artykuły

Call of Duty: Infinite Warfare – test kart graficznych

Ustawienia jakości? CoD wie lepiej...

54 14 listopada 2016, 18:30 Piotr Gołąb

Call of Duty: Infinite Warfare – podsumowanie

Call of Duty: Infinite Warfare mogłaby być przedstawiana jako graficzny majstersztyk, gdyby... pojawiła się kilka lat temu. Niestety, w zderzeniu z dzisiejszymi standardami oprawy wizualnej gra wygląda nad wyraz skromnie. Na tle Battlefielda 1 czy Titanfalla 2 widać duże niedostatki w jakości grafiki. Użyty silnik ma swoje lata i pomimo wielu poprawek zasługuje już na emeryturę.

Z drugiej strony jego wykorzystanie ma swoje zalety, ponieważ wymagania graficzne nowego Call of Duty nie są wygórowane. Co więcej, w grze działa mechanizm optymalizujący jakość grafiki pod kątem dostępnej wydajności, więc nie trzeba mieć takiej karty, jak GeForce GTX 1070 lub Radeon RX 480. Bardzo sprawne działanie zapewnią jej leciwe już karty: w naszym teście bardzo dobrze poradził sobie zarówno GTX 750 Ti, jak i R7 360.

 

Call of Duty: Infinite Warfare

 

Call of Duty: Infinite Warfare – automatyczna optymalizacja

To, co zobaczymy na ekranie monitora, nie do końca zależy od ustawień, które wybierzemy w menu gry. Duży wpływ ma rozmiar pamięci graficznej. Okazuje się, że posiadacze kart z 2 GB VRAM nigdy nie zobaczą (zgodnie z zalecaną przez wydawcę konfiguracją) tekstur wysokiej rozdzielczości – do tego niezbędny jest model z 4 GB własnej pamięci. Niestety, taka ilość pamięci wystarczy tylko do rozdzielczości 1440p. W 4K jakość tekstur znów nie jest idealna i żeby taką osiągnąć, trzeba użyć modelu 6- lub 8-gigabajtowego.

Można się spodziewać, że w niedługiej przyszłości wiele gier będzie wyposażonych w tego typu mechanizmy. Są one konieczne do wirtualnej rzeczywistości, w której sprzęt musi utrzymać przynajmniej 90 kl./s. Przydadzą się także w konsolach, szczególnie że kolejne generacje nie będą przynosić zmiany architektury, a raczej tylko wzrost wydajności. Poniżej przedstawiamy zestawienie kart graficznych i presety obsługiwane przez poszczególne modele.
 

 b. niskieniskieśredniewysokieultra1440p4K
GeForce GTX 1080
8 GB
+ + + + + + +
GeForce GTX 1070
8 GB
+ + + + + + +
GeForce GTX 1060
6 GB
+ + + + + + +
GeForce GTX 1050 Ti 4 GB + + + + + + -
GeForce GTX 1050
2 GB
+ +

-

-

- - -
GeForce GTX 980 Ti 6 GB + + + + + + +
GeForce GTX 980
4 GB
+ + + + + + -
GeForce GTX 970
4 GB
+ + + + + + -
GeForce GTX 960
4 GB
+ + + + + + -
GeForce GTX 960
2 GB
+ + - - - - -
GeForce GTX 950
2 GB
+ + - - - - -
GeForce GTX 750 Ti 2 GB + + - - - - -
Radeon RX 480 8 GB + + + + + + +
Radeon RX 470 4 GB + + + + + + -
Radeon RX 460 2 GB + + - - - - -
Radeon R9 Fury X 4 GB + + + + + + -
Radeon R9 Fury 4 GB + + + + + + -
Radeon R9 390X 8 GB + + + + + + +
Radeon R9 390 8 GB + + + + + + +
Radeon R9 380X 4 GB + + + + + + -
Radeon R9 380 4 GB + + + + + + -
Radeon R9 380 2 GB + + - - - - -
Radeon R7 370 2 GB + + - - - - -
Radeon R7 360 2 GB + + - - - - -

 

Call of Duty to bardzo szybka strzelanka, w której duży nacisk położono na dynamiczne poruszanie się postacią i w której pełną radość z gry zapewni płynność animacji na poziomie 60 kl./s. Oczywiście, można grać także w 30 kl./s, ale zabawa nie będzie równie przyjemna.

Call of Duty: Infinite Warfare

 

1920 × 1080 Very low. W tym trybie wystarczająco dobrze sprawdzą się najstarsze konstrukcje, takie jak GTX 750 Ti czy R7 360. Pozwolą one pograć w mniej więcej 40–50 kl./s. Do zabawy w 60 kl./s potrzeba R7 370 lub GTX-a 950. Najmocniejsze karty generują 124 kl./s – ograniczeniem w tym przypadku jest CPU. 

1920 × 1080 Low. Żeby komfortowo pograć w tych ustawieniach, trzeba mieć GTX-a 1050 lub GTX-a 960. Odpowiednikiem tych kart w obozie AMD jest RX 460 lub R9 380. Na tych ustawieniach kończą się możliwości kart z 2 GB VRAM. 

1920 × 1080 Medium. Praktycznie wszystkie karty, które są zdolne wyświetlić grafikę w takiej szczegółowości (patrz tabela wyżej), pozwalają na rozgrywkę w 60 kl./s. Do zabawy w 120 kl./s potrzeba bardzo wydajnych kart, takich jak GTX 980 Ti i GTX 1070. 

1920 × 1080 High. 60 kl./s osiągają wszystkie modele obsługujące ten tryb. Na granicy są: GTX 1050 Ti, GTX 960 4 GB i AMD R9 380 4 GB. 

1920 × 1080 Ultra. R9 380X oraz GTX 970 to karty, które zapewniają powyżej 60 kl./s. Modele, których wydajność spada poniżej tego progu, zaczynają tracić już całkiem sporo. 

2560 × 1440 Ultra. Do gry w nieco wyższej rozdzielczości, WQHD, potrzeba już prawie najmocniejszych kart graficznych: RX-a 470 czy GTX-a 1060 6 GB. Ten tryb staje się niedostępny dla modeli wyposażonych w 4 GB VRAM. 

3840 × 2160 Ultra. 60 kl./s zapewni tylko GeForce GTX 1080. Pozostałe karty, które są w stanie wyświetlić grafikę tej jakości, nie schodzą poniżej 40 kl./s. Niechlubnym wyjątkiem jest GTX 1060 6 GB, który chwilami spowalnia do 36 kl./s.

Strona:
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2016.11.14, 18:33
25#1
Kiedy test CPU na AMD vs NV?
Nawet przyznajecie, że limitem na jest tutaj CPU na very low... Przecież monitory mają i 144Hz...
Czyli dało się przetestować...
... tylko coś się stało. Znów nie mamy podstawowego elementu recenzji jaki jeszcze był rok temu.
Mało kto łączy low-end z 6700k... skąd mamy wiedzieć jaki procesor do CODa? Może najnowszy i3@OC, a może Broadwell-E....
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072016.11.14, 18:36
14#2
Warto dodać, że gra wiesza się na dwuwątkowych procesorach :(
@up Ta gra potrafi działać znośnie nawet na podkręconym Pentiumie Extreme Edition 965 ;)
NgreediaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ngreedia2016.11.14, 18:38
-11#3
Kolejna gierka gdzie żiforsy coś przeciętnie sobie radzą :)
Ten niby mizerny rx 460 2GB bliziutko gtx 1050, gtx 970 srogo obrywa od rx 470 (na poziomie gtx 1060 6GB)
PioyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pioy2016.11.14, 18:46
12#4
Taka dynamiczna optymalizacja powinna być WYŁĄCZALNA. Chcesz mieć spokój? Daj grze wolną rękę. Chcesz ustawić po swojemu? Voila. Inna sprawa, dla mnie stosunek grafiki do wymagań jest absurdalny, przecież 750Ti to nie jest karta 'do pasjansa', bez przesady.
NgreediaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ngreedia2016.11.14, 19:03
Very low i ultra to jak dla mnie taka sama kaszana i nie warto sobie nawet suwakami głowy zawracać tylko ustawić tak aby było płynne 60 fps czy więcej i grać.
SambaVerdeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SambaVerde2016.11.14, 19:04
12#6
Jak to było? ''4GB pamięci w GTX 960 jest bez sensu, bo ta karta tego nie wykorzysta'' Taaaa... :)
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2016.11.14, 19:09
Pioy @ 2016.11.14 18:46  Post: 1018640
Taka dynamiczna optymalizacja powinna być WYŁĄCZALNA.


Wyłączysz i co, przecież i tak nie będzie się dało grać na karcie 2gb z najlepszymi teksturami.
kryss20Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kryss202016.11.14, 19:35
SunTzu @ 2016.11.14 18:33  Post: 1018636
Kiedy test CPU na AMD vs NV?
Nawet przyznajecie, że limitem na jest tutaj CPU na very low... Przecież monitory mają i 144Hz...
Czyli dało się przetestować...
... tylko coś się stało. Znów nie mamy podstawowego elementu recenzji jaki jeszcze był rok temu.
Mało kto łączy low-end z 6700k... skąd mamy wiedzieć jaki procesor do CODa? Może najnowszy i3@OC, a może Broadwell-E....

onet.pl
Paw79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Paw792016.11.14, 19:47
24#9
Wybrane miejsce testowe znajduje się na księżycu Tytana.

Ekhm...
O ile mnie pamięć nie myli to właśnie Tytan jest księżycem (Saturna) i nie posiada własnych satelitów.
No chyba że twórcy gry wymyślili coś o czym nie wiem.
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2016.11.14, 19:56
-19#10
Kolejny nowy tytuł gdzie 1060 (nieokrojona!!! o zgrozo !!!) jest konkurencją nie dla rx 480 a rx 470 :E

Oj nvidia co tu dużo pisać shit happens :/

BTW: https://www.youtube.com/watch?v=G2yl98bg5PY :E
Zaloguj się, by móc komentować
5