artykuły

Project CARS (beta) – wstępny test kart graficznych i procesorów

40 dni na optymalizację

143
19 lutego 2015, 17:00 Łukasz Marek

Wyniki procesorów – 1920 × 1080 Medium (z przeciwnikami)

Ostatni przetestowany przez nas tryb pozwolił podzespołom nieco odetchnąć, bo zdecydowaliśmy się na średnie ustawienia, za to z włączonymi przeciwnikami. 

W tych ustawieniach szczególnie dobrze widać różnice pomiędzy kosztującym niecałe 500 zł Core i3 a Core i5 za prawie 900 zł. Zastąpienie dwurdzeniowego i czterowątkowego Core i3 czterema rdzeniami z prawdziwego zdarzenia (Core i5) pozwoliło osiągnąć średni wynik lepszy o 40%. Okolice 100 kl./s to już naprawdę dużo i gratka dla użytkowników 120- oraz 144-hercowych ekranów.

Jak te same ustawienia (czyli średnie zamiast najwyższych) wpłyną na rozgrywkę, jeśli procesor połączymy z Radeonem?

W końcu można mówić o jakimkolwiek komforcie gry. Radeon R9 290X dopiero w ustawieniach średnich zaczyna oddychać pełną piersią i pozwala w nich osiągnąć (pod warunkiem użycia odpowiednio szybkiego procesora) już 40–50 kl./s.

8