Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

Battlefield Hardline (beta) na trzech platformach

Battlefield Hardline to kolejna część znanego cyklu gier FPP. Do tej pory w grach z tej serii wcielaliśmy się w żołnierzy dwóch wrogich nacji, które toczyły regularną wojnę. Hardline nieco zmienia środowisko walki: tym razem znajdziemy się w skórze policjantów i przestępców. Taki podział przynosi znaczne zróżnicowanie znanej nam dotychczas rozgrywki. Teraz do dyspozycji gracza oddanych zostanie pięć nowych trybów zabawy. Najciekawszymi z nich są, naszym zdaniem, te trzy dostępne w wersji beta. W trybie Rescue zadaniem specjalnych jednostek policji będzie odbicie zakładników przetrzymywanych przez terrorystów. Następny to Blood Money, czyli rywalizacja o to, kto ukradnie jak najwięcej pieniędzy. W trybie Heist następuje zaś klasyczny napad na bank.

Niedawno opublikowana wersja beta na razie umożliwia tylko rozgrywkę online. Wersja sklepowa będzie jednak zawierała również tryb dla pojedynczego gracza. Nie mamy jednak wątpliwości, że dużej części miłośników serii będzie zależeć przede wszystkim na trybie umożliwiającym potyczki z innymi ludźmi.

 

Gra jest oparta na dobrze znanym silniku graficznym Frostbite 3 (który wykorzystano m.in. w jej poprzedniku, Battlefieldzie 4). I to widać: jakość efektów, cieniowanie, a nawet sposób poruszania się postaci są bliźniaczo podobne.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Gra ma się ukazać na pecetach i konsolach nowej generacji. Obie konsole wyświetlają obraz w zmniejszonej rozdzielczości: PlayStation 4 – 1600 × 900, Xbox One – 1280 × 720.

Przetestowaliśmy wydajność na obu konsolach i swoich trzech pecetach. W przypadku PC użyliśmy predefiniowanych ustawień: Ultra, Wysokie i Niskie, odpowiednio dla najdroższego, średniego i najtańszego komputera.

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime

Wersje konsolowe działają w 60 kl./sek.; mimo doniesień z internetu nie stwierdziliśmy żadnych „przycinek”, nawet w ogniu walki na mapie Napad na bank. Pecety też nie miały trudności z zapewnieniem płynnej rozgrywki. Jedynie najtańsza konfiguracja wyświetlała znacznie poniżej 60 kl./sek., ale należy pamiętać, że rozdzielczość obrazu była wyraźnie wyższa niż w przypadku konsol.

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

 

 

Udostępniliśmy również zapis rozgrywki na dwóch tańszych pecetach:

Porównanie jakości obrazu

Największa różnica w jakości obrazu na wszystkich trzech platformach wynika, oczywiście, z różnic w rozdzielczości. Mimo wygładzania krawędzi obraz na telewizorze podłączonym do konsoli jest po prostu rozmyty, a na cienkich liniach (np. kablach wysokiego napięcia na mapie Pustynia) rzuca się w oczy migotanie.

PlayStation 4 oraz Xbox One zapewniają bardzo zbliżony zasięg widzenia i podobną liczbę szczegółów. W bardzo nielicznych sytuacjach PlayStation 4 wyświetla więcej obiektów (głównie roślinności). Również jakość tekstur jest nieco lepsza. Wersja pecetowa wygląda wyraźnie lepiej nawet w najniższych ustawieniach.

 

Komentarze dotyczące tego odcinka (od #1150)

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane