Zadziwiające podobieństwo
Jak podkreśla sam producent, gracze najczęściej używają rozdzielczości 1080p, głównie dlatego, że monitory wyświetlające obraz o takich parametrach można kupić już za 400 zł. Obecnie najpopularniejszy wśród graczy model karty graficznej to 9800 GT. Dzisiaj prezentowany GTX 560 ma za zadanie zastąpić popularne karty oparte na G92 i umożliwić grę w rozdzielczości Full HD z włączonymi funkcjami poprawiającymi obraz i efektami DirectX 11. Nowy GeForce pozwala przyjemnie bawić się w najnowszych tytułach w 1080p, a wspomniany 9800 GT – w najlepszym razie w najniższych ustawieniach szczegółowości.
Ale GTX 560 to produkt, który sprawia wrażenie, jakbyśmy już go znali. Spostrzegawczych zapraszamy do artykułu o GTX-ie 460 1 GB. Sama budowa GPU nie zmieniła się. Nadal mamy tu do czynienia ze zwiększoną liczbą jednostek cieniujących na pojedynczy multiprocesor strumieniowy. W przypadku standardowych układów z wyższej półki są to 32 SU/SM (ang. Shader Units, Stream Multiprocessor), a w przypadku serii GTX 460 i GTX 560 jest to 48 SU/SM.
Teoretyczna moc obliczeniowa układu zmieniła się jedynie w wyniku zmiany taktowania układu. Pamiętajcie, że już GTX 460 był sprzedawany głównie w wersjach fabrycznie podkręconych. Jeżeli więc porównywaliście wydajność konstrukcji o przyspieszonych zegarach, to jest bardzo prawdopodobne, że jest ona zbliżona do możliwości bohatera dzisiejszego testu. Różnice w osiągach będą wprost proporcjonalne do taktowania GPU i pamięci.
GTX 560 Ti | GTX 560 | GTX 470 | GTX 460 768 MB | GTX 460 1 GB | |
---|---|---|---|---|---|
Jednostki cieniujące | 384 | 336 | 448 | 336 | 336 |
GPC | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 |
SM | 8 | 7 | 14 | 7 | 7 |
ROP | 32 | 32 | 40 | 24 | 32 |
Jednostki teksturujące | 64 | 56 | 56 | 56 | 56 |
Zegar rdzenia | 822 MHz | 810 MHz | 607 MHz | 675 MHz | 675 MHz |
Zegar jednostek cieniowania | 1644 MHz | 1620 MHz | 1215 MHz | 1350 MHz | 1350 MHz |
Moc obliczeniowa (float) | 1263 gigaflopy | 1089 gigaflopów | 1405 gigaflopów | 907 gigaflopów | 907 gigaflopów |
Szybkość wypełniania pikselami | 26,3 gigapiks./s | 25,9 gigapiks./s | 29,3 gigapiks./s | 16,2 gigapiks./s | 21,6 gigapiks./s |
Szybkość wypełniania teksturami | 52,6 gigateks./s | 45,4 gigateks./s | 34,0 gigateks./s | 37,8 gigateks./s | 37,8 gigateks./s |
Zegar pamięci | 1002 MHz | 1002 MHz | 837 MHz | 900 MHz | 900 MHz |
Szyna pamięci | 256 b | 256 b | 320 b | 192 b | 256 b |
Rodzaj pamięci | GDDR5 | GDDR5 | GDDR5 | GDDR5 | GDDR5 |
Przepustowość pamięci | 128,3 GB/s | 128,3 GB/s | 133,9 GB/s | 80,5 GB/s | 107,3 GB/s |
Analiza tych danych wskazuje, że GTX 560 powinien być nieco mniej wydajny od modelu z dopiskiem Ti i jednocześnie znacząco szybszy od GTX-a 460.
Możemy jedynie domyślać się wielkości samego GPU czy wartości TDP (ang. Thermal Design Power). Jedno jest pewne: GeForce GTX 560 jest oparty na tym samym układzie co GTX 560 Ti. Dzięki temu przy jednym nieaktywnym bloku SM zapewnia zauważalnie niższe TDP. Pamiętajcie, że poniższe dane nie zostały oficjalnie potwierdzone, to jedynie przypuszczenia autora. Niestety, producenci układów graficznych nie lubią chwalić się „odgrzewanymi” produktami.
GTX 460 1 GB | GTX 470 | GTX 560 Ti | GTX 560 | |
---|---|---|---|---|
Liczba tranzystorów | ~ 1,95 mld | ~ 3,2 mld | ~ 1,95 mld | ~ 1,95 mld |
Wielkość jądra | ~ 320 mm2 | ~ 550 mm2 | ~ 320 mm2 | ~ 320 mm2 |
TDP | 160 W | 225 W | 170 W | ~ 150 W |
Maksymalna temperatura | 104°C | 105°C | 100°C | 100°C |
Rekomendowana moc zasilacza | 450 W | 550 W | 500 W | 500 W |
W sklepach znajdziecie wiele odmian GTX-a 560, różniących się zależnie od producenta. Zakres częstotliwości taktowania przedstawia niniejsza tabela (w wersji oryginalnej). W dzisiejszym teście zaprezentujemy zarówno najwolniejsze modele, jak i jedne z szybszych. GTX 560 będzie dostępny z pamięcią o pojemności 1 GB lub 2 GB.
