artykuły

Far Cry 4 – test kart graficznych i procesorów

370 19 listopada 2014, 20:33 Łukasz Marek i Artur Skałecki

Ustawienia jakości obrazu

Far Cry 4 ma sporo predefiniowanych poziomów ustawień graficznych. Różnice w wydajności między najlepszym a najwydajniejszym są dość duże. W komputerach z kartą graficzną Radeon najwyższym poziomem jest Ultra, ale można jeszcze ręcznie polepszyć jakość cieni, wygładzania krawędzi (domyślnie jest włączony postprodukcyjny tryb SMAA, który jest bardzo wydajny, ale wygląda tak sobie) i wiązek światła rozproszonego w powietrzu. Karty Nvidii udostępniają dodatkowy tryb Nvidia, który teoretycznie jest nawet szczegółowszy, ale połączenie obecnej wersji gry i obecnie dostępnych sterowników wygląda w nim i działa gorzej niż w poprawionym ręcznie trybie Ultra.

Co więcej, niektóre wybory artystyczne twórców gry są niefortunne: w wielu scenach, szczególnie z rozległymi krajobrazami, ustawienie High zapewnia lepsze doznania estetyczne niż Ultra. W tym drugim perspektywa powietrzna, ambient occlusion i inne efekty zasłaniają widoczne w dali masywy i psują wrażenie przebywania w czystym górskim powietrzu. Na szczęście gama ustawień jest bardzo duża i każdy znajdzie kombinację, która mu się podoba i będzie dobrze działać na jego battlestation.

Z wyjątkiem wygładzania krawędzi TXAA wszystkie techniki z pakietu GameWorks mogą włączyć również posiadacze kart Radeon.

Porównanie jakości obrazu

 

 

 

Porównanie wydajności – GeForce GTX 760

Jak wspomnieliśmy, tryby High i Medium wciąż wyglądają dość dobrze, a zapewniają wyraźnie wyższą wydajność. Czynnikiem najmocniej wpływającym na osiągi sprzętu w trybie Nvidia jest wygładzanie krawędzi TXAA. W typowej rozgrywce nie zauważycie różnicy między TXAA4 a MFAA4, dlatego lepiej aktywować ręcznie ten drugi tryb.

3