artykuły

Core i7-4770K, Core i5-4670K, Core i5-4670, Core i5-4570, Core i5-4430 – test procesorów Intel Haswell, następców Ivy Bridge i Sandy Bridge. Nowa platforma LGA1150 z układem Intel Z87

Lepsze osiągi, niższy pobór energii

457
1 czerwca 2013, 16:01 Radosław Stanisławski i Łukasz Marek

Zestaw testowy i procedura

We wszystkich próbach z użyciem procesorów AMD FX taktowanie pamięci ustawiliśmy na DDR3-1866, a opóźnienia – na 8-8-8-24 1N, w pozostałych zaś było to DDR-1600 przy opóźnieniach 8-8-8-24 1N. Stosowaliśmy system operacyjny Windows 7 Ultimate w wersji 64-bitowej.

Płyta główna LGA1150
Gigabyte GA-Z87X-OC
GIGABYTE
Płyta główna LGA1155
Gigabyte Z77X-UD3H
GIGABYTE
Płyta główna AM3+ (testy po podkręceniu)
ASUS Crosshair V Formula
ASUS
RAM
G.Skill Ripjaws Z 8 GB F3-17000CL9Q-16GBZH
Nośniki SSD
2 × Kingston SSD HyperX 480 GB
Karta graficzna
Zotac GeForce Titan
Karta graficzna
Sapphire HD 7970 Vapor-X 6 GB
Zasilacz
Corsair TX 850 W
Obudowa
Corsair Graphite 600T
Układ chłodzenia procesora
(podkręcanie)

Prolimatech SuperMega + wentylator Noctua NF-P12
Monitor
EIZO FlexScan SX2462W
(24 cale)

 

Strona:
  1. Intel Haswell
  2. Platforma testowa i ustawienia
  3.     Testy – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
  4.     Testy – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
  5.     Testy – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
  6.     Testy – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  7.     Testy – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  8.     Testy – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro, *.mp4)
  9.     Testy – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  10.     Testy – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  11.     Pobór energii
  12. Podkręcanie [AKTUALIZACJA]
  13.     Podkręcanie – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
  14.     Podkręcanie – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
  15.     Podkręcanie – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
  16.     Podkręcanie – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
  17.     Podkręcanie – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
  18.     Podkręcanie – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro)
  19.     Podkręcanie – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
  20.     Podkręcanie – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
  21.     Podkręcanie – pobór energii
  22. Podsumowanie testów wydajności w różnych zastosowaniach
  23. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii
  24. Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny
  25.     Testy - gry (Crysis 3 i Far Cry 3). Wydajności na karcie graficznej Zotac GeForce GTX Titan
  26. Intel HD Graphics 4600 – testy zintegrowanego układu graficznego
  27. Podsumowanie
  28. Core i5-4430, Core i5-4570, Core i5-4670 - opłacalność
2