artykuły

GeForce GTX 970 – problemy z przepustowością pamięci po zajęciu 3 GB?

446
27 stycznia 2015, 12:03 Łukasz Marek

Wydajność – Middle-earth: Shadow of Mordor, 2560 × 1440

Temat GeForce'a GTX 970 i problemów z teoretyczną przepustowością ostatnich 512 MB pamięci wciąż jest żywy. Po tym, jak Nvidia przyznała się do błędu w oficjalnych danych technicznych, nastąpiła fala testów metodą FCAT, która wykazała, że... wyniki są takie jak na początku (jeśli nie lepsze – za sprawą kolejnych wersji sterowników). Przeprowadziliśmy dodatkowe testy, a w podsumowaniu dodaliśmy informacje na temat możliwości zwrotu kart!

Poprzednie testy w grach Assassin's Creed: Unity oraz Middle-earth: Shadow of Mordor (ze wszystkimi wizualnymi atrakcjami w rozdzielczości Full HD) nie wykazały dziwnego zachowania GTX-a 970 w porównaniu z konkurencją (R9 290X) lub GeForce'em GTX 980. Tam, gdzie problem z niedoborem pamięci miał GeForce GTX 970, tam miały go również dwie pozostałe wymienione karty. Postanowiliśmy przeprowadzić dodatkowe testy w rozdzielczości 2560 × 1440. Wykorzystaliśmy dwie produkcje: ponownie Middle-earth: Shadow of Mordor oraz często pojawiającą się w komentarzach Watch Dogs.

Do testów w ramach ciekawostki dodaliśmy również kartę GeForce GTX Titan z pamięcią o pojemności 6 GB.


Kliknij, aby powiększyć

Takiej sytuacji w Middle-earth: Shadow of Mordor można było się spodziewać: ponownie wszystkie karty z 4 GB pamięci miały problem z doczytywaniem obiektów/tekstur w 40. sekundzie testu. Zarówno GTX 970, GTX 980, jak i Radeon R9 290X zawiodły, co nie będzie zaskoczeniem, jeśli weźmie się pod uwagę, że tak samo było w rozdzielczości 1920 × 1080.

GeForce GTX Titan, jak widać, nie znalazł się na wykresie bez powodu: to jedyna konstrukcja, która zapewnia całkowitą płynność, nawet w najwyższych ustawieniach, w Middle-earth: Shadow of Mordor.

5