artykuły

Radeon HD 6770 i HD 6750 – AMD gra na bis

Déjà vu, czyli kamuflaż Junipera

100
7 lipca 2011, 09:19 Michał Grzegorz Wójcik

Wydajność w grach

Większość z niżej wymienionych gier zostanie wkrótce zastąpiona nowszymi. Część doczekała się już bezpośrednich następców, których jeszcze nie zdołaliśmy wdrożyć. Szczególnie żal starego Crysisa, który nie dość, że jest bardzo wymagający sprzętowo, to daje bardzo powtarzalne i reprezentatywne wyniki, ponadto jest łatwy w obsłudze dla osoby testującej. Dzięki tym wszystkim cechom był do tej pory podstawowym narzędziem do sprawdzania stabilności, poboru mocy oraz głośności.

Wydajność w Battlefield: Bad Company 2 sprawdzamy na mapie Jądro ciemności. Test polega na przebiegnięciu w określony sposób początkowej części etapu, od miejsca lądowania na rzece do chatki, gdzie rozgrywa się akcja. Po drodze mijamy wiele wymagających miejsc, m.in. złożone źródła światła i dwa źródła ognia. Pomiar wykonujemy przy użyciu Frapsa, uśredniając wynik z kilku przebiegów. Ze względu na niezmienne warunki testu wynik jest wysoce powtarzalny i cechuje się małym błędem pomiarowym.

 

Battlefield: Bad Company 2 DX 11
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 AA4× AF16× 1920×1200 AA4× AF16×

F1 2010 to propozycja specjalistów od wyścigów, firmy Codemasters. Gra oparta jest na silniku EGO, wykorzystanym już w Race Driver: Grid, ale i w serii DiRT. Do testu służy nam wbudowany benchmark (dostępny w menu opcji graficznych). Ze względu na dużą liczbę zmiennych pomiar wykonujemy kilkukrotnie, a wyświetlany wynik uśredniamy.

F1 2010 DX 11
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 AA8× AF16× 1920×1200 AA8× AF16×

Metro 2033 jest jednym z najbardziej wymagających tytułów. W trybie DirectX 11 dostępna jest m.in. pełna teselacja postaci, głębia ostrości oraz zaawansowane cienie i efekty świetlne. Do testów wybraliśmy fragment rzeczywistej rozgrywki. Wydajność mierzymy podczas przejazdu drezyną na jednej z początkowych map, Pościg. Pomiar wykonujemy za pomocą Frapsa. Wyniki potwierdzają bardzo dużą powtarzalność testu w grze.

Metro 2033 DX 11
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1280×1024 AF16× 1680×1050 AF16×

Left 4 Dead 2 to kontynuacja ciepło przyjętej strzelanki z rozbudowanym trybem kooperacji. Gra „opowiada” o czwórce typowych ludzi, którzy znaleźli się w świecie opanowanym przez krwiożercze zombie. Wykorzystuje zmodyfikowany silnik Source zgodny z DirectX 9. W czasie testu uruchamiamy timedemo z nagranym przebiegiem jednego z pierwszych etapów.

Left 4 Dead 2
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 AA4× AF16× 1920×1200 AA4× AF16×

Bulletstorm to najnowsze dzieło polskiego studia People Can Fly. Gra jest oparta na silniku Unreal Engine 3 firmy Epic Games. Polega na możliwie efektownym zabijaniu hord przeciwników z różnych plemion, które opanowały planetę będącą luksusowym centrum hotelowo-rozrywkowym. Gra wydaje się nastawiona bardziej na rynek konsolowy. Typowe problemy w mierzeniu wydajności występują m.in. w niektórych rozdzielczościach 16:10. Bulletstorm domyślnie ma także blokadę maksymalnej liczby klatek na sekundę, którą jednak można wyłączyć. Pomiar wykonujemy w początkowym odcinku aktu 3.: Tama (Jeden snajper znaczy tuzin), podczas ucieczki z walącej się kopalni. 

Bulletstorm
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1280x800 AA8x AF16x 1920×1200 AA4× AF16×

Radeon HD 6770 uzyskuje wyraźną przewagę nad największym rywalem ze stajni Nvidii w większości testowanych gier. Co ciekawe, w grze uważanej za bastion AMD, F1 2010, GeForce 550 Ti zdołał wyjść na prowadzenie. Jeśli chodzi o osiągi, postęp względem HD 5770 jest mało wyraźny.

7