artykuły

Intel Core i3-6100, Core i3-6300 i Core i3-6320 – test trzech czterowątkowych procesorów Skylake (LGA1151) w Windows 10

144 18 listopada 2015, 06:35 Radosław Stanisławski

Pobór energii

Procedura pomiaru zużycia energii również została zmodyfikowana. Skupiamy się na scenariuszach, w których komputer faktycznie może być użytkowany. Przykładowo test maksymalnego obciążenia nie odzwierciedla typowej sytuacji, obciąża bowiem wszystkie dostępne jednostki procesora, a tym samym ilość energii zużywana przez szybki wielordzeniowy układ jest dużo większa od potrzeb na przykład dwurdzeniowego. Zwykle jest inaczej, co pokazuje test typowego obciążenia (gra Flash). Sprawdzamy również pobór energii w dwóch grach: Far Cry 4 oraz Wiedźmin 3

Pobór energii pod obciążeniem
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
Typowy (gra Flash) Maksymalny (Cinebench)

 

Pobór energii w grze
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
Far Cry 4 Wiedźmin 3
Strona:
  1. Intel Core i3-6100, Core i3-6300, Core i3-6320
  2. Platforma testowa i ustawienia
  3.     Testy – gry (Assassin's Creed Unity, Arma III)
  4.     Testy – gry (Battlefield 4, Counter-Strike: Global Offensive)
  5.     Testy – gry (Crysis 3, Far Cry 4)
  6.     Testy – gry (GTA V, Wiedźmin 3, Watch Dogs)
  7.     Testy – gry (Project CARS, StarCraft 2, Total War: Attila)
  8.     Testy – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  9.     Testy – dom, biuro i multimedia (edycja zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  10.     Testy – edycja i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro, *.mp4)
  11.     Testy – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  12.     Testy – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  13.     Pobór energii
  14. Podkręcanie
  15.     Podkręcanie – gry (Assassin's Creed Unity, Arma III)
  16.     Podkręcanie – gry (Battlefield 4, Counter-Strike: Global Offensive)
  17.     Podkręcanie – gry (Crysis 3, Far Cry 4)
  18.     Podkręcanie – gry (GTA V, Wiedźmin 3, Watch Dogs)
  19.     Podkręcanie – gry (Project CARS, StarCraft 2, Total War: Attila)
  20.     Podkręcanie – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  21.     Podkręcanie – dom, biuro i multimedia (edycja zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  22.     Podkręcanie – edycja i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro, *.mp4)
  23.     Podkręcanie – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  24.     Podkręcanie – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  25.     Podkręcanie – pobór energii
  26. Podsumowanie testów wydajności w różnych zastosowaniach
  27. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii
  28. Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny
  29. Podsumowanie
13