artykuły

GeForce GTX 1080 Ti – porównanie kart niereferencyjnych

Pojedynek w wadze ciężkiej

62
24 maja 2017, 16:00 Piotr Gołąb

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
Taktowanie bazowe rdzenia 1645 MHz
Realne taktowanie rdzenia w grach 1987 MHz
Taktowanie pamięci 1400 MHz
Pamięć –
ilość/rodzaj

11 264 MB / GDDR5X
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

35°C
0% / 0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

67°C
53% / 1300 obr./min

Modele AMP Extreme to przedstawiciele najmocniejszej serii kart graficznych w ofercie Zotaca. Testowana karta waży aż 1576 g, co sprawia, że nie dziwią wzmocnienia slotów PCI-e na płytach głównych. Co prawda jeszcze nie widzieliśmy, żeby jakaś karta wyłamała slot PCI, ale przy takiej wadze jest to bardziej prawdopodobne niż zwykle. Bardzo duży i rozbudowany układ chłodzenia ma zapewnić temperaturę rdzenia graficznego na poziomie 66–67 stopni Celsjusza pod obciążeniem. Układ ten, zaprojektowany przez Zotaca i nazwany IceStorm, składa się z trzech wentylatorów o średnicy 10 cm i masywnego radiatora, przez który przechodzi sześć rurek cieplnych o grubości 8 mm. Co ważne, chłodzi on nie tylko rdzeń graficzny, ale również kości pamięci i całą sekcję zasilającą. Konstrukcja jest półpasywna: wentylatory pozostają w spoczynku dopóty, dopóki temperatura rdzenia wynosi mniej niż 55 stopni Celsjusza.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme, jak sama nazwa wskazuje, jest wersją skrajnie mocno podkręconą, co widać choćby po częstotliwości taktowania GPU: 1607 MHz i 1720 MHz w trybie Boost. Oczywiście, wszystkie karty z serii 10xx są szybciej taktowane w trybie Boost, niż podają producenci, i Zotac nie jest tu wyjątkiem. Nasz egzemplarz w trybie Boost osiągał częstotliwość 1987 MHz. Pamięć też jest podkręcona – do 1400 MHz.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Żeby to wszystko działało bez problemów, trzeba było poprawić sekcję zasilającą. Zotac nie poszedł na skróty: układ faz zasilania to 16 + 2, są też dwa kontrolery napięcia Power Boost. To musi oznaczać zwiększony pobór energii. Trzeba się liczyć z tym, że testowana karta będzie pobierać nawet 350 W, dlatego ma dwa złącza ośmiopinowe.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Już standardowo karty tej klasy zapewniają efektowne podświetlenie RGB. W tej dziedzinie Zotac na tle rywali wypada bardzo dobrze i przypadł nam do gustu najbardziej ze wszystkich. Nie przeszkadzał nam nawet podświetlany napis Zotac na tylnym panelu.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Niestety, o ile metalowy panel tylny, który otula kartę z trzech stron, bardzo nam się podoba, o tyle góra konstrukcji jest wykonana z tworzyw sztucznych i nie wygląda tak dobrze, jak mogłaby wyglądać. Konkurencyjny Aorus, chociaż z zewnątrz nie do końca odpowiada naszym upodobaniom, ma w pełni metalową obudowę.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Karty oparte na układzie graficznym Pascal mogą wyświetlać obraz jednocześnie na wielu monitorach. Nasz egzemplarz też zapewnia tę funkcję, z jednym ograniczeniem: można korzystać z czterech wyjść sygnału wideo naraz spośród pięciu dostępnych. Są to: trzy Display Port, jedno HDMI oraz jedno DL-DVI-D.

Zotac GTX 1080 Ti AMP Extreme

Strona:
  1. Porównanie modeli niereferencyjnych - GeForce GTX 1080 Ti
  2. Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G
  3. Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
  4. Porównanie modeli niereferencyjnych - platforma testowa
  5. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: 3DMark
  6. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Counter-Strike: Global Offensive
  7. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Crysis 3
  8. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: DOOM
  9. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Deus Ex: Mankind Divided
  10. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: GTA V
  11. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Hitman
  12. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Mirror's Edge Catalyst
  13. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Project CARS
  14. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Rise of the Tomb Rider
  15. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: The Witcher 3: Wild Hunt
  16. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Battlefield 1
  17. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Total War: Warhammer
  18. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie
  19. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: Crysis 3
  20. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: The Witcher 3: Wild Hunt
  21. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego
  22. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego [OC]
  23. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii
  24. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii [OC]
  25. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa
  26. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa [OC]
  27. Porównanie modeli niereferencyjnych - podsumowanie
3