Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

FIFA 16 – krótki test wydajności

FIFA 16 jest od lat jedną z najpopularniejszych gier kierowanych do miłośników piłki nożnej. Oprócz standardowych poprawek technicznych do serii wprowadzono kobiece reprezentacje narodowe, dodano nowe opcje w trybie kariery i zwiększono sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników.

Przeprowadziliśmy pomiary wydajności zestawów komputerowych wykorzystywanych w projekcie „konsole kontra PC”, a ponadto uwzględniliśmy słabsze karty graficzne, takie jak GeForce GT 740, GTX 650 i GTX 560. Sprawdziliśmy również, jak z FIFA 16 poradzi sobie laptop z procesorem Intel Core i7-4710HQ i kartą graficzną GTX 860M. Użyliśmy najnowszych sterowników Nvidia GeForce 355.98.

FIFA 16 na PC - wrażenia z gry

Jak widać na wykresie, gra nie ma dużych wymagań i nawet najsłabsze karty pozwalają liczyć średnio na mniej więcej 60 kl./s.

Jednak musimy w tym miejscu dodać jedną kluczową uwagę co do najtańszego zestawu z procesorem Pentium G3220: dwa rdzenie (i dwa wątki) są stanowczo niewystarczające do komfortowej rozgrywki w FIFA 16 i zacięcia animacji (stuttering) zdarzają się nagminnie, więc niech Was nie zmyli wartość blisko 80 kl./s.

Przypominamy minimalne wymagania sprzętowe podane przez producenta:

  • system operacyjny: 64-bitowy Windows 7/8/8.1
  • procesor: Intel Core i3-2100 @ 3.1GHz
  • pamięć: 4 GB
  • miejsce na nośniku danych: 15 GB
  • karta graficzna: ATI Radeon HD 5770, Nvidia GTX 650
  • DirectX: 11.0.

O ile karta graficzna słabsza od zalecanej (GTX 560) poradziła sobie bardzo dobrze, o tyle zdecydowanie odradzamy użycie procesora bez przynajmniej czterech wątków.

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane