artykuły

GeForce GTX 1080 Ti – porównanie kart niereferencyjnych

Pojedynek w wadze ciężkiej

62
24 maja 2017, 16:00 Piotr Gołąb

Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G
Taktowanie bazowe rdzenia 1637 MHz
Realne taktowanie rdzenia w grach 1885 MHz
Taktowanie pamięci 1404 MHz
Pamięć –
ilość/rodzaj

11 264 MB / GDDR5X
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

38°C
0% / 0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

72°C
48% / 1400 obr./min

Aorus do testów dostarczył nam swoją największą, najmocniejszą i zdecydowanie najcięższą kartę graficzną. Waży aż 1451 g. W porównaniu z kartą referencyjną (Founders Edition) jest niczym bokser wagi ciężkiej na tle zawodnika wagi średniej. Aorus ma przyspieszony układ graficzny, z 1481 MHz do 1607 MHz. W trybie Boost karta działa bardzo stabilnie z częstotliwością taktowania na poziomie 1885 MHz. Pamięć to nowe moduły GDDR5X Microna, taktowane z częstotliwością 1404 MHz.

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Duża waga karty wynika z zastosowania pokaźnych rozmiarów układu chłodzącego. Jest to własna konstrukcja Gigabyte'a, składająca się z trzech wentylatorów o średnicy 10 cm. Wentylatory nie są umieszczone w jednej płaszczyźnie: środkowy zamontowano nieco niżej, a jego łopatki są delikatnie wycięte od góry. Dodatkowo środkowy wentylator kręci się w innym kierunku niż pozostałe. Według producenta pozwala to osiągnąć o 23% większą sprawność chłodzenia rdzenia. Oczywiście, potrzebny jest także wydajny radiator. Ten jest duży, połączony z podstawą za pomocą sześciu rurek cieplnych o średnicy 6 mm oraz pięciu 8-milimetrowych. Dodatkowo karta jest chłodzona przez tylną płytę, w której umieszczono miedzianą płytkę, stykającą się z rdzeniem poprzez podkładkę termiczną. Układ chłodzenia działa półpasywnie: wentylatory pozostają w bezruchu dopóty, dopóki temperatura rdzenia utrzymuje się poniżej 55 stopni Celsjusza.

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Fazy wzmocnionej sekcji zasilającej modelu Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G mają układ 12 + 2. Karta wymaga podłączenia dwóch wtyczek ośmiopinowych.

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Jest to sprzęt dla zapalonych graczy, więc nie mogło zabraknąć jakże modnego podświetlenia RGB. Na froncie umieszczono duży podświetlony symbol „X”; w ciemności zobaczymy również rozbłyskujące boczne logo marki Aorus oraz napis fan stop, informujący o tym, że wentylatory są w stanie spoczynku. W wersji Extreme podświetlane jest też duże logo na tylnej płycie.

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Panel wyjść wideo też się zmienił w porównaniu z modelem Founders Edition. Nabywca ma do dyspozycji trzy wyjścia DisplayPort, dwa HDMI i jedno DL-DVI. Pomarańczowa otoczka biegnąca wokół niektórych złączy oznacza, że można ich używać zamiennie: albo DL-DVI, albo HDMI. Jest jeszcze HDMI zamontowane z tyłu karty, skierowane do wnętrza obudowy. To sposób na proste wyprowadzenie wyjścia na przedni panel, gdzie można podłączyć do niego zestaw VR. 

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

 

Strona:
  1. Porównanie modeli niereferencyjnych - GeForce GTX 1080 Ti
  2. Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G
  3. Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
  4. Porównanie modeli niereferencyjnych - platforma testowa
  5. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: 3DMark
  6. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Counter-Strike: Global Offensive
  7. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Crysis 3
  8. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: DOOM
  9. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Deus Ex: Mankind Divided
  10. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: GTA V
  11. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Hitman
  12. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Mirror's Edge Catalyst
  13. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Project CARS
  14. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Rise of the Tomb Rider
  15. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: The Witcher 3: Wild Hunt
  16. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Battlefield 1
  17. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Total War: Warhammer
  18. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie
  19. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: Crysis 3
  20. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: The Witcher 3: Wild Hunt
  21. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego
  22. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego [OC]
  23. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii
  24. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii [OC]
  25. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa
  26. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa [OC]
  27. Porównanie modeli niereferencyjnych - podsumowanie
2