Steam Machine – o co chodzi w tego typu komputerokonsolach?

Minikomputery Steam Machine mają być swego rodzaju połączeniem konsoli i peceta zachowującym zalety obydwu tych platform. Po włączeniu mają umożliwiać natychmiastowy dostęp do bogatej biblioteki hitów oferowanych na platformie Valve. Zarazem, jeśli okaże się to potrzebne, mają zapewniać dostęp do potężnych (w porównaniu z przeciętną konsolą) możliwości użytkowych, które wynikają z użycia systemu operacyjnego opartego na Linuksie. Słowem, gry mają być tak przystępne i mają się tak szybko uruchamiać jak na konsoli, a przy tym „maszyna parowa” ma się nadawać do pracy równie dobrze jak zwykły pecet z zainstalowanym Linuxem. 

Podobnych koncepcji było już kilka. To jednak pierwsze podejście firmy z tak wielkim zapleczem jak Valve. Zarządzana przez nią platforma dystrybucji cyfrowej Steam jest obecnie najpopularniejsza spośród systemów tego typu. Pozycja Valve jest tutaj na tyle mocna, że spora część twórców gier, zachęcona tą koncepcją, postanowiła tworzyć swoje gry lub przystosować część z nich w ten sposób, by dało się je uruchomić na Linuxie, który jest podstawą działania komputerów Steam Machine.