Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

GTA V na PC - porównanie jakości obrazu i test wydajności

Czy Grand Theft Auto wygląda i działa lepiej na PC?

Nie da się ukryć, że gra już na konsolach wygląda bardzo dobrze. Choć maksymalne ustawienia pecetowe zapewniają lepszą jakość obrazu, wymagają bardzo wydajnych podzespołów.

 

Przeprowadziliśmy również test wydajności w ustawieniach automatycznie wybranych przez grę:

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Jakie ustawienia jakości odpowiadają konsolowym?

Sprawdziliśmy, jak trzeba ustawić opcje graficzne w wersji PC, aby otrzymać jakość obrazu taką, jaką zapewniają konsole nowej generacji. PS4 i Xbox One wyświetlają niemal to samo, jedyną różnicą jest nieco mniejsza jakość cieni roślinności w przypadku Xboxa One. Na pececie trzeba ustawić wszystkie opcje na poziom wysoki, oprócz:

  • jakość tekstur – bardzo wysoka;
  • Post FX – ultra;
  • filtrowanie anizotropowe – ×4;
  • miękkie cienie – bardzo miękkie;
  • zagęszczenie ludności – dwa kroki poniżej maksimum;
  • zróżnicowanie przechodniów – maksimum.

Nie wszystkie z tych ustawień są dobrym wyborem dla PC: na przykład filtrowanie anizotropowe można z niezauważalną utratą wydajności ustawić na ×16 nawet wtedy, gdy w komputerze jest zamontowana słabsza karta graficzna. Mimo to sprawdziliśmy, jak sobie w konsolowych ustawieniach poradzi nasz średnio wydajny komputer, czyli konfiguracja za mniej więcej 2600 zł w typowej obudowie typu tower. GTA V automatycznie aktywuje synchronizację pionową, tym razem jednak wyłączyliśmy ją, żeby zobaczyć dokładnie, ile klatek na sekundę jest w stanie wyświetlać pecet.

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Już komputer za 2600 zł zdeklasował płynnością rozgrywki konsole, które nie zawsze utrzymują stałe 30 kl./sek. Nawet mniej wydajne pecety pozwalają obniżyć jakość obrazu, tak aby płynność była lepsza, a gracz konsolowy po prostu nie ma tego wyboru. Taka liczba klatek razi szczególnie podczas szybkiego przesuwania kamery wzdłuż horyzontu, co podczas jazdy autem zdarza się cały czas.

Z kretesem w takich ustawieniach przegrał komputer w cenie konsoli. Zbyt wolny procesor i zbyt mało pamięci (zarówno tej głównej, jak i tej na karcie graficznej) spowodowały, że taki sprzęt nie sprawdzi się w GTA V. Trzeba wydać kilkaset złotych więcej. Oczywiście, warto pamiętać, że tego peceta będziemy rozbudowywali zgodnie z zasadami przedstawionymi na pierwszej stronie.

Komentarze dotyczące tego odcinka (od #1286)

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane