Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44
opublikowano: 4 lutego 2015 r.

Dying Light na trzech platformach

Dying Light to wieloplatformowa gra polskiego Techlandu. Wcielamy się w niej w agenta służb specjalnych, który w mieście ogarniętym zarazą zombie musi przeżyć i wykonać swoją misję. Na drodze do celu staną mu lokalne gangi i hordy bezmózgich stworów. Gra ma bardzo wiele wspólnego z serią Dead Island, a największą nowością jest system poruszania się zapewniający ogromną swobodę ruchu, czym przypomina Mirror's Edge.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

Gra ukazała się w wersjach na komputery osobiste i konsole nowej generacji. Wersja pecetowa używa efektów i technik z propagowanego przez Nvidię programu Gameworks. Xbox One wyświetla obraz w zmniejszonej rozdzielczości: około 1500 pikseli w poziomie i 1080 w pionie. Na PlayStation 4 gra działa w faktycznej rozdzielczości 1920 × 1080.

Przetestowaliśmy wydajność na obu konsolach i swoich trzech pecetach. W przypadku PC użyliśmy takich ustawień jakości obrazu, jakie zaproponowała sama gra przy pierwszym uruchomieniu. Na pecetach gra była zaktualizowana do wersji 1.2.1.

Duże wykresy w nowym oknie: klatki na sekundę, frametime.

Obie wersje konsolowe działają bardzo płynnie w 30 kl./sek., przy stale włączonej synchronizacji pionowej. Na PlayStation 4 zdarzają się nawet krótkie okresy, kiedy wyświetlane jest 60 kl./sek. – głównie wówczas, gdy gracz patrzy z bliska na obiekt, na który się właśnie wspina. W wersji pecetowej synchronizacja pionowa była włączona na średnim i najwyższym poziomie predefiniowanych ustawień. Na najsłabszym komputerze gra uruchomiła się w najniższych ustawieniach, na średnio mocnym – w średnich, ale z wyłączonymi technikami Nvidii, a na najszybszym przesunęła maksymalnie w prawo wszystkie suwaki oprócz tego, który dotyczy zasięgu widzenia. Zobacz też test procesorów i kart graficznych w Dying Light.

Uwaga: filmy należy oglądać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli i w 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu ustawień jakości).

 

 

Udostępniamy również filmy z dwóch tańszych pecetów:

Porównanie jakości obrazu

Jakość obrazu jest podobna w przypadku każdej platformy i różnice widać dopiero po chwili wpatrywania się. Największe różnice wizualne w wersji pecetowej wprowadza technika ambient occlusion, która wyraźnie przyciemnia obraz w każdych warunkach. Gra udostępnia tylko jedną metodę wygładzania krawędzi: TXAA, w której obraz powstaje częściowo na podstawie próbek koloru z poprzedniej klatki. Mimo że rezultat działania TXAA może wyglądać dobrze (np. w Far Cry 4), jej implementacja w Dying Light trochę kuleje: po włączeniu wygładzania krawędzi pojawiają się wyraźne powidoki wokół krawędzi poruszających się kontrastowych obiektów.

 

Komentarze dotyczące tego odcinka (od #1134)

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane