Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

Star Wars Battlefront – pierwsze wrażenia z gry w wersję beta (PC)

Już za chwilę będzie można zagrać w otwartą wersję beta Star Wars Battlefront dla wielu graczy. Będzie ona dostępna przez kilka dni. Wyczekiwana przez miłośników serii Battlefront nowa część zostanie wydana w pełnej wersji 20 listopada. W becie są dostępne dwie mapy (z różnymi trybami rozgrywki) do trybu wieloosobowego oraz jedna do trybu jednoosobowego lub kooperacji. Mieliśmy okazję zagrać w odmianę pecetową przed oficjalnym otwarciem testów i sprawdzić wydajność na trzech komputerach.

Pierwsze wrażenia są pozytywne: nie jest to tylko (jak niektórzy się obawiali) Battlefield z nowymi skórkami. Choć wiele rozwiązań jest bardzo podobnych, rozgrywka wydaje się prostsza i bardziej dynamiczna. Jest też podporządkowana realiom Gwiezdnych Wojen, co jednak nie miało służyć wyłącznie zamaskowaniu podobieństw do Battlefielda stylem sci-fi.

Oprócz dwóch trybów wieloosobowych, stanowiących połączenie drużynowego deathmatcha z wykonywaniem zadań, w becie dostępny jest tryb przetrwania. Gracze w drużynie liczącej od jednej do czterech osób walczą z kolejnymi falami imperialnych posiłków. Postęp gracza w wersji beta jest ograniczony do piątej rangi, można jednak odblokować wiele dodatkowych elementów uzbrojenia.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Nowy Battlefront robi dobre pierwsze wrażenie: gra jest bardziej kontrastowa i kolorowa niż zamglone i zakurzone scenerie z Battlefielda. Udźwiękowienie i animacje nawiązują do scen znanych z filmów i przywodzą na myśl zarówno oryginalną trylogię, jak i pierwsze dwie gry Battlefront. Innym miłym nawiązaniem do korzeni serii jest możliwość przełączenia się w dowolnym momencie między widokiem pierwszo- i trzecioosobowym. Można też regulować w bardzo dużym zakresie kąt widzenia: domyślny to 55 stopni (podobnie jak w Battlefieldzie), a najwyższy wynosi aż 110 stopni. Ta opcja jest bardzo przydatna, bo budowa map i trybów rozgrywki powoduje, że przeciwnicy mogą się zbliżać niemal z każdej strony.

Sprawdziliśmy działanie nowej części Battlefront na trzech komputerach:

Gra automatycznie ustawia jakość obrazu. Mechanizm jest zadowalająco dobry i na wszystkich trzech maszynach zapewnił płynność około 60 kl./sek. Na najtańszej sprzęt testowaliśmy w ustawieniach niskich, na średniej – w średnich, a na najdroższej – w wysokich (porównanie jakości obrazu znajdziecie na dole strony).

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

 

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Dwa szybsze komputery nie miały problemów z wydajnością. Spadki płynności nie trwały dłużej niż 35–45 ms (ok. 30–25 kl./sek.) i występowały prawie wyłącznie po śmierci gracza, kiedy i tak nie trzeba sterować postacią. Widoczne na wykresie frametime zacięcia na najwydajniejszej maszynie były spowodowane opóźnieniem sieciowym, którego trudno było uniknąć w trakcie testów.

Na najmniej wydajnym komputerze rozgrywka również nie sprawiała dużych kłopotów, chociaż płynność animacji w najniższych ustawieniach regularnie spadała poniżej 60 kl./sek., a chwilami nawet poniżej 30 kl./sek.

Porównanie jakości obrazu

W grze są dostępne cztery predefiniowane poziomy ustawień: niskie, średnie, wysokie i ultra. Wygładzanie krawędzi działa wyłącznie w dwóch trybach postprodukcyjnych: FXAA (trzy stopnie szczegółowości) i TAA (temporalny antyaliasing – próbki koloru i wypełnienia mogą pochodzić z dwóch kolejnych klatek obrazu). Gama ustawień AA jest taka sama w przypadku kart Nvidii i AMD; nie ma zwykłego multisamplingu (MSAA).

 

Ustawienia niskie rażą głównie niewielkim dystansem wyświetlania małych obiektów. W krajobrazach, jakie widzieliśmy w wersji beta (brak roślinności, dużo skał), powoduje to wyraźne przeskoki między dwoma stopniami szczegółowości obiektów. Również cienie wyglądają po prostu źle: lepiej, żeby w ustawieniach niskich wcale ich nie było.

Pracujemy nad obszernym testem kart graficznych oraz testem wersji konsolowych w Star Wars BattlefrontPozostańcie na fali!

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane