artykuły

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – test kart graficznych

78 4 września 2015, 14:50 Łukasz Marek

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to najnowsza część serii Metal Gear Solid, stworzonej przez Konami. To także pierwsza, w której poszczególne zadania można wykonywać w dowolny sposób: zarówno przez powolną infiltrację bez wywoływania alarmu, jak i w stylu Rambo, kiedy to wprost szturmujemy pozycje wroga. Jak z optymalizacją gry poradziło sobie studio Kojima Productions? Oto test kart graficznych i procesorów w nowym MGS‑ie.

Spis treści

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Seria Metal Gear Solid powstała za sprawą Hideo Kojimy i jego zespołu Kojima Productions. Pracują oni z kolei dla Konami Digital Entertainment, czyli firmy znanej między innymi z serii Pro Evolution Soccer. W grze wcielamy się w Snake'a, jedną z głównych postaci serii, który budzi się z długiej śpiączki. Od razu (a jakże!) nad jego głową zaczynają świszczeć przelatujące kule. Ostatecznie jednak udaje mu się wydostać z oblężonego szpitala. Rozpoczyna on swoją przygodę w organizacji Diamond Dogs: ściga ludzi, którzy zniszczyli jego życie. W trakcie gry podróżujemy pomiędzy wielkimi, otwartymi obszarami w Afryce i Afganistanie, za każdym razem wykonując zadania w dowolny sposób. Możemy przedzierać się w ukryciu przez świat gry, zdobywając kolejne informacje niepostrzeżenie, lub wcielić się w zabijakę, który nigdy nie zdejmuje palca ze spustu karabinu szturmowego. 

Świat Metal Gear Solid V: The Phantom Pain został stworzony z użyciem silnika FOX Engine, zbudowanego przez Konami na potrzeby wielu gier na kilku różnych platformach, a pierwszą, która skorzystała z jego finalnej wersji, była sportowa Pro Evolution Soccer 2014.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Najsłabsza konfiguracja wymagana, zdaniem producenta Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, do uruchomienia gry:

  • procesor – czterordzeniowy: Intel Core i5-4460 3,4 GHz;
  • pamięć operacyjna – 4 GB;
  • karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 z 2 GB pamięci: Nvidia GeForce GTX 650;
  • system operacyjny – Windows 64-bitowy (7, 8 lub 8.1).

Producent, podając wymagania gry, w ogóle pominął sprzęt firmy AMD i skupił się wyłącznie na podzespołach Intela i Nvidii. Wśród procesorów wymienił czterordzeniowego Core i5-4460, taktowanego z częstotliwością 3,4 GHz, a przykładowa karta graficzna to zaledwie GeForce GTX 650. Ten pierwszy to w ofercie Intela bardzo wydajny układ, ale GTX 650 nie dość, że pojawił się już w 2012 roku, to jeszcze od początku nie należał do mocnych. To może sugerować, że Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ma duży apetyt na moc obliczeniową procesora.

Konfiguracja zalecana do gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain:

  • procesor – ośmiowątkowy: Intel Core i7-4790 3,60 GHz;
  • pamięć operacyjna – 8 GB;
  • karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 z 2 GB pamięci: Nvidia GeForce GTX 760;
  • system operacyjny – Windows 64-bitowy (7, 8 lub 8.1).

Konfiguracja, która ma pozwolić na grę w nowego MGS-a w absolutnie najwyższych ustawieniach graficznych, to połączenie Core i7-4790 z GeForce'em GTX-em 760. Wciąż mamy więc do czynienia z jednym z najszybszych procesorów na rynku, ale do wyświetlania grafiki ma wystarczyć karta ze średniej półki. GeForce GTX 760 jest obecnie zastępowany przez GTX-a 950, kosztującego około 700 zł.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Miejsce testowe

Nasze miejsce testowe to jedna z misji w Afganistanie, w której mamy zinfiltrować obóz wroga.

Strona:
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2015.09.04, 14:52
Testy jeszcze trwają, analizujemy wydajność procesorów. Pierwszy materiał pokazujący płynność na procesorze 2-wątkowym (Intel Pentium) już jest.

Niestety nie byliśmy w stanie zorganizować żadnego Radeona R9 Fury / Fury X.
olaf7733Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
olaf77332015.09.04, 14:56
GTX780 trzyma się bardzo dobrze, obok odgrzewanych kotletów R9 390 i 390X
FarCry3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FarCry32015.09.04, 14:57
16#3
Sprawdzaliście już czy rzeczywiście Core i5 (4 rdzenie) są niezbędne?
coco5984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
coco59842015.09.04, 14:58
Po wynikach 380 i 960 widać że 4gb na coś się przydaje
raf3dZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raf3d2015.09.04, 15:01
12#5
Po tej grze spodziewałem się trochę więcej jeśli chodzi o grafikę. Do tego jazda koniem jest tutaj maksymalnie zepsuta
mediaexpertZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mediaexpert2015.09.04, 15:01
10#6
GTX 970 daje rade nawet w 2560 x1440 :)
LUX2015.09.04, 15:04
Pclab jak zwykle w formie, tak trzymać :) Czekam jeszcze na uzupełnienie o procesory
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2015.09.04, 15:07
FarCry3 @ 2015.09.04 14:57  Post: 903761
Sprawdzaliście już czy rzeczywiście Core i5 (4 rdzenie) są niezbędne?

Procesor Core i3 nie ma problemu z zapewnieniem odpowiedniej płynności. Testujemy dalej.
60centZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
60cent2015.09.04, 15:11
16#9
970 > 390X
770 > 7970 GHz
960 > 380
950 > 280, 270X
750 Ti > 260X

MGS lubi karty Nvidii jak widać
jackowoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jackowo2015.09.04, 15:12
focus @ 2015.09.04 15:07  Post: 903769
FarCry3 @ 2015.09.04 14:57  Post: 903761
Sprawdzaliście już czy rzeczywiście Core i5 (4 rdzenie) są niezbędne?

Procesor Core i3 nie ma problemu z zapewnieniem odpowiedniej płynności. Testujemy dalej.

Rozumiem że sprawdzaliście na ultra tak? To po co w wymaganiach rekomendowanych jest Core i7? Wydawca oszalał?
Zaloguj się, by móc komentować
1