Oczywiście, nic nie zmienia się w obsłudze zaawansowanych technik obliczeniowych i wyświetlania obrazu. GTX 560 podobnie jak poprzednicy zapewnia poniższe funkcje:
- NVIDIA CUDA z CUDA C/C++
- DirectCompute 5.0 i OpenCL
- NVIDIA PhysX
- NVIDIA PureVideo HD
- NVIDIA SLI Ready
- NVIDIA 3D Vision Ready
- NVIDIA 3D Vision Surround Ready.
Asus GTX 560 DirectCU II TOP
Fabrycznie podkręcona karta Asusa ma ciekawy system chłodzenia i znacznie przyspieszone taktowanie.
Wśród dodatków znajdziecie standardowe przelotki DVI-D-sub oraz mini-HDMI-HDMI. Poza tym otrzymujemy przejściówki zasilania z moleksa na PCIe sześciopinowe, które jak nam się wydaje, nie są niezbędne (jeżeli ktoś ma zasilacz bez złączy zasilania kart graficznych, to zazwyczaj nie wydaje wiele na same karty).
Zastosowany schładzacz ma dwa wentylatory, z których ten na końcu karty jest „chudszy” od pierwszego. Sam radiator zbudowano z wykorzystaniem grubych rurek cieplnych bezpośrednio stykających się z rdzeniem graficznym. Całości towarzyszy gustowna pokrywa.
Dwa sześciopinowe złącza zasilania PCIe podłącza się od góry.
Sapphire Radeon HD 6790 | AMD Radeon HD 6790 | Asus GTX 560 DirectCU II TOP | |
---|---|---|---|
Długość płytki drukowanej | 231 mm | 241 mm | 230 mm |
Długość całej karty | 247 mm | 250 mm | 249 mm |
Wysokość | 118 mm | 111 mm | 114 mm |
Szerokość | 41 mm | 39 mm | 39 mm |
Waga | 606 g | 895 g | 641 g |
Manli GTX 560
Dość egzotyczny dla nas producent, firma Manli, wchodzi w skład grupyPCPartner, która produkuje m.in. dla firmy Sapphire. Dlatego możemy spotkać się ze zbliżonym wykonaniem i podobnymi dodatkami.
Sapphire Radeon HD 6790 | AMD Radeon HD 6790 | Asus GTX 560 DirectCU II TOP | Manli GTX 560 | |
---|---|---|---|---|
Długość płytki drukowanej | 231 mm | 241 mm | 230 mm | 210 mm |
Długość całej karty | 247 mm | 250 mm | 249 mm | 212 mm |
Wysokość | 118 mm | 111 mm | 114 mm | 111 mm |
Szerokość | 41 mm | 39 mm | 39 mm | 39 mm |
Waga | 606 g | 895 g | 641 g | 462 g |
MSI NGTX560 Twin Frozr II
MSI zaprezentowało produkt ze sprawdzonym, bardzo wydajnym schładzaczem TwinFrozr II. Częstotliwości taktowania zostały nieco podniesione w porównaniu ze standardowymi, jednak trochę mniej niż u rywali. Zegar rdzenia tyka z domyślną prędkością 870 MHz, a pamięci – 1020 MHz.
Schładzacz Twin Frozr II składa się z dwóch grubych rurek cieplnych odprowadzających ciepło z układu graficznego na skraj radiatora i z dwóch o mniejszym przekroju, które kierują je do środkowych części. Radiator owiewają dwa 80-milimetrowe wentylatory. Całość dopełnia gustowna pokrywa.
Sapphire Radeon HD 6790 | AMD Radeon HD 6790 | Asus GTX 560 DirectCU II TOP | Manli GTX 560 | MSI GTX 560 TwinFrozr II | |
---|---|---|---|---|---|
Długość płytki drukowanej | 231 mm | 241 mm | 230 mm | 210 mm | 222 mm |
Długość całej karty | 247 mm | 250 mm | 249 mm | 212 mm | 240 mm |
Wysokość | 118 mm | 111 mm | 114 mm | 111 mm | 115 mm |
Szerokość | 41 mm | 39 mm | 39 mm | 39 mm | 38 mm |
Waga | 606 g | 895 g | 641 g | 462 g | 708 g |
Palit GTX 560 Sonic Edition
Fabrycznie przyspieszony model Palita ma domyślne taktowania na poziomie: GPU – 900 MHz, pamięć – 1050 MHz.
W zestawie dostajemy tylko podstawowe dodatki.
