Gry i konsole
Artykuł
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek, Środa, 24 grudnia 2014, 23:44

Test wydajności w Lords of the Fallen

Lords of the Fallen to gra polskiej firmy CI Games. Wielu zachwyciła rozgrywką, ale nie ustrzegła się niedociągnięć technicznych. Została wydana na PC i obie konsole nowej generacji. Rozgrywka i sposób sterowania pasują doskonale do konsolowych padów.

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920×1080 i 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu jakości).

Na pierwszy rzut oka widać ogromną różnicę w jakości obrazu między oboma konsolami. XBox One wyświetla grę w zmniejszonej rozdzielczości; skalowanie do Full HD i powiązane z nim postprodukcyjne wygładzanie krawędzi skutecznie likwidują większość detali oraz wprowadzają migające jasne artefakty na krawędziach obiektów.

Dla odmiany na PlayStation 4 gra działa w rozdzielczości 1920×1080, co sprawia znacznie lepsze wrażenie na nieruchomym obrazie. Nie ma synchronizacji pionowej ani limitu klatek na sekundę, ale płynność animacji prawie cały czas oscyluje między 30 a 35 kl./sek.. W rezultacie niemal każda klatka obrazu ma widoczny tearing (obraz składa się z przynajmniej dwóch klatek przesuniętych względem siebie).

Rozgrywka na obu konsolach jest dość płynna, XBoxowi One również zdarzają się krótkie spadki poniżej 30 kl./sek. i tearing. Największe problemy z utrzymaniem płynności widać w przerywnikach filmowych animowanych silnikiem gry:

Uwaga: film należy oglądać w rozdzielczości 1920×1080 i 60 kl./sek. (wybierz 1080p60 z menu jakości).

Jakość efektów specjalnych i szczegółowość otoczenia są takie same na obu konsolach. Największą różnicą wizualną jest rozdzielczość obrazu i artefakty na krawędziach obiektów.

 

W tej grze całkowicie poległ komputer w cenie konsoli. GeForce GT 740 to po prostu za wolny układ graficzny do tej gry. Dwa pozostałe PC-y, które zostały wyposażone w GeForce'a GTX 760 zapewniają zdecydowanie lepszą płynność animacji. Można z powodzeniem grać na ustawieniach wysokich (domyślnie włączonych w grze).

Przy okazji ujawniła się pierwsza wada komputerów PC: gra na najtańszym zestawie włączyła się w ustawieniach zbyt wysokich jak na wydajność sprzętu.

Spis treści
Ocena artykułu:
Ocen: 97
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane