artykuły

AMD Radeon RX 480 CrossFire – test

RX 480 CrossFire kontra GTX 1070

137
8 lipca 2016, 06:45 Łukasz Marek

Systemy multi-GPU, czyli złożone z wielu kart graficznych, prawdopodobnie nigdy nie zdołają zastąpić pojedynczej karty o teoretycznie zbliżonej wydajności. Pojawienie się Radeona RX 480 to dobra okazja, by wrócić do tego złożonego zagadnienia. W naszej redakcji znalazły się dwa egzemplarze tej karty. Oto test w porównaniu z Pascalem Nvidii.

Spis treści

AMD Radeon RX 480 CrossFire kontra...

Podczas pierwszej oficjalnej prezentacji Radeona RX 480, która odbyła się na targach Computex, firma AMD jako pokaz możliwości architektury Polaris przedstawiła w istocie... dwa Radeony RX 480 i porównała je z pojedynczym GTX-em 1080 w najlepszym wówczas dla AMD możliwym scenariuszu, czyli w grze Ashes of the Singularity. Już sam wybór gry do porównania sporo mówi. Wiele można o produkcji studia Stardock powiedzieć, ale pewne jest tylko to, że... prawie nikt w nią nie gra. Na platformie Steam ma ją 76 984 (± 7131) osób, około 66 950 graczy (± 6650) uruchomiło ją co najmniej raz, ale jej ogólna popularność to około 150 grających osób dziennie. Drugą najmniej popularną grą w naszej procedurze testowej jest Hitman, ale nawet ten może się pochwalić takimi liczbami, jak 196 180 (± 11 381) graczy i około 600 osób grających w ostatnim dniu, a więc jest co najmniej dwuipółkrotnie popularniejszy. Nie bez znaczenia jest również to, że akurat Ashes of the Singularity to jedyna gra DX12 na rynku, w której zaimplementowano rozwiązanie Explicit Multi-Adapter, czyli tryb pozwalający łączyć dowolne karty graficzne w dowolnych kombinacjach, które ostatecznie będą widoczne dla systemu jako jedna. I w takim scenariuszu dwa RX 480 faktycznie mogą osiągać całkiem niezłe wyniki, ale akurat ta część prezentacji AMD na Computexie to, najdelikatniej mówiąc, ogromna manipulacja, sugerująca, że tworzenie konfiguracji multi-GPU ze słabszych kart ma sens.

Radeon RX 480 CrossFire

To wszystko ma jednak małe znaczenie wobec tego, jak wygląda dzisiejszy rynek gier. A jak wygląda? Zdecydowana większość produkcji jest oparta na DirectX 11, więc wykorzystanie trybu Explicit Multi-Adapter nie wchodzi w grę i producentom GPU pozostaje „zwykłe” CrossFire oraz SLI ze wszystkimi ich ograniczeniami, w tym większym obciążeniem procesora czy koniecznością implementacji profilu do konkretnego programu w sterownikach. Znacznie mniejsza część rynku to gry zgodne z DirectX 12, z których naprawdę popularne są tylko Hitman, Rise of the Tomb Raider oraz Quantum Break. I w żadnej z nich nie ma trybu Explicit Multi-Adapter, siłą rzeczy nie działają również standardowe konfiguracje multi-GPU w postaci CrossFire czy SLI. 

Dlatego gdy tylko nadarzyła się okazja, postanowiliśmy sprawdzić, jak naprawdę radzą sobie dwa RX 480 postawione naprzeciw bezpośrednich rywali, którymi są niereferencyjne GTX-y 1070. 

Strona:
uniqe15Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
uniqe152016.07.08, 06:51
25#1
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...tman_1920_2.png
To jest chyba jakiś żart od AMD :D Gra która powinna być mega dobrze zoptymalizowana pod ich kartami
GorillaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gorilla2016.07.08, 06:59
38#2
Czy ja dobrze widze że tak promowany przez AMD Directx 12 nie obsługuje Crossfire?



C4inZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
C4in2016.07.08, 07:06
42#3
i amd wypuszcza RX-a 490 z dwoma polarisami na pokładzie... GG
rauf45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rauf452016.07.08, 07:14
64#4


Zamontuj dwie karty zamiast jednej, miej gorszą wydajność
Bruno@HomeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bruno@Home2016.07.08, 07:24
-24#5
Pierwsza edycja sterowników RX480 była dedykowana single GPU. W kolejnych więcej uwagi zostanie poświęcone multi-gpu, więc do tego tematu będzie warto wrócić.
WildFire2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WildFire22016.07.08, 07:25
22#6
Asus Z170 Deluxe musi mieć naprawde mocarną sekcje zasilania PCIE że dwa Radki 480 nie spaliły jej
SambaVerdeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SambaVerde2016.07.08, 07:28
39#7
RX480 - karta stworzona do jednej (jedynej) gry:

czarny2jZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czarny2j2016.07.08, 07:34
32#8
SambaVerde @ 2016.07.08 07:28  Post: 988008
RX480 - karta stworzona do jednej (jedynej) gry:


To bardziej benchmark niż gra.

Swoją drogą AMD chwaliło się 'Premium DirectX 12 Performance' podczas gdy w praktyce w grach DX12 jest wolniej względem jednej karty. Slajdy swoje, życie swoje, jak zawsze w przypadku AMD
Bruno@HomeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bruno@Home2016.07.08, 07:43
-14#9
Ashes of Singularity ma zaimplementowane DX12- Explicit multi-GPU, który pozwala na łączenie mocy różnych GPU za pomocą AFR.

http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-...evisited-beta/4
NolonzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nolonzo2016.07.08, 07:48
41#10

Kolejne potwierdzenie że nowy proces 14nm AMD jest bardzo kiepski. Dwie karty RX480 pobierają 140W więcej od GTX1070 przy i tak niższej wydajności
Zaloguj się, by móc komentować
1