artykuły

Test procesorów – AMD kontra Intel. 200 jednostek w 52 testach. Który CPU jest najszybszy?

Test na koniec świata

528
19 sierpnia 2013, 18:18 Radosław Stanisławski i Tomasz Niechaj

Intel - opis procesorów

NetBurst papa, czyli wielkie wejście Conroe

Rodzina Core 2 Duo pojawiła się na rynku latem 2006 roku i nieźle zamieszała na rynku procesorów. Wywodząca się wprost z mobilnej linii Pentium-M (rdzeń Banias) oprócz znacznego wzrostu wydajności względem odchodzącej wówczas do lamusa architektury NetBurst przyniosła desktopom wyraźnie mniejszy pobór energii.

2 × Conroe = Kentsfield. Cztery rdzenie, witajcie!

W następnym roku Intel przedstawił pierwsze czterordzeniowe procesory „dla mas”: Q6600 i Q6700, obydwa oparte na dwóch połączonych rdzeniach Conroe. Kentsfield (bo tak nazwano tę „sklejkę” dwóch rdzeni Conroe) był wyposażony w 2 × 4 MB pamięci podręcznej L2, co na tamte czasy wydawało się ilością wystarczającą „na lata”. Prawdziwy sukces z całej rodziny Q6XXX odniósł jednak tylko Q6600. Ta działająca z częstotliwością 2,4 GHz jednostka bez problemu osiągała 3,5 GHz przy chłodzeniu powietrzem i przez niemal dwa lata była uważana za „złoty środek” pomiędzy ceną a wydajnością (mówimy o układach czterordzeniowych!). Ślady tej popularności widać do dziś: wciąż nietrudno znaleźć ją na aukcjach internetowych czy w sygnaturkach na forach.

Kentsfield

LGA775

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core 2 Quad Q6600
4/4 2,4 GHz 3,5 GHz 8 MB L2

Początek wyścigu nanometrów – 45 nm w grze

Następnym krokiem było przejście na 45-nanometrowy proces produkcji. Nie obyło się bez echa. Coraz więcej konsumentów zaczynało zwracać uwagę nie tylko na wydajność, ale też na energooszczędność, która rosła wraz z malejącym rozmiarem tranzystora. Z punktu widzenia użytkowników rodzina 45-nanometrowych procesorów Penryn to przede wszystkim rdzenie Wolfdale i Yorkfield. Wszystkie te układy działały na dotychczasowych podstawkach LGA775, a średni wzrost wydajności względem Conroe sięgał 10%.

Ten pierwszy pojawił się najpierw w postaci modeli E8400 i E8200, a nieco później dołączył do nich E8600. Pamięć podręczna L2 o pojemności 6 MB, częstotliwość pracy od 2,66 GHz do 3,33 GHz oraz dobre możliwości podkręcania (średnio do 4,5 GHz) zapewniały graczom w następnych dwóch latach bardzo przyzwoitą wydajność.

Wolfdale

LGA775

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core 2 Duo E8600
2/2 3,33 GHz 4-4,5 GHz 6 MB L2
Core 2 Duo E8500
2/2 3,16 GHz 4-4,5 GHz 6 MB L2
Core 2 Duo E8400
2/2 3,0 GHz 4-4,5 GHz 6 MB L2
Core 2 Duo E8300
2/2 2,83 GHz 4-4,5 GHz 6 MB L2
Core 2 Duo E8200
2/2 2,66 GHz 4-4,5 GHz 6 MB L2
Core 2 Duo E7600
2/2 3,06 GHz 4 GHz 3 MB L2
Core 2 Duo E7500
2/2 2,93 GHz 4 GHz 3 MB L2
Core 2 Duo E7400
2/2 2,8 GHz 4 GHz 3 MB L2
Core 2 Duo E7300
2/2 2,66 GHz 4 GHz 3 MB L2
Core 2 Duo E7200
2/2 2,53 GHz 4 GHz 3 MB L2

Yorkfield to drugie podejście Intela do czterordzeniowych procesorów i wszystko odbyło się na takiej samej zasadzie jak wcześniej: dwa rdzenie Wolfdale komunikujące się ze sobą przez FSB. Początkowo był sprzedawany jako seria Q9X50, a następnie tanie Q8XXX i Q9X00 (bez pięćdziesiątki na końcu), z połową pamięci bardziej zaawansowanego brata.

Yorkfield

LGA775

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core 2 Quad Q9650
4/4 3,0 GHz 4 GHz 12 MB L2
Core 2 Quad Q9550
4/4 2,83 GHz 4 GHz 12 MB L2
Core 2 Quad Q9450
4/4 2,66 GHz 3,7 GHz 12 MB L2
Core 2 Quad Q9500
4/4 2,83 GHz 3,6 GHz 6 MB L2
Core 2 Quad Q9400
4/4 2,66 GHz 3,6 GHz 6 MB L2
Core 2 Quad Q9300
4/4 2,5 GHz 3,4 GHz 6 MB L2
Core 2 Quad Q8400
4/4 2,66 GHz 3,5 GHz 4 MB L2
Core 2 Quad Q8300
4/4 2,5 GHz 3,4 GHz 4 MB L2
Core 2 Quad Q8200
4/4 2,33 GHz 3,2 GHz 4 MB L2

„Bierz PDC i kręęęęęęęęęęć”

Tak właśnie w tamtym czasie wyglądała spora część odpowiedzi na forach na pytanie: „Jaki procesor do 500 zł”. Pentium Dual Core były tanią odmianą Core 2 Duo. Te niedrogie modele całkowicie zmieniły odczucia, które wtedy budziła nazwa Pentium, i cieszyły się ogromnym powodzeniem, nie tylko ze względu na cenę, ale również za sprawą świetnych możliwości podkręcania. Za nieco ponad 400 zł można było kupić procesor, z którego bez większych problemów dało się zrobić układ pod względem wydajności zbliżony do nawet trzykrotnie droższych (mimo mniejszej ilości pamięci podręcznej możliwość przyspieszenia do 4 GHz dawała spore pole do popisu). Jedynym mankamentem była właśnie pamięć drugiego poziomu, która w E5200 i E5300 liczyła zaledwie 2 MB. Na półkach sklepowych wylądowało jeszcze kilka innych: E5400, E5500, E5600, jednak nie zdobyły one takiej popularności jak dwa pierwsze.

Wolfdale

LGA775

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Pentium E6800
2/2 3,33 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E6700
2/2 3,2 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E6600
2/2 3,06 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E6500
2/2 2,93 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E6300
2/2 2,8 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E5500
2/2 2,8 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E5400
2/2 2,7 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E5300
2/2 2,6 GHz 4 GHz 2 MB L2
Pentium E5200
2/2 2,5 GHz 4 GHz 2 MB L2

Nowa architektura, nowe podstawki, nowe turbo, stare HT

Mocnym „tockiem” Intel zakończył rok 2008, wprowadzając nową architekturę swoich czterordzeniowych procesorów – Nehalem. Pierwszy układ giganta z Santa Clara zaprojektowany od początku jako czterordzeniowy przyniósł również zmianę dotychczasowej konwencji nazewniczej. Z punktu widzenia marketingu taki prosty podział (i3, i5, i7) wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Bloomfield

LGA1366

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core i7-960
4/8 3,2-3,46 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i7-950
4/8 3,06-3,33 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i7-940
4/8 2,93-3,2 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i7-930
4/8 2,8-3,06 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i7-920
4/8 2,66-2,93 GHz 4 GHz 8 MB L3

W skład generacji Nehalem wchodziły dwie główne rodziny: Bloomfield (podstawka LGA1366) i Lynnfield (podstawka LGA1156). W wielkiej chwale wrócił nieobecny od czasu Pentium 4 Hyper-Threading. Kompletną nowością była niemal wszechobecna dziś funkcja Turbo Boost. Zmian w samej strukturze procesora było znacznie więcej (m.in. zintegrowany kontroler pamięci i PCI-E), ale żeby nie zagłębiać się w szczegóły, polecamy swoje wcześniejsze publikacje.

