

Mimo renomy serii Thief blisko dekadę przyszło nam czekać na kolejną część przygód najbardziej znanego złodzieja komputerowego świata, Garreta. Każdemu szanującemu się graczowi nie trzeba go przedstawiać. To przykład antybohatera, który na długo zapada w pamięci. Pora się przekonać, czy ekipa ze studia Eidos Montreal udźwignęła spuściznę serii, za którą stoi załoga już nieistniejących Looking Glass Studios.
Blisko dekada przerwy
Pierwsza gra z serii Thief wywołała niemałe zamieszanie. To był 1998 rok, królował Quake i jemu podobne twory, nastawione na sieczkę i hektolitry krwi. W porównaniu z nimi Thief: The Dark Project wydawał się szalenie innowacyjną i ambitną produkcją. Mało tego, była to pierwsza skradanka 3D na pecety. Jej sukces wziął się także z czasów, w których osadzono akcję: gdzieś w średniowieczu w realiach à la dark fantasy. Wizytówką głównego bohatera był łuk, mocno ograniczona liczba strzał oraz zestaw wytrychów. Całości dopełniał wysoki poziom trudności. To się nie mogło nie udać. Nie dziwota zatem, że prasa bardzo ciepło przyjęła pierwszego Thiefa, a cały świat komputerowej rozrywki poznał imię Garreta.
Kolejne części przygód mistrza złodziejskiego fachu również zostały wysoko ocenione przez prasę i graczy, mimo że Thief 2: The Metal Age wytykano kiepską jakość grafiki. Na rynku był już wtedy pierwszy Unreal, który wyznaczył nowe standardy w tej dziedzinie. Gry oparte na zmodyfikowanym silniku Quake'a I nie miały już racji bytu. Jednakże doceniono bardziej industrialne niż w pierwszej części realia, w których przyszło grabić Garretowi, oraz ograniczenie liczby spotkań z nadprzyrodzonymi istotami. Jednakże w maju 2000 roku twórca gier z udziałem Garreta, Looking Glass Studios, ogłosił zamknięcie podwoi. Było to związane z problemami ówczesnego wydawcy gry, Eidos Interactive. Thief 2: The Metal Age ujrzał światło dzienne zaledwie trzy miesiące wcześniej; niestety, wpływy z tej gry nie zdążyły pokryć rosnących długów. Na następną część serii trzeba było poczekać cztery lata. Wzięło się za nią studio ION Storm, które przygarnęło część załogi Looking Glass Studios. W odróżnieniu od poprzednich przygód Garreta Thief: Deadly Shadows był grą z perspektywy trzecioosobowej, rozwijaną równolegle zarówno na pecetach, jak i pierwszym Xboksie, opartą na nowym silniku graficznym, Unreal Engine 2. Niestety, rok później zamknięto także studio ION Storm, a trzecia część Thiefa była ostatnią grą, jaką stworzyło. Fatum jakieś czy co?
Minęło dziesięć lat. Prawa do marki Thief przez cały ten czas były w rękach Eidosu. Wieści o pierwszych pracach nad czwartą częścią serii pojawiały się w formie plotek już w 2009 roku. Nadchodzące lata przynosiły kolejne porcje zrzutów, filmy z gry i tym podobne. Okazało się, że najnowsze przygody Garreta zostaną nazwane po prostu Thief i przyniosą fabularny restart całej serii. W wyniku okoliczności, których nie chcę zdradzać, Garret „opuścił” rodzinne miasto na ponad rok. Powraca do niego, aby rozliczyć się między innymi z przeszłością, doprowadzić do końca wszystkie wątki, no i... okradać bogatych, żeby dać sobie. Ale atmosfera jest niewesoła: rozpanoszyła się plaga, wprowadzono godzinę policyjną. W tych realiach złodzieje zdecydowanie nie mają łatwo, zwłaszcza ten najlepszy w swoim fachu.
