Podkręcanie – pobór energii
Procedura pomiaru zużycia energii również została zmodyfikowana. Skupiamy się na scenariuszach, w których komputer faktycznie może być użytkowany. Przykładowo test maksymalnego obciążenia nie odzwierciedla typowej sytuacji, obciąża bowiem wszystkie dostępne jednostki procesora, a tym samym ilość energii zużywana przez szybki wielordzeniowy układ jest dużo większa od potrzeb na przykład dwurdzeniowego. Zwykle jest inaczej, co pokazuje test typowego obciążenia (gra Flash). Sprawdzamy również pobór energii w dwóch grach, z czego jedna (Max Payne 3) przedstawia raczej obciążenie karty graficznej, a druga (Cywilizacja V) – procesora.

Pobór energii pod obciążeniem (Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Typowy (gra Flash) | Maksymalny (Cinebench) |

Pobór energii w grze (Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres) | |||||
---|---|---|---|---|---|
W grze Cywilizacja V | W grze Max Payne 3 |

Podobnie jak w przypadku pomiarów przy domyślnej częstotliwości procesory z rodziny Core 2 Duo E8000 wciąż zapewniają bardzo niski pobór energii.
- Wolfdale alias Core 2 Duo E8200/E8400
- Platforma testowa i ustawienia
- Testy – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
- Testy – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
- Testy – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
- Testy – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
- Testy – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
- Testy – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro, *.mp4)
- Testy – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
- Testy – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
- Pobór energii
- Podkręcanie
- Podkręcanie – gry (ARMA 2, Battlefield 3, Crysis 2, Max Payne 3, Metro 2033)
- Podkręcanie – gry (Cywilizacja V, Shogun 2 Total War, StarCraft 2, Flight Simulator X, WOT)
- Podkręcanie – gry (Assassin's Creed, GTA IV, Skyrim, Wiedźmin 2, DiRT Showdown)
- Podkręcanie – internet (Google Chrome), Flash, HTML5
- Podkręcanie – dom, biuro i multimedia (obróbka zdjęć, Word, PDF, 7-Zip, TrueCrypt)
- Podkręcanie – obróbka i kompresja wideo (x264, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro)
- Podkręcanie – profesjonaliści (Blender, Cinebench, Photoshop)
- Podkręcanie – profesjonaliści (3ds Max, AutoCAD, Catia)
- Podkręcanie - pobór energii
- Podsumowanie testów wydajności w różnych zastosowaniach
- Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii
- Końcowy werdykt