Zapowiedź dwóch różnych podstawek „aktywnych” w tym samym czasie nie spotkała się – co jest w pełni zrozumiałe – z radosnym przyjęciem. Jako pierwsze do sklepów zawitały modele Core i7 920 i 940 i ich „ekstremalne” odmiany (i7 965 Extreme Edition z odblokowanym mnożnikiem). Układy te były oparte na rdzeniu Bloomfield i wyposażone w 8 MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu oraz Hyper-Threading (a więc były ośmiowątkowe). Częstotliwości od 2,66 do 3,33 GHz i świetne możliwości podkręcania (ok. 4 GHz przy użyciu powietrza) sprawiają, że do dziś uchodzą za wydajne.

Gulftown

LGA1366

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core i7-990X
6/12 3,46-3,73 GHz 4,5 GHz 12 MB L3
Core i7-980X
6/12 3,33-3,6 GHz 4,5 GHz 12 MB L3

Następny w tej architekturze był Gulftown, pierwszy niebędący „sklejką” układ 6-rdzeniowy/12-wątkowy, z 12 MB pamięci L3, zdecydowanie z segmentu premium. Zaporowa cena (4 tys. zł) sprawiła, że w praktyce dostępny był tylko dla tych, którzy naprawdę potrzebowali 12 wątków.

Nehalem dla ludu - Lynnfield

Kolejnym kamieniem milowym było wprowadzenie procesorów i płyt głównych LGA1156 w rozsądniejszych cenach. Modele wykorzystujące rdzeń Lynnfield to i7 870 i 860 (4R/8W) oraz i5 750/760 (4R/4W). Z technicznego punktu widzenia różniły się więc tylko tym, że w i5 Hyper-Threading był wyłączony i różne były częstotliwości działania, bo ilość pamięci podręcznej była taka sama (8 MB).

Lynnfield

LGA1156

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core i7-870
4/8 2,93-3,6 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i7-860
4/8 2,8-3,46 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i5-760
4/4 2,8-3,33 GHz 4 GHz 8 MB L3
Core i5-750
4/4 2,66-3,2 GHz 4 GHz 8 MB L3

Ostatnią odnogą rodziny Nehalem jest Clarkdale – seria dwurdzeniowych procesorów do tańszych komputerów, oznaczonych jako Pentium G6XXX (dwuwątkowe, bez HT i z 3 MB L3) oraz Core i3 5XX i Core i5 6XX, które tak naprawdę różniły się jedynie szczegółami (brak turbo oraz obsługi szyfrowania AES). Wspomnieć należy również o tym, że modele z rodziny Clarkdale były pierwszymi z wbudowanym rdzeniem graficznym (IGP), choć trzeba pamiętać, że był on osobnym układem na płytce drukowanej procesora.

Clarkdale

LGA1156

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

IGP

Core i5-680
2/4 3,6-3,86 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i5-670
2/4 3,46-3,73 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i5-660
2/4 3,33-3,6 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i5-655K
2/4 3,2-3,46 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i5-650
2/4 3,2-3,46 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i3-560
2/4 3,33 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i3-550
2/4 3,2 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i3-540
2/4 3,06 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Core i3-530
2/4 2,93 GHz 4,4 GHz 4 MB L3 HD Graphics
Pentium G6960
2/2 2,93 GHz 4,4 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G6950
2/2 2,8 GHz 4,4 GHz 3 MB L3 HD Graphics

Druga generacja procesorów Core, czyli podkręcanie przez duże „K”

Nowe procesory, nowa... podstawka. Sandy Bridge również nie był początkowo ciepło przyjmowany przez tych, którzy dopiero co zmienili płytę główną. Nowy, 32-nanometrowy układ wymagał nowej podstawki (LGA1155), jednak najgorszą wiadomość Intel miał dla osób liczących na podkręcanie tanich modeli. Sandy Bridge można było podkręcać na dwa sposoby: przyspieszając zegar bazowy i tym samym jedynie symbolicznie zwiększając częstotliwość taktowania procesora albo – w przypadku wersji z odblokowanym mnożnikiem (procesory „K”) – zwiększając mnożnik i tym samym wyraźnie podnosząc częstotliwość działania.

Intel, chcąc maksymalnie obniżyć pobór energii całej platformy, spiął generatory zegarów bazowych, przez co zwiększając częstotliwość BCLK, podkręcamy również inne komponenty, które bardzo źle znoszą szybsze taktowanie. Możliwości przyspieszenia kończą się z reguły na mniej więcej 105–107 MHz. Jedyną receptą jest tutaj regulacja mnożników. Wyjąwszy całkowicie odblokowane procesory z serii K jest ona dostępna w ograniczonym zakresie w Core i5 i Core i7 z funkcją Turbo (+4 do każdego stanu). A co, jeśli procesor jest pozbawiony mechanizmu Turbo (i3, Pentium, Celeron)? Wtedy możliwości manipulowania wspomnianym zegarem bazowym zostają mocno okrojone.

Sandy Bridge

LGA1155

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

IGP

Core i7-2700K
4/8 3,5-3,9 GHz 4,5 GHz 8 MB L3 HD Graphics 3000
Core i7-2600K
4/8 3,4-3,8 GHz 4,5 GHz 8 MB L3 HD Graphics 3000
Core i7-2600
4/8 3,4-3,8 GHz 4,1 GHz
+ Turbo
8 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2550K
4/4 3,3-3,7 GHz 4,5 GHz 6 MB L3 brak
Core i5-2500K
4/4 3,3-3,7 GHz 4,5 GHz 6 MB L3 HD Graphics 3000
Core i5-2500
4/4 3,3-3,7 GHz

4,0 GHz
+ Turbo

6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2400
4/4 3,1-3,4 GHz 3,8 GHz
+ Turbo
6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2400S
4/4 2,5-3,3 GHz 3,1 GHz
+ Turbo
6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2320
4/4 3-3,3 GHz 3,7 GHz
+TURBO
6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2310
4/4 2,9-3,2 GHz 3,6 GHz
+TURBO
6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i5-2300
4/4 2,8-3,1 GHz 3,5 GHz
+TURBO
6 MB L3 HD Graphics 2000
Core i3-2130
2/4 3,4 GHz 3,6 GHz 3 MB L3 HD Graphics 2000
Core i3-2120
2/4 3,3 GHz 3,45 GHz 3 MB L3 HD Graphics 2000
Core i3-2100
2/4 3,1 GHz 3,25 GHz 3 MB L3 HD Graphics 2000

Podział marketingowy Sandy Bridge jest jeszcze bardziej klarowny: Core i7 to procesor czterordzeniowy i ośmiowątkowy (Hyper-Threading), Core i5 jest czterordzeniowy/czterowątkowy (brak Hyper-Threadingu), a Core i3 – dwurdzeniowy, czterowątkowy (Hyper-Threading włączony). Dalej są dwurdzeniowe Pentium i Celerony (odpowiednio: 3 MB i 2 MB L3) oraz archaiczne „wariacje” w postaci jednordzeniowych Celeronów G4XX.

Sandy Bridge

LGA1155

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

IGP

Pentium G870
2/2 3,1 GHz 3,25 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G860
2/2 3,0 GHz 3,25 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G850
2/2 2,9 GHz 3,20 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G840
2/2 2,8 GHz 3,1 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G640
2/2 2,8 GHz 3,0 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G630
2/2 2,7 GHz 2,9 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Pentium G620
2/2 2,6 GHz 2,8 GHz 3 MB L3 HD Graphics
Celeron G555
2/2 2,7 GHz 2,85 GHz 2 MB L3 HD Graphics
Celeron G550
2/2 2,6 GHz 2,75 GHz 2 MB L3 HD Graphics
Celeron G540
2/2 2,5 GHz 2,7 GHz 2 MB L3 HD Graphics
Celeron G530
2/2 2,4 GHz 2,5 GHz 2 MB L3 HD Graphics
Celeron G470
1/2 2,0 GHz 2,0 GHz 1,5 MB L3 HD Graphics
Celeron G465
1/2 1,9 GHz 2,0 GHz 1,5 MB L3 HD Graphics
Celeron G460
1/2 1,8 GHz 1,9 GHz 1,5 MB L3 HD Graphics
Celeron G440
1/1 1,6 GHz 1,7 GHz 1 MB L3 HD Graphics

Ci, którzy jednak zdecydowali się na procesory „K”, mogli być zadowoleni. Niemal każdy 2500K/2600K bez większych problemów dał się przyspieszyć do 4,5 GHz, co na długo zapewni odpowiedni zapas mocy w grach.

Dla najbardziej wymagających pozostała jeszcze jedna, droga opcja (1200–4000 zł za procesor, ok. 1000 zł za płytę główną): platforma LGA2011 i procesory Sandy-Bridge E. Podobnie jak Gulftown przeznaczona jest dla ściśle określonej grupy osób. Obejmuje układy 6R/12W (Core i7 39XX) oraz jeden 4R/8W (38XX). Najdroższy model, 3970X, w domyślnych ustawieniach działa z częstotliwością 3,5 GHz (do 4 GHz w trybie Turbo), ale po podkręceniu licznik Sandy Bridge-E średnio kończy się na mniej więcej 5 GHz. Można więc powiedzieć, że są to najszybsze obecnie dostępne procesory dla użytkowników domowych.

Sandy Bridge-E

LGA2011

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

Core i7-3970X
6/12 3,4-4,0 GHz 5 GHz 15 MB L3
Core i7-3960X
6/12 3,3-3,9 GHz 5 GHz 15 MB L3
Core i7-3930K
6/12 3,2-3,8 GHz 4,75 GHz 12 MB L3
Core i7-3820
4/8 3,6-3,8 GHz 4,75 GHz 10 MB L3

Trochę mniej, trochę szybciej, trochę chłodniej

Tak pokrótce można określić zmiany, które Intel wprowadził w najnowszych procesorach z rodziny Ivy Bridge: nowy proces technologiczny (22-nanometrowy), odrobinę lepszą wydajność (średnio o 4–8%) i nieco niższe temperatury pracy. Tradycyjnie pierwsze pojawiły się czołowe układy: i7 3770K (odpowiednik 2600K) oraz i5 3570K (odpowiednik 2500K).

Ivy Bridge

LGA1155

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

IGP

Core i7-3770K
4/8 3,5-3,9 GHz 4,5 GHz 8 MB L3 HD Graphics 4000
Core i7-3770
4/8 3,5-3,9 GHz 4,3 GHz
+ Turbo
8 MB L3 HD Graphics 4000
Core i5-3570K
4/4 3,4-3,8 GHz 4,5 GHz 6 MB L3 HD Graphics 4000
Core i5-3570
4/4 3,4-3,8 GHz 4,2 GHz
+ Turbo
6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i5-3550
4/4 3,3-3,7 GHz

4,1 GHz
+ Turbo

6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i5-3470
4/4 3,2-3,6 GHz

4,0 GHz
+ Turbo

6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i5-3450
4/4 3,1-3,5 GHz

3,9 GHz
+ Turbo

6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i5-3350P
4/4 3,1-3,3 GHz

3,8 GHz
+ Turbo

6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i5-3330
4/4 3-3,4 GHz 3,8 GHz
+ Turbo
6 MB L3 HD Graphics 2500
Core i3-3240
2/4 3,4 GHz 3,6 GHz 3 MB L3 HD Graphics 2500
Core i3-3225
4/4 3,3 GHz 3,45 GHz 3 MB L3 HD Graphics 4000
Pentium G2120
2/2 3,1 GHz 3,25 GHz 3 MB L3 HD Graphics

Ilość pamięci L3 również się nie zmieniła względem poprzedników, a możliwości podkręcania pozostały na zbliżonym poziomie. Niestety, przyspieszone Ivy Bridge zdecydowanie trudniej było schłodzić, a to ze względu na niewielką powierzchnię rdzenia.

Intel Haswell

Najważniejszą tegoroczną nowością wśród procesorów niewątpliwie jest rodzina Intel Haswell i nowa podstawka LGA1150. Podobnie jak Ivy Bridge są to układy wykonane w procesie 22-nanometrowym, co w połączeniu z nowym systemem zasilania procesora przekłada się na większą energooszczędność, tak promowaną w dzisiejszych czasach (szczególnie w laptopach). W porównaniu z poprzednikiem wydajność w większości zastosowań wzrosła o 6–9%, a w programach OpenGL – nawet o 30%!

Mimo wszystko procesory Intel Haswell nie zostały przyjęte entuzjastycznie. Sceptycy wypominali Intelowi (i wciąż wypominają) to, że trzeba kupić nową płytę główną, i to, że podkręcanie jest dość kłopotliwe, a to za sprawą małej powierzchni rdzenia i pasty znajdującej się pod rozpraszaczem ciepła (problem ten w odniesieniu do architektury Ivy Bridge przedstawiliśmy w osobnej publikacji). Trzeba jednak pamiętać, że względem poprzedniej architektury (Sandy Bridge) wydajność wzrosła o 13–20% „zegar w zegar”, a to oznacza, że Haswell taktowany o 500–800 MHz wolniej od Sandy Bridge będzie porównywalnie szybki.

Haswell
LGA1150

Rdzenie/
wątki

Taktowanie

Średnie OC

Cache

IGP

Core i7-4770K
4/8 3,5-3,9 GHz 4,5 GHz

8 MB L3

HD Graphics 4600
Core i7-4770
4/8 3,4-3,9 GHz 4,0 GHz 8 MB L3 HD Graphics 4600
Core i7-4771
4/8 3,5-3,9 GHz 4,0 GHz 8 MB L3 HD Graphics 4600
Core i5-4670K
4/4 4,0-4,2 GHz 4,5 GHz 6 MB L3 HD Graphics 4600
Core i5-4670
4/4 3,4-3,8 GHz 3,9 GHz 6 MB L3 HD Graphics 4600
Core i5-4570
4/4 3,2-3,6 GHz 3,7 GHz 6 MB L3 HD Graphics 4600
Core i5-4430
4/4 3,0-3,2 GHz 3,3 GHz 6 MB L3 HD Graphics 4600
Strona:
  1. Test procesorów - AMD kontra Intel
  2. Ważne informacje na temat procesorów
  3.     Taktowanie, turbo, stany energetyczne i FSB, BCLK, HTT
  4.     Rozszerzenia instrukcji: SSE, AVX
  5.     Rdzenie, moduły wątki. Kontroler pamięci
  6. AMD - opis procesorów
  7. Intel - opis procesorów
  8. Procedura testowa - lista aplikacji i gier
  9.     Platforma testowa i ustawienia
  10.     Testy procesorów w grach - metody, miejsca testowe
  11. Testy - podsumowanie testów wydajności w grach
  12. Testy - podsumowanie testów wydajności w multimediach i aplikacjach biurowych
  13. Testy - podsumowanie testów wydajności w aplikacjach dla profesjonalistów
  14.     Testy - Assassin's Creed: Revelations
  15.     Testy - ARMA 2
  16.     Testy - Battlefield 3
  17.     Testy - Crysis 2
  18.     Testy - Cywilizacja V
  19.     Testy - DiRT Showdown
  20.     Testy - Flight Simulator X
  21.     Testy - GTA IV
  22.     Testy - Max Payne 3
  23.     Testy - Metro 2033
  24.     Testy - Shogun 2 Total War
  25.     Testy - Skyrim
  26.     Testy - StarCraft 2
  27.     Testy - Wiedźmin 2
  28.     Testy - World of Tanks
  29.     Testy - 3ds Max 2013
  30.     Testy - 7-Zip 4.65
  31.     Testy - Adobe After Effects
  32.     Testy - Adobe Photoshop CS6
  33.     Testy - Adobe Premiere Pro
  34.     Testy - AutoCAD 2013
  35.     Testy - Blender 2.6
  36.     Testy - Catia
  37.     Testy - Cinebench R11.5
  38.     Testy - Flash
  39.     Testy - HTML5
  40.     Testy - internet (Google Chrome)
  41.     Testy - kompresja wideo x264 (2.5)
  42.     Testy - kompresja wideo do *.mp4
  43.     Testy - MS Word 2010
  44.     Testy - obróbka zdjęć (masowa zmiana rozmiarów)
  45.     Testy - PDF
  46.     Testy - TrueCrypt 7.1a
  47. Pobór energii - spoczynek (bez obciążenia)
  48. Pobór energii - obciążenie typowe i maksymalne
  49. Pobór energii - gry
  50. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - gry
  51. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - internet, biuro, multimedia
  52. Podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - zaawansowane zastosowania
  53. Podkręcanie procesorów
  54.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w grach
  55.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w multimediach i aplikacjach biurowych
  56.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w aplikacjach dla profesjonalistów
  57.     Podkręcanie - Assassin's Creed: Revelations
  58.     Podkręcanie - ARMA 2
  59.     Podkręcanie - Battlefield 3
  60.     Podkręcanie - Crysis 2
  61.     Podkręcanie - Cywilizacja V
  62.     Podkręcanie - DiRT Showdown
  63.     Podkręcanie - Flight Simulator X
  64.     Podkręcanie - GTA IV
  65.     Podkręcanie - Max Payne 3
  66.     Podkręcanie - Metro 2033
  67.     Podkręcanie - Shogun 2 Total War
  68.     Podkręcanie - Skyrim
  69.     Podkręcanie - StarCraft 2
  70.     Podkręcanie - Wiedźmin 2
  71.     Podkręcanie - World of Tanks
  72.     Podkręcanie - 3ds Max 2013
  73.     Podkręcanie - 7-Zip 4.65
  74.     Podkręcanie - Adobe After Effects
  75.     Podkręcanie - Adobe Photoshop CS6
  76.     Podkręcanie - Adobe Premiere Pro
  77.     Podkręcanie - AutoCAD
  78.     Podkręcanie - Blender
  79.     Podkręcanie - Catia
  80.     Podkręcanie - Cinebench R11.5
  81.     Podkręcanie - Flash
  82.     Podkręcanie - HTML5
  83.     Podkręcanie - internet (Google Chrome)
  84.     Podkręcanie - kompresja wideo x264
  85.     Podkręcanie - kompresja wideo do *.mp4
  86.     Podkręcanie - MS Word 2010
  87.     Podkręcanie - obróbka zdjęć (masowa zmiana rozmiarów)
  88.     Podkręcanie - PDF
  89.     Podkręcanie - TrueCrypt 7.1a
  90. Podkręcanie - pobór energii - spoczynek (bez obciążenia)
  91. Podkręcanie - pobór energii - obciążenie typowe i maksymalne
  92. Podkręcanie - pobór energii - gry
  93. Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - gry
  94. Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - internet, biuro, mult.
  95. Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście poboru energii - zaawans. zast.
  96.     Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - gry
  97.     Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - internet, biuro, multimedia
  98.     Podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - zaawansowane zastosowania
  99.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - gry
  100.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - internet, biuro, multimedia
  101.     Podkręcanie - podsumowanie testów wydajności w kontekście ceny - zaawansowane zastosowania
  102. Podsumowanie - jaki procesor za mniej więcej 200 zł?
  103. Podsumowanie - jaki procesor za mniej więcej 350 zł?
  104. Podsumowanie - jaki procesor za mniej więcej 500 zł?
  105. Podsumowanie - jaki procesor za mniej więcej 700 zł?
  106. Podsumowanie - jaki procesor za mniej więcej 900 zł?
  107. Podsumowanie - jaki procesor za 1 tys. zł i więcej?
  108. Każdy z każdym - porównaj procesory (ustawienia domyślne)
  109.     Każdy z każdym - wyniki cząstkowe (ustawienia domyślne)
  110. Każdy z każdym - porównaj procesory (podkręcanie)
  111.     Każdy z każdym - wyniki cząstkowe (podkręcanie)
  112. Najlepsze procesory do gier - domyślne ustawienia (1 lutego 2013 r.)
  113. [OC] Najlepsze podkręcone procesory do gier (1 lutego 2013 r.)
  114. Każdy z każdym - porównaj procesory
  115.     Każdy z każdym - wyniki cząstkowe
7