artykuły

AMD FX-8150 – mikroarchitektura Bulldozer i nowa generacja procesorów AMD

Testujemy procesory AMD FX!

608
12 października 2011, 06:01 Mateusz Brzostek

Gry – wysoka rozdzielczość

W nowej procedurze testowej wykorzystaliśmy najnowsze sterowniki Catalyst 11.10 Preview 2. Mierzymy teraz średnią i minimalną liczbę klatek na sekundę. We wszystkich grach jakość obrazu była ustawiona na najwyższą możliwą. Wyłączyliśmy tylko wygładzanie krawędzi, a w Wiedźminie 2 – opcję Uberpróbkowanie

Hard Reset to prosta, ale efektowna strzelanka polskiego studia Flying Wild Hog. Wydajność mierzymy za pomocą wbudowanego benchmarku.

Najnowsza część symulacji wyścigów Formuły 1 jest oparta na tym samym silniku co inna popularna gra wyścigowa – DiRT 3, i wyniki testów wydajności z którejkolwiek z nich najczęściej dobrze odwzorowują również wydajność w drugiej.

Czas na drugą część symulacji lotów bojowym myśliwcem. Wydajność mierzymy we wbudowanym benchmarku. Podczas testów teselacja gruntu była wyłączona.

Znany i lubiany Wiedźmin 2 powraca do testów procesorów, tym razem w wersji 2.0.

Test w Left 4 Dead 2 różni się znacznie od tego ze starej procedury testowej, przedstawionego na poprzedniej stronie. Gra jest zaktualizowana do najnowszej wersji, a wydajność mierzymy podczas pierwszej części kampanii Hard Rain.

I wreszcie Metro 2033, niezwykle klimatyczna i równie wymagająca strzelanka z fabułą opartą na słynnej książce Dmitrija Głuchowskiego.

W Left 4 Dead 2 i H.A.W.X. 2 wszystkie procesory zapewniają bardzo dużą liczbę klatek na sekundę, wystarczającą z ogromnym zapasem do włączenia synchronizacji pionowej. Wiedźmin 2 bardziej niż szybkiego procesora potrzebuje wydajnej karty graficznej. W F1 2011 i Hard Reset widać wyraźną różnicę między oboma modelami Sandy Bridge a procesorami AMD. Jedynie w Metro 2033 FX-8150 zapewnia największą średnią i minimalną liczbę klatek na sekundę.

Co dziwne i niepokojące, FX-8150 jest często mniej wydajny w grach od tańszego Phenoma II X6 1100T.

11