artykuły

Core i7-4770K, Core i5-4670K, Core i5-4670, Core i5-4570, Core i5-4430 – test procesorów Intel Haswell, następców Ivy Bridge i Sandy Bridge. Nowa platforma LGA1150 z układem Intel Z87

Lepsze osiągi, niższy pobór energii

457
1 czerwca 2013, 16:01 Radosław Stanisławski i Łukasz Marek

Podkręcanie – pobór energii

Procedura pomiaru zużycia energii również została zmodyfikowana. Skupiamy się na scenariuszach, w których komputer faktycznie może być użytkowany. Przykładowo test maksymalnego obciążenia nie odzwierciedla typowej sytuacji, obciąża bowiem wszystkie dostępne jednostki procesora, a tym samym ilość energii zużywana przez szybki wielordzeniowy układ jest dużo większa od potrzeb na przykład dwurdzeniowego. Zwykle jest inaczej, co pokazuje test typowego obciążenia (gra Flash). Sprawdzamy również pobór energii w dwóch grach, z czego jedna (Max Payne 3) przedstawia raczej obciążenie karty graficznej, a druga (Cywilizacja V) – procesora.

 

Pobór energii pod obciążeniem
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
Typowy (gra Flash) Maksymalny (Cinebench)

 

Pobór energii w grze
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
W grze Cywilizacja V W grze Max Payne 3

 

Strona:
  1. Intel Haswell
  2. Platforma testowa i ustawienia
  3.     Testy – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
  4.     Testy – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
  5.     Testy – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
  6.     Testy – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  7.     Testy – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  8.     Testy – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro, *.mp4)
  9.     Testy – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  10.     Testy – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  11.     Pobór energii
  12. Podkręcanie [AKTUALIZACJA]
  13.     Podkręcanie – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
  14.     Podkręcanie – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
  15.     Podkręcanie – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
  16.     Podkręcanie – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  17.     Podkręcanie – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  18.     Podkręcanie – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro)
  19.     Podkręcanie – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  20.     Podkręcanie – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  21.     Podkręcanie – pobór energii
  22. Podsumowanie testów wydajności w różnych zastosowaniach
  23. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii
  24. Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny
  25.     Testy - gry (Crysis 3 i Far Cry 3). Wydajności na karcie graficznej Zotac GeForce GTX Titan
  26. Intel HD Graphics 4600 – testy zintegrowanego układu graficznego
  27. Podsumowanie
  28. Core i5-4430, Core i5-4570, Core i5-4670 - opłacalność
21