Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

Wiedźmin 3: Dziki Gon na trzech platformach

Wreszcie mamy okazję sprawdzić w działaniu pecetową wersję Wiedźmina 3 na trzech komputerach, które mogłyby zastąpić konsole do gry. O wrażeniach z rozgrywki oraz edycjach na PlayStation 4 i Xboxa One pisaliśmy na poprzedniej stronie.  Testy przeprowadziliśmy po najnowszej aktualizacji, do wersji 1.03. Zastosowaliśmy te same dwa scenariusze testowe co w teście wersji konsolowych.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

 

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

PC za mniej więcej 2 tys. zł – w automatycznych ustawieniach Wiedźmin 3 jest zupełnie niegrywalny. Płynność animacji nie przekracza 20 kl./sek. Wyjątkowo w tym przypadku postanowiliśmy sprawdzić, czy da się ręcznie zmusić grę do działania w komfortowej płynności. Po ustawieniu wszystkich opcji graficznych na najniższe wartości rozgrywka staje się wystarczająco płynna, żeby sterowanie nie sprawiało kłopotu. Wciąż jednak raz na kilkadziesiąt sekund zdarzają się irytujące zacięcia, czasem trwające 1/3 sekundy. Średnia płynność animacji oscyluje pomiędzy 20 kl./sek. a 35 kl./sek.

PC za mniej więcej 2,6 tys. zł – gra zaproponowała ustawienia średnie z niską jakością tekstur, synchronizacją pionową i ograniczeniem do 30 kl./sek. W trakcie rozgrywki czasem kolejne klatki wyświetlają się szybciej, za to rzadko zdarzają się spowolnienia do 20 kl./sek. i mniej. Gra jest komfortowa.

PC za mniej więcej 4 tys. zł – automatyczne ustawienia zadziałały tu bez sensu: gra dobrała miks ustawień średnich i wysokich z włączoną większością efektów postprodukcyjnych, ale jakość tekstur ponownie została ustawiona na niską. Nie rzuca się to w oczy podczas zwykłej wędrówki po dziczy, ale w trakcie konwersacji zauważalnie brakuje szczegółów na twarzach i ubraniach rozmówców. Płynność niemal cały czas pozostawała na poziomie 60 kl./sek., tylko sporadycznie zdarzały się spowolnienia do 30 kl./sek.

Porównanie jakości obrazu

 

Pecetowa wersja pada ofiarą niezdarnego mechanizmu automatycznego doboru ustawień graficznych. Nie zapewnił on płynnej rozgrywki na najtańszym komputerze ani dobrej jakości obrazu na droższym. Pecetowy Wiedźmin uruchomiony na konfiguracji z mało wydajnym procesorem i tylko 4 GB pamięci operacyjnej ma ciągle problemy z ładowaniem elementów otoczenia: zdarza się, że gracz wjeżdża konno na plac, na którym brakuje ludzi i elementów budynków. W rezultacie wersja pecetowa ma potencjał, żeby być najładniejszym Wiedźminem 3, ale tylko pod warunkiem, że ręcznie dostosuje się ustawienia graficzne. Najlepsze połączenie wygody i jakości obrazu zapewnia PlayStation 4 (choć i tej platformie zdarzają się problemy z doczytywaniem tekstur).

Komentarze dotyczące tego odcinka (od #1440)

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane