jednostek, można zauważyć lekkie zacięcia.

Na dłuższą metę brak wyraźnych innowacji może być nużący. Miłośnikom serii gra jednak na pewno się spodoba. Tym bardziej że zapowiedziano już duży darmowy dodatek typu DLC, Mortal Empires, który połączy kampanie z Jedynki i Dwójki.

Ocena artykułu:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
wingedhusar (2017.10.04, 12:08)
Ocena: 2

0%
Dlaczego brak dx12 w procesorach?
kylu (2017.10.04, 12:16)
Ocena: 6

0%
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv
krystiankrz (2017.10.04, 12:17)
Ocena: 8

0%
Kolejna gra z pseudo zabezpieczeniem Denuvo, która została złamana w śmiesznie szybkim czasie.
renifer1 (2017.10.04, 12:17)
Ocena: 1

0%
Kolejna gra na DX12, gdzie Vega64 radzi sobie naprawdę nie najgorzej.
wingedhusar (2017.10.04, 12:25)
Ocena: 5

0%
kylu @ 2017.10.04 12:16  Post: 1099227
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv


Ano faktycznie, jak mniemam ten z duzo nizszymi wynikami to dx 12, nvidia ciagnie w dol niestety, zaiste ciekawie byloby zobaczyc test na amd
p_lider (2017.10.04, 12:27)
Ocena: 8

0%
kylu @ 2017.10.04 12:16  Post: 1099227
wingedhusar @ 2017.10.04 12:08  Post: 1099226
Dlaczego brak dx12 w procesorach?

Jest ale zle tabelke podpisali i mogli sie pokusic aby przetestowac z uzyciem kart amd nie nv

Nie użyli kart AMD, bo jeszcze by wyszło, że wynik jest niepoprawny politycznie (w sensie procki AMD by miały za dużo FPS). No ale nic - przynajmniej za granicą potrafią używać Vegi do testów procesorów, w Polsce trzeba jeszcze poczekać. A okazuje się, że przy niektórych grach tandem Ryży + Vega daje wyniki znacznie lepsze niż tandem Ryży + nV.
daerragh (2017.10.04, 12:41)
Ocena: 10

0%
Radeony słabo w DX11, GeForce słabo w DX12

renifer1 @ 2017.10.04 12:17  Post: 1099229
Kolejna gra na DX12, gdzie Vega64 radzi sobie naprawdę nie najgorzej.


Bo w DX12 Vega nie ma więcej klatek względem DX11 (stoi w miejscu), za to wszystkie karty GeForce mocno w dół.
hexon06 (2017.10.04, 12:48)
Ocena: 2

0%
Niemożliwe, że między Warhammerem I, a II może być taka różnica wyników. DX 12 nie daje żądnych korzyści, chyba coś skopali. Po tym co widzę nie mam zamiaru kupować tej gry na razie, chyba, że poprawią optymalizację.
DaviM (2017.10.04, 12:48)
Ocena: 19

0%
Test procesorów powinien być przeprowadzony dodatkowo na karcie AMD w DX12 (a najlepiej również w DX11 żeby był pełen obraz).

Nie rozumiem - tyle artykułów i zdań na PClabie napisaliście, że nie testuje się np. procesora gdy grafika stanowi wąskie gardło lub problem (gdy ogranicza CPU), a Wy z uporem maniaka testujecie procki w DX12 tylko na nVidiach gdy ta w danym momencie/grze jest problemem czy ogranicza procesor.

Po prostu nie rozumiem. Dno, a nie PClab. Tak, to jest krytyka.
Putout (2017.10.04, 12:59)
Ocena: 8

0%
hexon06 @ 2017.10.04 12:48  Post: 1099237
Niemożliwe, że między Warhammerem I, a II może być taka różnica wyników. DX 12 nie daje żądnych korzyści, chyba coś skopali. .


Nvidia znowu olała implementacje dx12 i zaliczają duże straty. amd wzrost o kilkanaście procent. DX12 daje korzyści ale Nvidia z nich nie korzysta. nie wiń api tylko developerów gry i sterowników

jak tak patrze to imo póki co Nvidia stara się obrzydzić ludziom dx12 aby móc spokojnie przeczekać do czasu kiedy będą mieć lepsze wsparcie sprzętowe. natomiast amd wie że POTRZEBUJE dx12 albo vulkana aby móc rywalizować z nvidią. konflikt interesów można powiedzieć. czemu mówie o obrzydzeniu? bo z jakiej racji Nvidia miałaby tracić w nowych api skoro jeszcze do niedawna Maxwelle wychodziły w nich na 0 a Pascale miały mały wzrost? coś tu jest ewidentnie nie tak a przecież Nvidia już dała game ready dla TWW2.
Zielonki dobrze wiedzą że nowe api ędą oznaczać kłopoty. wyzwolenie części mocy kart amd która obecnie jest marnowana. dlatego w ich interesie jest to aby postrzeganie DX12 i Vulkana było jak najgorsze. im większy sceptycyzm tym wolniej będą wchodzić na rynek i tym mniejszą popularnością będą cieszyć się gry na te api. tym więcej zrobią sobie czasu aby opanować przyszłość.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane