Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

DmC: Devil May Cry Definitive Edition jest odświeżoną wersją gry wydanej pierwotnie w 2013 roku na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Nowa edycja tzw. restartu popularnej serii slasherów ukazała się wyłącznie na konsolach obecnej generacji i doczekała nieco ulepszonej oprawy wizualnej, nieznacznych poprawek w mechanice gry oraz dodatkowej zawartości, w tym stworzonej wyłącznie na potrzeby Definitive Edition. Otrzymaliśmy zatem nie tylko wszystkie dotychczasowe DLC, ale także m.in. wyższe poziomy trudności dla najbardziej wymagających miłośników Devil May Cry oraz nowe tryby rozgrywki i kostiumy dla postaci.

Studio Ninja Theory, które w swoim katalogu ma takie gry, jak Enslaved: Odyssey to the West i Heavenly Sword, stoi nie tylko za ciepło przyjętą przez krytyków i graczy DmC: Devil May Cry, ale również za konwersją na PlayStation 4 i Xboksa One. Producent zadbał o to, żeby gra oparta na już trochę leciwym, ale wciąż spisującym się nieźle Unreal Engine 3 działała na obu konsolach w rozdzielczości 1080p oraz w 60 kl./sek. Mimo że zmian w grafice nie ma zbyt wiele, gra pod względem jakości obrazu zbliża się do tego, co można osiągnąć w przypadku wersji PC.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Zmierzyliśmy wydajność obu konsol w tej grze. Nawet w trakcie najbardziej intensywnych walk płynność nie spadała poniżej 60 kl./sek.:

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime.

 

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime.

Wygląda na to, że obie konsole mają pewien zapas mocy. Szkoda, że nie wykorzystano go na poprawienie jakości grafiki: rzucają się w oczy elementy otoczenia pojawiające się znikąd całkiem blisko gracza. Taki zabieg był konieczny na konsolach poprzedniej generacji ze względu na oszczędność pamięci – w odświeżonej wersji mogło to zostać poprawione.

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Porównanie jakości obrazu

Jakość obrazu jest bardzo podobna na obu konsolach. Różnice trudno zauważyć na statycznym obrazie, a tym bardziej w ruchu.

 

Komentarze dotyczące tego odcinka (od #1235)

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane