Procesory
Artykuł
Radosław Stanisławski, Wtorek, 21 stycznia 2014, 13:43

Podkręcanie – pobór energii

Procedura pomiaru zużycia energii również została zmodyfikowana. Skupiamy się na scenariuszach, w których komputer faktycznie może być użytkowany. Przykładowo test maksymalnego obciążenia nie odzwierciedla typowej sytuacji, obciąża bowiem wszystkie dostępne jednostki procesora, a tym samym ilość energii zużywana przez szybki wielordzeniowy układ jest dużo większa od potrzeb na przykład dwurdzeniowego. Zwykle jest inaczej, co pokazuje test typowego obciążenia (gra Flash). Sprawdzamy również pobór energii w dwóch grach, z czego jedna (Max Payne 3) przedstawia raczej obciążenie karty graficznej, a druga (Cywilizacja V) – procesora.

Pobór energii pod obciążeniem
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
Typowy (gra Flash) Maksymalny (Cinebench)

 

Pobór energii w grze
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
W grze Cywilizacja V W grze Max Payne 3

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 20
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane