Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a

Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a to zestaw trzech przygodowych gier akcji TPP, które zostały przeniesione z PlayStation 3 na PlayStation 4 i dostosowane do możliwości nowszej konsoli. Odpowiedzialne za tę konwersję doświadczone studio Bluepoint Games (God of War Collection, Metal Gear Solid HD Collection) należycie przyłożyło się do swojego zadania. Zmiany wizualne nie ograniczają się do podniesienia rozdzielczości do 1080p. Poprawiono również tekstury, modele postaci, przerywniki filmowe, a nawet zmieniono system oświetlenia. Wydajność PlayStation 4 pozwoliła zwiększyć płynność animacji do 60 kl./sek.

Ponadto wprowadzono poprawki w sterowaniu (na tych zmianach najwięcej zyskała część pierwsza) oraz dodano nowe poziomy trudności i znany z odświeżonej edycji The Last of Us tryb fotograficzny. Byłaby to idealna konwersja, gdyby nie wycięcie trybu wieloosobowego. Jednakże nawet bez niego Uncharted: The Nathan Drake Collection to pozycja obowiązkowa dla posiadaczy PlayStation 4, zwłaszcza tych, którzy nie mieli wcześniej styczności z tą serią, uważaną przez wielu krytyków i graczy za jedną z najlepszych, jakie ukazały się na konsolę PlayStation 3. Na marginesie warto jeszcze wspomnieć o tym, że odświeżona wersja pierwszej przygody Nathana Drake'a doczekała się polskiego dubbingu (opcjonalnego), co z pewnością ucieszy graczy niezbyt dobrze władających językiem Szekspira.

Sprawdziliśmy, jak działają wszystkie trzy części odświeżonego Uncharted.

Uncharted: Fortuna Drake'a

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Uncharted 2: Pośród złodziei

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Kolekcja Nathana Drake'a wywiązuje się ze swoich obietnic: wszystkie trzy gry są wyświetlane w rozdzielczości 1920 × 1080, a płynność animacji to stałe 60 kl./sek. W Uncharted 2 i Uncharted 3 pozostawiono efekt rozmycia szybko poruszających się obiektów, który w 60 kl./sek. nie jest już tak przydatny jak na starszej konsoli w 30 kl./sek.

Jakość obrazu

W ramach wizualnego odświeżenia serii poprawiono rozdzielczość niektórych tekstur i jakość modeli. Nie zmieniło to zasadniczo walorów wizualnych: pierwsza część nadal wygląda na najstarszą, szczególnie ze względu na szczegółowość otoczenia, a trzecia ma najwięcej detali. Efekt jest jednak spójny i nie widać rażących przeskoków między starymi a odświeżonymi elementami.

Najgorsze wrażenie estetyczne robi druga część, Wśród złodziei. W obrazie dominuje filtr poprawiający kontrast, który wyolbrzymia różnice między światłem a cieniem i zwiększa nasycenie kolorów. Najbardziej razi to w ciemniejszych miejscach, gdzie wspomniany filtr ujawnia niedostatki w systemie oświetlenia. Szkoda, że studio Bluepoint nie zdecydowało się trochę zmienić oryginalnych decyzji artystycznych twórców gry. Zastrzeżeń co do pierwszej i trzeciej części przygód Drake'a nie mamy.

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane