artykuły

Corsair Strafe – test klawiatury z przełącznikami MX Silent

69 9 grudnia 2015, 09:43 Łukasz Pilarczyk

Podświetlenie

Podświetlenie w modelu Corsair Strafe RGB można konfigurować na bardzo wiele sposobów. Diody są zintegrowane z przełącznikami, a dzięki przezroczystej obudowie przełącznika oraz białej płycie pod przełącznikami całość wygląda bardzo efektownie. (Na marginesie: biel pod przełącznikami już wcześniej zastosował Razer w BlackWidow Chroma). Każda z diod może świecić niezależnie, a światło ma bardzo żywe i intensywne kolory. Przykładowe efekty są takie same jak w modelu K70 RGB. Ci, którym nie chce się tworzyć efektownych kompozycji świetlnych, mogą pobrać wiele ciekawych ustawień z oficjalnego forum producenta.

strafe

Podświetlenie Strafe jest zgodne z trendem nazwanym przez Corsaira CUE. Polega to na zsynchronizowaniu efektów świetlnych na kilku urządzeniach tego producenta, pod warunkiem że obsługują tę technikę. Dzięki temu ci, którzy lubią iluminację na biurku, mają jeszcze większe możliwości. Wspomnieliśmy o tej właściwości jako o trendzie dlatego, że coraz więcej producentów w swoich urządzeniach pozwala synchronizować podświetlenie klawiatury, myszki i słuchawek.

Oprogramowanie

Oprogramowanie dostarczone przez producenta nie zmieniło się zbyt wiele od czasu, gdy po raz ostatni testowaliśmy jedną z jego klawiatur. Jest dość rozbudowane. Zapewnia wszystkie opcje, jakie tylko można znaleźć w narzędziach konkurencyjnych firm. Całość podzielono na kilka kart i zakładek.

Pierwsza karta, Profiles, pozwala zarządzać profilami. Każdy z nich może mieć niezależne ustawienia funkcji poszczególnych klawiszy oraz makr (zakładka Assignments).

strafe

Również opcje dotyczące podświetlenia można ustawić niezależnie dla każdego z profili. Producent w tej wersji oprogramowania udostępnił znacznie więcej predefiniowanych efektów, niż było w czasie, gdy testowaliśmy model K70.

strafe

Dodatkowo znajduje się tu zakładka Performance. Zawiera jedynie opcje blokady klawiszy w czasie, gdy urządzenie działa w trybie gracza. 

strafe

Karta Actions pozwala zarządzać makrami, Lighting – tworzyć bardziej złożone kompozycje świetlne, a Settings zawiera opcje związane z układem klawiszy (US, UK itd.), wyborem programów kontrolowanych poprzez skróty multimedialne i kilka innych mniej znaczących opcji.

Ważnym elementem jest edytor makr. Jest on niezwykle zaawansowany, a zarazem prosty w obsłudze. Co najważniejsze, pozwala nagrywać makra złożone z działań na klawiaturze, wciśnięć myszy i przesunięć wskaźnika. Jest to rzadko spotykana, a bardzo przydatna właściwość.

strafe

 

 

4