Słowo wstępu

Spieszymy z wyjaśnieniami, skąd taki, a nie inny tytuł. Betatesterzy mają dostęp do jednej trzeciej pierwszego aktu całej gry, a dokładniej: do miejsca, w którym walczy się z pewnym przerośniętym szkieletem, niegdysiejszym królem. W grze najprawdopodobniej zwiedzimy cztery akty. Dobra wiadomość jest taka, że przebrnięcie przez całą betę nowym bohaterem, normalnie awansującym na kolejne poziomy, gdy zagląda się do każdej beczki i pod każdy kamień, zajmuje dwie i pół do trzech godzin. Jeżeli to pomnożymy przez trzy, robi się z tego jakieś osiem godzin, które trzeba jeszcze pomnożyć przez następne cztery, czyli liczbę aktów. No i mamy naprawdę imponujące trzydzieści dwie godziny gry... razy cztery poziomy trudności, czyli... około stu dwudziestu! Nie licząc czasu spędzonego w trybie gry wieloosobowej, mogącego wydłużyć się do całych lat, ale o tym nieco dalej. Oczywiście, to tylko nasze luźne teoretyzowanie, bo nikt nie dał nam tego na piśmie. W każdym razie na pewno rozumiecie sens tych kalkulacji. Skromny fragment udostępniony nam w wersji beta napawa optymizmem, jeśli chodzi o długość rozgrywki. Ale prawdę mówiąc, to na nic innego nie liczymy.

Jest też gorsza wiadomość, która wzięła się chyba z tego, że Blizzard chciał zachować równowagę. Jest już pewne, że gra nie pojawi się w tym roku. Zgodnie z informacją prasową autorstwa Mike'a Morhaime'a Diablo 3 trafi do sprzedaży na początku przyszłego. A co oznacza „na początku”? Tego nie wie nikt, a znając zaciekłość, z jaką Blizzard broni swoich tajemnic, tak pozostanie aż do momentu ogłoszenia oficjalnej daty wydania gry. Pozostaje mieć nadzieję, że poznamy ją na tegorocznym BlizzConie, czyli oficjalnej imprezie „niebieskich”, która ma się odbyć już wkrótce: 21–22 października tego roku.