Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44
opublikowano: 2 października 2015 r.

Might & Magic: Heroes VII

Might & Magic: Heroes 7 to fabularna kontynuacja jednej z poprzednich części tej serii: dodatku do Heroes V – Shades of Darkness. Wykorzystuje sprawdzoną formułę serii Heroes of Might and Magic: dla weteranów gatunku rozgrywka będzie bardzo znajoma. Więcej informacji znajdziecie w artykule: „Might & Magic: Heroes VII – recenzja”.

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Sprawdziliśmy, jak gra będzie działać na trzech pecetach. Wykorzystaliśmy ustawienia obrazu zaproponowane przez mechanizm automatycznej konfiguracji w grze. Ten jest bardzo prymitywny: dostosowuje jedynie rozdzielczość oraz jakość tekstur. Na dwóch tańszych komputerach gra zaproponowała średnią jakość tekstur, a na najdroższym – wysoką. Wszystkie inne opcje były ustawione na najwyższe wartości.

Najpierw zmierzyliśmy wydajność w trakcie bitwy – pole walki i ruchy jednostek widać z bliska.

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Wszystkie trzy komputery zapewniły płynną rozgrywkę, ale w przypadku najtańszego peceta zdecydowanie warto ręcznie obniżyć ustawienia. Mają niewielki wpływ na jakość obrazu, a pozwolą osiągnąć więcej niż około 33 kl./sek.

Przeprowadziliśmy też dodatkowy test podczas rozgrywki z udziałem siedmiu komputerowych przeciwników. Kiedy trwa tura gracza, nie ma problemów z płynnością i gra się przyjemnie nawet na najtańszym z komputerów. Za to symulacja tur przeciwników powoduje ogromne spadki płynności.

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

To nie pomyłka – płynność animacji podczas symulacji AI szaleje. Posiadacz najtańszego komputera musi czekać 30–60 sek., zanim wszystkich siedmiu przeciwników wykona swoje ruchy i kontrola wróci w ręce gracza. Przez ten czas nawet oglądanie mapy sprawia trudności, bo regularnie zdarzają się zacięcia animacji trwające ćwierć sekundy i dłużej. Co prawda w turowej rozgrywce nie utrudnia to wygrywania, ale może irytować. Również wczytywanie zapisanego stanu gry jest nieprzyzwoicie długie: nawet wydajny komputer każe na siebie czekać ponad minutę.

Porównanie jakości obrazu

 

Różnice między niską a średnią i wysoką jakością obrazu nie są duże – czasem nawet trudno je zauważyć. Przy dobieraniu ustawień warto zachować wysoką jakość cieni oraz ambient occlusion: te dwa efekty poprawiają widoczność interaktywnych obiektów na mapie. Walory wizualne niektórych scenerii poprawią się po wyłączeniu poświaty (bloom), co na szczęście można zrobić bez przeładowywania gry.

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane