artykuły

Radeon RX 460 – test w porównaniu z GTX-em 950

Rewolucji brak

222 8 sierpnia 2016, 15:45 Łukasz Marek

Podkręcanie Radeona RX 460

Możliwości podkręcania układu RX 460 oceniliśmy z użyciem niereferencyjnego modelu Gigabyte Radeon RX 460 WindForce OC, opisanego na drugiej stronie niniejszego artykułu.

Na początku warto zaznaczyć, że w ustawieniach fabrycznych testowany model nie osiąga częstotliwości taktowania Boost, którą producent określił na 1212 MHz. Taktowanie w grze Wiedźmin 3 utrzymuje się raczej w okolicy 1080 MHz. Już samo podniesienie limitu mocy powoduje, że karta graficzna utrzymuje swoje taktowanie Boost (1206 MHz), choć za cenę wyższego poboru energii.

Radeon RX 460

Dalsze przyspieszanie taktowania nie przynosi efektów: po zwiększeniu częstotliwości bazowej o 50 MHz taktowanie w grach wciąż wynosiło średnio 1206 MHz. Lepiej podkręciła się pamięć, standardowo taktowana z częstotliwością 1750 MHz. Przyspieszenie jej do 2000 MHz nie sprawiło większych trudności i było to najwyższa stabilna częstotliwość w grach. Dalsze przetaktowanie pamięci było możliwe, ale wtedy ujawniał się limit mocy karty graficznej: w ustawieniu 2100 MHz (zamiast 2000 MHz) rdzeń spowalniał z 1206 MHz do około 1150–1160 MHz.

Gigabyte Radeon RX 460 WindForce OC
Taktowanie bazowe rdzenia 1006 MHz
Taktowanie bazowe rdzenia po podkręceniu 1056 MHz (+5%)
Realne taktowanie rdzenia w grach 1075-1085 MHz
Realne taktowanie rdzenia w grach po podkręceniu 1206 MHz (+12%)
Taktowanie pamięci 1750 MHz
Taktowanie pamięci po podkręceniu 2000 MHz (+14%)

 

Strona:
  1. AMD Radeon RX 460
  2. Gigabyte Radeon RX 460 WindForce OC
  3. Platforma testowa
  4.     Wydajność – Counter-Strike: Global Offensive
  5.     Wydajność – Crysis 3 (The Root of All Evil)
  6.     Wydajność – Crysis 3 (Welcome to the Jungle)
  7.     Wydajność – Doom (OpenGL)
  8.     Wydajność – Doom (Vulkan)
  9.     Wydajność – Fallout 4 (Commonwealth)
  10.     Wydajność – Fallout 4 (Theater District)
  11.     Wydajność – Grand Theft Auto V (Paleto Blvd)
  12.     Wydajność – Grand Theft Auto V (West Vinewood)
  13.     Wydajność – Hitman (DirectX 11)
  14.     Wydajność – Hitman (DirectX 12)
  15.     Wydajność – Mirror's Edge Catalyst
  16.     Wydajność – Project CARS (Rain)
  17.     Wydajność – Project CARS (Sun)
  18.     Wydajność – Rise of the Tomb Raider (DirectX 11)
  19.     Wydajność – Rise of the Tomb Raider (DirectX 12)
  20.     Wydajność – The Witcher 3: Wild Hunt (Castel Ravello Vineyard)
  21.     Wydajność – The Witcher 3: Wild Hunt (Yustianna's Grotto)
  22.     Wydajność – Total War: Warhammer
  23.     Wydajność – 3DMark
  24. Podkręcanie Radeona RX 460
  25.     Wydajność [OC] – Crysis 3 (The Root of All Evil)
  26.     Wydajność [OC] – Crysis 3 (Welcome to the Jungle)
  27.     Wydajność [OC] – The Witcher 3: Wild Hunt (Beauclair Palace)
  28.     Wydajność [OC] – The Witcher 3: Wild Hunt (Castel Ravello Vineyard)
  29.     Wydajność [OC] – The Witcher 3: Wild Hunt (Yustianna's Grotto)
  30. Pobór energii
  31. Temperatura
  32. Ciśnienie akustyczne (głośność)
  33. Podsumowanie
24