Technologie i wydarzenia
Artykuł
Piotr Gontarczyk, Sobota, 31 grudnia 2016, 23:59

Gry

Skoro poruszyliśmy temat gier, zobaczmy, cóż takiego ciekawego pojawiło się w 2016 roku w tej branży.

Jedną z najlepiej ocenianych produkcji była Uncharted 4: A Thief's End studia Naughty Dog, wydana w maju przez Sony Interactive Entertainment, wyłącznie w wersji dla konsoli PlayStation 4. W ścisłej czołówce znalazł się też Wiedźmin 3: Dziki Gon – Krew i wino, który także pojawił się w maju. Opracowany przez CD Projekt RED dodatek został wydany przez CD Projekt i efektownie zamknął obsypywaną przez lata nagrodami sagę z Geraltem w roli głównej. Wielu recenzentów i graczy zaskoczyła skala tego dodatku. Według niektórych Krew i wino to tak rozbudowane rozszerzenie, że równie dobrze mogłoby być samodzielną grą.

Overwatch to następna majowa nowość, tym razem dzieło Blizzard Entertainment, producenta i wydawcy. Gra pojawiła się w wersjach dla konsol PlayStation 4 i Xbox One oraz platformy Windows. Zyskała nie tylko bardzo wysokie oceny recenzentów, ale także przychylność graczy. Nie można pominąć tego, że Overwatch na platformie PC to najbardziej dochodowa gra 2016 roku. Dochód z jej sprzedaży (blisko 600 milionów dolarów) to aż 10% wartości całego rynku gier dla PC! Po stronie Xboksa One za najgorętszy i najlepszy tytuł roku wypada uznać Forza Horizon 3, a więc grę wprowadzoną na rynek pod koniec września. Wydane przez Microsoft Studios dzieło Playground Games przeniosło graczy w przepięknie zrealizowane krajobrazy Australii. Zachowano w nim, lub wręcz ulepszono, wszystko to, co miłośnicy serii pokochali w poprzednich częściach.

Na rynku konsol do gier mieliśmy nowość w postaci PlayStation 4 Pro, która do sprzedaży trafiła 10 listopada. Nowe urządzenie, o roboczej nazwie Neo, to ulepszona wersja PlayStation 4 z 2013 roku. W wersji Pro skupiono się przede wszystkim na zwiększeniu mocy obliczeniowej sprzętu. Osiągnięto to m.in. przez zastosowanie ulepszonego procesora grafiki o mocy 4,2 teraflopa i przyspieszenie taktowania CPU. PlayStation 4 Pro wprowadza nie tylko opcję renderowania obrazu w rozdzielczości 4K, ale też zapewnia większe możliwości wykorzystania gogli PlayStation VR w co lepszych graficznie grach. Zachowano pełną kompatybilność z grami dla PlayStation 4, a wiele tytułów przeznaczonych na oryginał jest już dostępnych w wersjach wykorzystujących większą moc obliczeniową PlayStation 4 Pro.

W 2016 roku nastąpiło też odchudzanie konsol. Do sprzedaży trafiła konsola Sony PlayStation 4 Slim oraz Microsoft Xbox One S. Co ciekawe, oba nowe produkty są o 40% mniejsze od swoich pierwowzorów. Xbox One S nie jest tylko zmniejszoną wersją Xboksa One. Microsoft dopracował urządzenie tak, żeby zapewniło możliwość odtwarzania wideo w rozdzielczości 4K z obsługiwanych usług strumieniowania, dodano też obsługę nośników Ultra HD Blu-ray oraz techniki HDR. Zrezygnowano także całkowicie ze specjalnego złącza dla Kinecta, który od początku nie cieszył się dużą popularnością. Na targach E3 2016 Microsoft zapowiedział Xbox One „Project Scorpio”, a więc mocniejszą wersję Xboksa One, choć ten produkt ma się pojawić dopiero pod koniec 2017 roku.

Ocena artykułu:
Ocen: 9
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane