artykuły

GeForce GTX 950 – test kart niereferencyjnych

34 15 lutego 2016, 09:51 Łukasz Marek

GeForce GTX 950 to układ graficzny ze średniego segmentu oparty na mikroarchitekturze Maxwell drugiej generacji. Wprowadzony na rynek w styczniu 2015 roku, częściowo zastąpił układy poprzedniej generacji: GTX 750, GTX 750 Ti i GTX 650 Ti. Nvidia poleca go do gry w rozdzielczości nie większej niż 1080p, szczególnie do gier typu MOBA, które wymagają najwyższej płynności i najkrótszego czasu reakcji.

Spis treści

Nvidia GeForce GTX 950

GeForce GTX 950 to wprowadzona w sierpniu 2015 roku „okrojona” odmiana procesora GM206, tego samego, którego pełna wersja nazywa się GTX 960. W GTX-ie 950 wyłączone są dwie z ośmiu grup procesorów strumieniowych (SMM – Maxwell Streaming Multiprocessor), co razem daje 768 aktywnych jednostek cieniujących. Niereferencyjne GTX-y 950 są dostępne w sklepach w cenie od około 700 do mniej więcej 850 zł, a ich bezpośredni rywale to przede wszystkim niereferencyjne modele Radeonów R7 370 2 GB. 

GeForce GTX 950 w porównaniu z wszystkimi innymi układami graficznymi

 

Karty graficzne z procesorem GTX 950 są wyposażone w 2 GB pamięci GDDR5. Na półkach sklepowych nie ma modelu referencyjnego. Dostępne są wyłącznie własne konstrukcje poszczególnych producentów z niestandardowymi układami chłodzenia. Wiele z nich jest chłodzonych półpasywnie: wentylatory pracują wyłącznie w czasie, gdy karta graficzna jest obciążona, a w spoczynku (w trakcie wyświetlania pulpitu, przeglądania internetu itp.) całość może być zupełnie bezgłośna.

 GTX 960GTX 950GTX 750 TiGTX 650 Ti
Architektura Maxwell 2 Maxwell 2 Maxwell 1 Kepler
Jednostki cieniujące 1024 768 640 768
ROP

32

32 16 16
Jednostki teksturujące 64 48 40 64
Taktowanie rdzenia

1127 MHz

1178 MHz (Boost)

1024 MHz

1188 MHz (Boost)

1020 MHz

1085 MHz (Boost)

928 MHz

Moc obliczeniowa ~2308 gigaflopów ~1573 gigaflopy ~1306 gigaflopów ~1425
gigaflopów
Taktowanie pamięci 1753 MHz 1653 MHz 1350 MHz 1350 MHz
Szyna pamięci 128 b 128 b 128 b 128 b
Rodzaj pamięci 2048/4096 MB GDDR5 2048 MB GDDR5 2048 MB GDDR5 1024/2048 MB GDDR5
Przepustowość pamięci 109,6 GB/s 105,6 GB/s 84,4 GB/s 84,4 GB/s
Obsługiwane API DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
Złącze graficzne PCI-E 3.0 PCI-E 3.0 PCI-E 3.0 PCI-E 3.0

Jeśli nie rozumiesz tabelki, koniecznie zajrzyj do słowniczka pojęć!

 

//pclab.pl/art60000-21.html

Strona:
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2016.02.15, 09:53
Artykuł ten jest częścią większej publikacji: wielkiego testu kart graficznych.
TridentXZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TridentX2016.02.23, 08:41
Za 700 zł a tyle kosztują najtańsze GTX 950 to dobra karta. Ale 800 i więcej bym na nie już nie dał
DaschZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dasch2016.02.23, 08:43
-3#3
Co się stało z Gigabyte R7 370 że tak mocno odstaje?
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872016.02.23, 08:44
AMD jak zawsze osłania tyły.
michal89chzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michal89chz2016.02.23, 08:49
-2#5
Ostatnio razem z Keplerami... :(
spikecoolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
spikecool2016.02.23, 08:50
Dasch @ 2016.02.23 08:43  Post: 952364
Co się stało z Gigabyte R7 370 że tak mocno odstaje?

Tutaj chyba masz wyjaśnienie Mój link
Yan2016.02.23, 09:00
Sprawdziliście jaki wynik GTX950 ma w SteamVR Performance Test ?
franczescoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
franczesco2016.02.23, 10:27
-4#8
Strix, Strix OC, Strix Gaming..... Czym te karty różnią się od siebie?
*Konto usunięte*2016.02.23, 10:36
franczesco @ 2016.02.23 10:27  Post: 952397
Strix, Strix OC, Strix Gaming..... Czym te karty różnią się od siebie?


Strix - półpasywna.
Strix OC - półpasywna podkręcona.
Strix Gaming - dla dzieci, w grach jest automatycznie aktywowany childlocker.
lwlwlwlwZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lwlwlwlw2016.02.23, 10:40
12#10
Jestem w szoku, PcLab nazywa karty za 700zł średnią półką! Biorąc pod uwagę większość artukułów można myśleć że średnia półka zaczyna się od R9 390.
Zaloguj się, by móc komentować
1