Just Cause 3

Akcja Just Cause 3 rozgrywa się w republice Medici, w której rządzi bezwzględny generał Di Ravello, a my jako Rico Rodriguez musimy, tak jak w poprzednich częściach gry, pokonać antagonistę. Całość rozgrywa się na obszarze około 400 mil kwadratowych i na tej powierzchni gracz będzie musiał poczynić możliwie duże zniszczenia. Just Cause 3 nie da się ukończyć, grając z ukrycia, wręcz przeciwnie: twórcy premiują „rozwałkę”: przyznają punkty chaosu za kolejne zniszczenia, co oznacza, że należy wszystko efektownie burzyć na swojej drodze za pomocą pokaźnego arsenału gadżetów, broni i pojazdów.

Silnik gry to Avalanche Engine, który w akcji poprzednio obserwowaliśmy między innymi w grach Mad Max i Just Cause 2. Oczywiście, to narzędzie cały czas jest ulepszane, o czym świadczy chociażby oprawa graficzna w najnowszym Just Cause, zdecydowanie lepsza niż w Dwójce. W tworzeniu gry miała swój udział Nvidia, ponieważ Just Cause 3 dołączyła do programu GameWorks, a w samej grze (a nawet silniku Avalanche) zaimplementowano funkcję WaveWorks (działającą na CPU, a tym samym efekty są widoczne na każdej platformie sprzętowej), co pozwoliło stworzyć bardziej realistyczną wodę, której na całej mapie jest pod dostatkiem.