artykuły

Assassin's Creed Syndicate – test kart graficznych i procesorów

124 19 listopada 2015, 07:10 Łukasz Marek i Mateusz Skrycki

Assassin's Creed: Syndicate to dziewiąta część popularnej serii „trzecioosobowych” gier akcji z otwartym światem, tym razem stworzona przez Ubisoft Quebec. Kolejne pojawiają się w zasadzie co roku. Tym razem gracz pokieruje postaciami bohaterów w realiach wiktoriańskiego, 19-wiecznego Londynu. Postanowiliśmy przeprowadzić obszerny test kart graficznych i procesorów w tej grze, by sprawdzić, jaki sprzęt jest potrzebny do płynnej rozgrywki.

Spis treści

Assassin's Creed: Syndicate

Akcja Assassin's Creed: Syndicate rozgrywa się w Londynie w roku 1868, a gracz po raz pierwszy dostaje do dyspozycji dwóch grywalnych bohaterów: Jacoba oraz Evie Frye. Fabuła gry kręci się wokół rewolucji przemysłowej, gangów i krwiożerczych kapitalistów.

Sandboksowy Londyn wykorzystuje silnik AnvilNext 2.0 – ten sam, którego studio Ubisoft Montreal użyło w poprzedniej części gry, Unity. Za Syndicate stoi jednak Ubisoft Quebec. Dlatego mieliśmy nadzieję, że Syndicate będzie lepiej zoptymalizowany od Unity, tym bardziej że twórcy mieli na to więcej czasu: pozwolili sobie opóźnić pecetową wersję o miesiąc względem konsol obecnej generacji. Współpracowali przy tym z Nvidią, dzięki czemu w grze znalazło się kilka technik tego producenta: wygładzanie krawędzi TXAA, miękkie cienie PCSS i okluzja otoczenia HBAO+.

Najsłabsza konfiguracja wymagana, zdaniem producenta Assassin's Creed Syndicate, do uruchomienia gry:

  • procesor – Intel Core i5-2400S 3,5 GHz lub AMD FX 6350 3,9 GHz;
  • pamięć operacyjna – 6 GB;
  • karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 z 2 GB pamięci: Nvidia GeForce GTX 660 lub Radeon R9 270;
  • system operacyjny – Windows 64-bitowy (7, 8, 8.1 lub 10).

Najsłabszy zestaw do gry w Assassin's Creed Syndicate według producenta powinien być wyposażony w przynajmniej czterowątkowy procesor, a jako przykład podano Core i5 z 2011 roku oraz FX-6350 z 2012 roku. Jeśli chodzi o karty graficzne, wymagane jest w zasadzie tylko 2 GB wbudowanej pamięci oraz obsługa DX11, a płynną rozgrywkę zapewniać ma już GeForce GTX 660 lub Radeon HD 7870/R9 270.

Konfiguracja zalecana do gry Assassin's Creed Syndicate:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3,5 GHz lub AMD FX 8350 4,0 GHz;
  • pamięć operacyjna – 8 GB;
  • karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 z 3 GB pamięci: Nvidia GeForce GTX 760, GeForce GTX 970 lub Radeon R9 280X;
  • system operacyjny – Windows 64-bitowy (7, 8, 8.1 lub 10).

W konfiguracji zalecanej pojawiły się procesory ośmiowątkowe: Core i7 z rodziny Ivy Bridge oraz FX-8350 Vishera. Dość nietypowo podano wymagania co do karty graficznej. Wiemy na przykład, że karta ma mieć przynajmniej 3 GB pamięci VRAM, co ma wystarczyć do rozdzielczości Full HD, ale dołączone przykłady to urządzenia z całkowicie różnych segmentów. GeForce GTX 760 jest słabszy od Radeona R9 280X, a oba są znacznie mniej wydajne od wymienionego w drugiej kolejności GTX-a 970. Tak podana konfiguracja zalecana nie mówi w zasadzie nic, bo mamy tutaj karty kosztujące od 700 zł do 1500 zł, co po raz kolejny potwierdza, że twórcy gier mają niewielkie pojęcie o wymaganiach sprzętowych.

Miejsce testowe i metodyka

Testy kart graficznych przeprowadziliśmy na jednej z ruchliwych ulic w centrum Londynu wśród przechodniów i jeżdżących karoc. Gracz przez całą grę będzie musiał poruszać się w podobnym scenariuszu pomiędzy poszczególnymi punktami, więc jest to najbardziej reprezentatywny test w Assassin's Creed Syndicate.

Strona:
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.11.19, 07:14
31#1
'poprawimy optymalizację' - granie na najwyższych dostepnych ustawieniach w 30 fps dostępne dla kart za 3000zł w przypadku Radeonów....
WildFire2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WildFire22015.11.19, 07:17
33#2
Grubo..... Nawet na low wymaga to nowego sprzętu
calvexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
calvex2015.11.19, 07:18
27#3
decorator12 @ 2015.11.19 07:14  Post: 926601
'poprawimy optymalizację' - granie na najwyższych dostepnych ustawieniach w 30 fps dostępne dla kart za 3000zł w przypadku Radeonów....

Ich 'optymalizacja' polegała na tym, że usunęli więcej npc w miastach :D

decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.11.19, 07:22
11#4
calvex @ 2015.11.19 07:18  Post: 926603
decorator12 @ 2015.11.19 07:14  Post: 926601
'poprawimy optymalizację' - granie na najwyższych dostepnych ustawieniach w 30 fps dostępne dla kart za 3000zł w przypadku Radeonów....

Ich 'optymalizacja' polegała na tym, że usunęli więcej npc w miastach :D


Jestem ciekaw jak wypadanie porównanie Unity z tym czymś. Na konsolach gra wygląda gorzej niż Unity. Dałoby się zrobić jakiś mały test?
Yan2015.11.19, 07:22
14#5
Widzę że ostatnio warto wstawać wcześnie bo znowu przygotowaliście świetny test. Gratki :)
vacoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vaco2015.11.19, 07:25
Chcesz mieć nie mniej niż 40fps w ultra? Nie ma Radeona który to zapewni... Ta gra ma horrendalne wymagania
00sebastianZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
00sebastian2015.11.19, 07:25
Dzięki za testy na low, ale z tego co widzę i tak będzie u mnie ciężko na GTX760
HalleXYZZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HalleXYZ2015.11.19, 07:29
Da się grać na mniej niż 8gb ram? Np. na 6 lub 4?
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2015.11.19, 07:31
Czyli 2 rdzenie to za mało. Kiedy testy porównania z konsolami?
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2015.11.19, 07:32
rops @ 2015.11.19 07:31  Post: 926609
Czyli 2 rdzenie to za mało. Kiedy testy porównania z konsolami?

Może uda się w tym tygodniu, ale nie możemy obiecać.
Zaloguj się, by móc komentować
1