artykuły

GeForce GTX 1080 Ti – porównanie kart niereferencyjnych

Pojedynek w wadze ciężkiej

62
24 maja 2017, 16:00 Piotr Gołąb

Porównanie modeli niereferencyjnych – podkręcanie

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme od początku był bardzo szybko taktowany. Mieliśmy nadzieję, że okaże się najszybszą kartą w naszych testach podkręcania. Jakie było nasze rozczarowanie, gdy po wielu próbach (użyliśmy programów Afterburner i FireStorm) nie udało nam się go przyspieszyć… Nawet najmniejsze przetaktowanie układu graficznego objawiało się artefaktami w obrazie i niestabilnością karty. Pamięć udało się podkręcić o 47 MHz, do 1447 MHz, co daje realne taktowanie z częstotliwością 11 576 MHz. Owszem, można było ustawić większe wartości, jednak nasza procedura testowa sprawdza stabilność karty po długotrwałym „wygrzewaniu”. Okazało się, że jeśli pamięć była taktowana szybciej niż z częstotliwością 11 576 MHz, karta już po kilku minutach zaczynała działać niestabilnie i pojawiały się artefakty, co ostatecznie kończyło się błędami systemu i ponownym uruchomieniem komputera.

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
Taktowanie bazowe rdzenia

1645 MHz (+ 0 MHz)

Realne taktowanie rdzenia w grach 1987 MHz (+ 0 MHz)
Taktowanie pamięci 1447 MHz (+ 47 MHz)
Pamięć –
ilość/rodzaj

11 264 MB / GDDR5X
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

35°C
0% / 0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

67°C
53% / (brak odczytu)

1080 Ti 

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G

Potencjał podkręcania tej karty również nie należy do największych, ale biorąc pod uwagę, że już w fabrycznej konfiguracji karta jest bardzo szybko taktowana, trzeba przyjąć, że każdy megaherc więcej to już sukces. Nam udało się zmusić kartę do działania przy częstotliwości 1962 MHz w Wiedźminie 3. W innych grach taktowanie może być szybsze, ale w naszej procedurze GPU jest maksymalnie obciążone. Żeby osiągnąć ten wynik, przesunęliśmy ograniczenie mocy (power limit) do wartości 150%, a ograniczenie temperatury – do 90 stopni Celsjusza. Także pamięć została podkręcona przez producenta. Wiele innych serwisów technologicznych podaje, że udało im się przetaktować VRAM do około 12 000 MHz. Nasz egzemplarz też zbliżał się do tej wartości i przechodził krótki test, który wykonujemy w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. W zasadzie mogliśmy podać taki wynik, jednak kluczowa w podkręcaniu jest stabilność działania. Nasz egzemplarz ostatecznie osiągnął stabilną częstotliwość 1450 MHz, co daje realne taktowanie na poziomie 11 600 MHz. 

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G
Taktowanie bazowe rdzenia

1746 MHz (+ 109 MHz)

Realne taktowanie rdzenia w grach 1962 MHz (+ 77 MHz)
Taktowanie pamięci 1450 MHz (+ 46 MHz)
Pamięć –
ilość/rodzaj

11 264 MB / GDDR5X
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

41°C
0% / 0 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

76°C
66% / 1906 obr./min

Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Strona:
  1. Porównanie modeli niereferencyjnych - GeForce GTX 1080 Ti
  2. Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G
  3. Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
  4. Porównanie modeli niereferencyjnych - platforma testowa
  5. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: 3DMark
  6. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Counter-Strike: Global Offensive
  7. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Crysis 3
  8. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: DOOM
  9. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Deus Ex: Mankind Divided
  10. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: GTA V
  11. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Hitman
  12. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Mirror's Edge Catalyst
  13. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Project CARS
  14. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Rise of the Tomb Rider
  15. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: The Witcher 3: Wild Hunt
  16. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Battlefield 1
  17. Porównanie modeli niereferencyjnych - test wydajności: Total War: Warhammer
  18. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie
  19. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: Crysis 3
  20. Porównanie modeli niereferencyjnych - podkręcanie: The Witcher 3: Wild Hunt
  21. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego
  22. Porównanie modeli niereferencyjnych - pomiar ciśnienia akustycznego [OC]
  23. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii
  24. Porównanie modeli niereferencyjnych - pobór energii [OC]
  25. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa
  26. Porównanie modeli niereferencyjnych - temperatura i prędkość obrotowa [OC]
  27. Porównanie modeli niereferencyjnych - podsumowanie
18