artykuły

Wiedźmin 3: Dziki gon – już graliśmy. Dodatkowo: wizyta w siedzibie CD Projekt Red

Rok 2015 zdecydowanie pod znakiem Wiedźmina 3

94
26 stycznia 2015, 16:01 Dawid Grzyb

Wiedźmin 3: Dziki gon to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. W redakcji temat Geralta z Rivii powraca regularnie. Kiedy pojawiła się możliwość przetestowania gry w siedzibie CD Projekt Red, nie zastanawialiśmy się ani chwili.

Spis treści

Spotkał nas zaszczyt, bo...

...jako członkowie dość skromnej grupy dziennikarzy dostaliśmy możliwość spróbowania swoich sił w grze Wiedźmin 3: Dziki gon. Mało tego – jako jedni z pierwszych na świecie, oczywiście wyjąwszy ludzi pracujących nad grą. Z której strony by na to spojrzeć, to zdecydowanie miło ze strony producenta, że najpierw postanowił zadbać o prasę z rodzimego podwórka. Przedstawiciele zagranicznych witryn mieli okazję wskoczyć za stery białowłosego dopiero następnego dnia.

Plan kilkugodzinnego spotkania był stosunkowo prosty. Najpierw krótkie wprowadzenie, potem zbiórka w siedzibie CD Projekt Red, szybkie zwiedzanie studia, w tym rzut oka na salę, w której odbywają się sesje motion capture (chyba wiem, który to Geralt), podpisanie stosownych papierów, ogólne informacje i wreszcie granie. W sumie 3 godziny. Przez ten czas pozwolono dziennikarzom zapoznać się z bardzo mocno zaawansowaną wersją gry. Twórcom pozostało wypolerować kilka rzeczy, zbalansować co trzeba, pozbyć się błędów itp. Niemniej widać, że zbliża się już koniec prac.

Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon

Miejcie na uwadze to, że spora część rzeczy moim zdaniem wymagających wypolerowania najprawdopodobniej zostanie wypolerowana, więc to, co piszę na dalszych stronach, nie dotyczy wersji finalnej gry. Trzymajcie kciuki za optymalizację, to przede wszystkim. Coś czuję, że Wiedźmin 3: Dziki gon (aktualne informacje na temat gry) od razu zadusi nawet te najwydajniejsze konfiguracje. Choć ze względu na wygląd gry i to, że jest sandboksem, nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem.

Strona:
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2015.01.26, 16:05
Gdzie można zamówić preorder? :E
GrLTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GrLT2015.01.26, 16:16
' członkowie dość skromnej grupy dziennikarzy'
LOL, what? Wszystkie większe polskie portale mają dziś sesję z W3 :)
PePePLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PePePL2015.01.26, 16:17
-10#3
LOL czyli mimo posiadania po prostu bardzo dobrej (ale nie wybitnej) grafiki, gra chodzi w 'konsolowym' 1080p30 na tak mocnym sprzęcie jak i7 + GTX980. ROTFL. No i tyle gadania użytkowników PC o graniu w gry w 120 fps i 4K :) Jeszcze bardziej to martwi w kontekście wersji na PS4. Może sie okazać, że finalnie gra albo będzie działała mało płynnie albo będzie to jedna z gorzej wyglądających gier na konsolach obecnej generacji (mówiąc o tytułach robionych od zera pod tą generację). Jeśli o mnie chodzi to przeżyje mniej szczegółową grafikę, oby był dobry AA, stałe 30 klatek i poprawione sterowanie. Sterowanie i walka w W2 na X360 to była tragedia odpychająca od gry na kilometr.
jaskólZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jaskól2015.01.26, 16:19
Mam nadzieję że mój GTX970 starczy do FHD
*Konto usunięte*2015.01.26, 16:19
-2#5
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/violator/W3/1/s/6.jpg to screen z gry? Jeśli tak to brawo. Nic dziwnego, że są takie wymagania. Gra wygląda bajecznie.

Czy można wiele poprawić w kwestii optymalizacji?
Pewnie by nie było krótkich spadków wydajności itp...
Brawo za rozwój silnika się należą i tak.
W nawiązaniu do tego: pamiętam, że w pierwszej części gry można było zabić wilkołaka, wziąć z niego składnik i wykupić jedną fajną umiejętność. Ale to było moralnie nieetyczne.

Czyli jak bierzemy zwierzę wykorzystujemy je do produkcji leków, a potem uśmierca się to moralnie nieetyczne. Powiedz to ludziom w szpitalach. Healing abilities disabled

Za to moralnie etycznie jest w pierdylionach grach zabić człowieka dostać za to punkty dostając umiejętności, zabrać wszystko co miał.

Dobrze, że zostało :)
michaml9995Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michaml99952015.01.26, 16:20
20#6
Czyli nici z pogrania na q6600 i gtx 660 nawet na low widzę :(
guzekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
guzek2015.01.26, 16:28
23#7
Liczę na lepszą optymalizację w finalu
jackowoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jackowo2015.01.26, 16:33
Ja bym nie panikował w sprawie wymagań. Ultra-ultra będą pewnie wymagały sprzętu z kosmosu, ale high będzie pewnie dostępne dla starego 2500k i gtx760
AntiaxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Antiax2015.01.26, 16:35
-6#9
PCLab mówi, że różnica pomiędzy PCtami, a konsolami jest spora, a inni polscy dziennikarze twierdzą zupełnie odwrotnie.
GTX 980 wyświetla grafikę taką samą jak konsola za 1500 zł, z tym, że framerate na konsolach jest trochę gorszy.
Dziennikarze nie mogli nawet używać myszki i klawiatury grając na PC, co jeszcze bardziej potwierdza to, że położono nacisk na konsole, a nie na PC.
Cytat:
'Grałem na PC, ale miałem okazję zobaczyć u kolegów przez ramię wersje na PlayStation oraz Xboksa One. Na pierwszy rzut oka trudno wskazać jakieś różnice.Jak zapewnił mnie Adam Badowski (szef studia CD Projekt RED), gra tworzona jest na bazie jednej wersji, zatem wszystkie tekstury i modele są identyczne, podobno zasięg rysowania traw jest taki sam na każdej z platform.'

*Konto usunięte*2015.01.26, 16:43
15#10
SunTzu @ 2015.01.26 16:19  Post: 827581
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/violator/W3/1/s/6.jpg to screen z gry?
Gdzie Ty masz oczy?
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1