- Dlaczego WHO wpisało problemowe granie na listę chorób 64
- Just Cause 4 – test wydajności kart graficznych i procesorów 41
- Hitman 2 – test wydajności kart graficznych i procesorów 68
- Shadow of the Tomb Raider – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 73
- Monster Hunter World – test wydajności kart graficznych i procesorów 50
- Call of Duty: Black Ops 4 – test konsolowej wersji beta 26
- Modowanie gier – test wydajności kart graficznych 54
- The Crew 2 – test wersji konsolowej 13
- The Crew 2 – test wydajności kart graficznych i procesorów 27
- Far Cry 5 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 47
- Shadow of the Tomb Raider – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 73
- Monster Hunter World – test wydajności kart graficznych i procesorów 50
- Modowanie gier – test wydajności kart graficznych 54
- Hitman 2 – test wydajności kart graficznych i procesorów 68
- Final Fantasy XV Windows Edition – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 65
- Just Cause 4 – test wydajności kart graficznych i procesorów 41
- Agony – test wydajności kart graficznych i procesorów 46
- God of War – test gry na konsolach PlayStation 90
- Modowanie gier – test wydajności kart graficznych 54
- Shadow of the Tomb Raider – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 73
- Just Cause 4 – test wydajności kart graficznych i procesorów 41
- Vampyr – test wydajności kart graficznych i procesorów 31
- Cyberpunk 2077 – wszystkie informacje w jednym miejscu 51
- The Crew 2 – test wydajności kart graficznych i procesorów 27
- Agony – test wydajności kart graficznych i procesorów 46
- State of Decay 2 – test wydajności kart graficznych 11
- Monster Hunter World – test wydajności kart graficznych i procesorów 50
- Steam rezygnuje z sekcji wideo 10
- World War Z tanieje dzięki Epic Games Store 9
- Dirt Rally 2.0 zbiera bardzo dobre recenzje 20
- Razer Game Store zostanie zamknięty 13
- Gracze narzekają na Metro Exodus 64
- Origin Access z Madden NFL 19 i sześcioma innymi grami 0
- Pudełkowe Metro Exodus na PC to kuriozum. Na płycie tylko instalator sklepu Epic 80
- Flower dostępny na PC po 10 latach od premiery wersji konsolowej 8
- Ubisoft tłumaczy, dlaczego The Division 2 trafiło do Epic Games Store 43
- Gracze narzekają na Metro Exodus 64
- Pudełkowe Metro Exodus na PC to kuriozum. Na płycie tylko instalator sklepu Epic 80
- Ubisoft tłumaczy, dlaczego The Division 2 trafiło do Epic Games Store 43
- Razer Game Store zostanie zamknięty 13
- Dirt Rally 2.0 zbiera bardzo dobre recenzje 20
- Crackdown 3 nie zachwyca - gra zbiera średnie recenzje 12
- Flower dostępny na PC po 10 latach od premiery wersji konsolowej 8
- Origin Access z Madden NFL 19 i sześcioma innymi grami 0
- God of War zdominował plebiscyt DICE Awards 2019 6
- Steam rezygnuje z sekcji wideo 10
- World War Z tanieje dzięki Epic Games Store 9
- Dirt Rally 2.0 zbiera bardzo dobre recenzje 20
- Flower dostępny na PC po 10 latach od premiery wersji konsolowej 8
- The Legend of Zelda: Link's Awakening trafi na konsolę Switch 7
- Origin Access z Madden NFL 19 i sześcioma innymi grami 0
- Ubisoft tłumaczy, dlaczego The Division 2 trafiło do Epic Games Store 43
- God of War zdominował plebiscyt DICE Awards 2019 6
- Pudełkowe Metro Exodus na PC to kuriozum. Na płycie tylko instalator sklepu Epic 80
0%
0%
0%
0%
0%
Bo to cena z fabryki kluczy a nie sklepowa. Wątpię by była to cena gry pudełkowej
0%
0%
0%
0%
Graficznie nie musi zachwycać, musi być klimat a ten jest
0%
Żadna część thiefa nie wyróżniała się graficznie, to zawsze była generacja wstecz, chociaż pamiętam jak wyszedł thief 3, to pcty klękały z powodu bardzo zaawansowanego systemu cieni i oświetlenia, jak pierwszy raz przechodziłem tutorial i zobaczyłem to oświetlenie w piwnicy gospody, oniemiałem