Schładzacz jest dostosowany do rozmiarów PCB. Zbudowany został z wykorzystaniem rurek cieplnych i pojedynczego wentylatora. Obudowa jest plastikowa, co nie sprawia zbyt dobrego wrażenia.
Palit w swoich modelach z reguły wykorzystuje zmodyfikowaną płytkę drukowaną o rozmiarach mniejszych od standardowych. Nie inaczej jest w tym przypadku.
To chyba jedyna konstrukcja, w której zostały bezpośrednio wyprowadzone złącza D-sub i pełnowymiarowe HDMI. Poza tym jest jedno DVI.
Niewielkie rozmiary czynią kartę Palit Sonic GTX 560 najmniejszym znanym nam przedstawicielem rodziny 560.
AMD Radeon HD 6790 | Asus GTX 560 DirectCU II TOP | Manli GTX 560 | MSI GTX 560 TwinFrozr II | Palit GTX 560 Sonic Edition | |
---|---|---|---|---|---|
Długość płytki drukowanej | 241 mm | 230 mm | 210 mm | 222 mm | 187 mm |
Długość całej karty | 250 mm | 249 mm | 212 mm | 240 mm | 189 mm |
Wysokość | 111 mm | 114 mm | 111 mm | 115 mm | 111 mm |
Szerokość | 39 mm | 39 mm | 39 mm | 38 mm | 38 mm |
Waga | 895 g | 641 g | 462 g | 708 g | 440 g |
Zotac GTX 560 AMP! Edition
Model z serii AMP! to najszybszy GeForce GTX 560 w naszej stawce. Nvidia w danych technicznych układu podaje, że maksymalne taktowanie GPU wynosi 950 MHz. I tyle właśnie dostajemy. Zegar pamięci tyka z częstotliwością efektywną 4400 MHz.
Jeden drobiazg w postaci kuponu na grę Assassin's Creed: Brotherhood znacząco zmienia postrzeganie produktu. Wszyscy lubią być raczeni takimi dodatkami. Poza kuponem i promocyjnym oprogramowaniem Boost (też Zotaca) wyposażenie jest standardowe.
Sam schładzacz został wykonany z użyciem m.in. trzech grubych ciepłowodów. Owiewany jest przez dwa 80-milimetrowe wentylatory.
Asus GTX 560 DirectCU II TOP | Manli GTX 560 | MSI GTX 560 TwinFrozr II | Palit GTX 560 Sonic Edition | Zotac GTX 560 AMP! Edition | |
---|---|---|---|---|---|
Długość płytki drukowanej | 230 mm | 210 mm | 222 mm | 187 mm | 228 mm |
Długość całej karty | 249 mm | 212 mm | 240 mm | 189 mm | 230 mm |
Wysokość | 114 mm | 111 mm | 115 mm | 111 mm | 112 mm |
Szerokość | 39 mm | 39 mm | 38 mm | 38 mm | 40 mm |
Waga | 641 g | 462 g | 708 g | 440 g | 591 g |
Platforma testowa
Wszystkie testy wydajności zostały wykonane na platformie składającej się z następujących podzespołów:
Model | Dostarczył | |
---|---|---|
Procesor | Core i7-965 Extreme Edition ES @ 133 × 29 | www.intel.pl |
Płyta główna | Asus P6T7 WS SuperComputer | asus.com.pl |
Pamięć | A-DATA DDR3-1333+ 3 × 2 GB @ 1333 MHz 8 8 8 24 | www.adata.com.tw |
Miernik poziomu dźwięku | Sonopan SON-50 | www.sonopan.com.pl |
Schładzacz procesora | Noctua NH-U12P | www.noctua.at |
Dysk twardy – system | OCZ Vertex 60 GB | www.ocztechnology.com |
Dysk twardy – dane | Seagate Barracuda 7200.11 320 GB | www.seagate.com |
Zasilacz | Cooler Master UCP 1100 W | www.coolermaster.com |
Monitor | Samsung SyncMaster 305T (30 cali, 2560 × 1600) | www.samsung.com |
Obudowa | Lian Li PC-V2110 | www.lian-li.com |
System operacyjny:
- Windows 7 w wersji 64-bitowej.
Sterowniki:
- karty graficzne AMD Radeon – Catalyst 11.4,
- karty graficzne Nvidia GeForce – ForceWare 270.61,
- Nvidia GeForce GTX 560 - ForceWare 275.20.
Wydajność syntetyczna
Przyrost wydajności względem GTX-a 460 1 GB jest imponujący. Jak widać, szybkie taktowanie to klucz do wydajności w przetwarzaniu grafiki 3D. Każdorazowo karcie sporo brakuje do bliźniaka z dopiskiem Ti czy choćby leciwego HD 5870. GeForce GTX 560 osiąga większą wydajność syntetyczną niż Radeony HD 6850 i HD 5850, czyli karty kosztujące w okolicach 500 zł. W niektórych testach pokonuje nawet HD 6870.
Wydajność w grach
Najnowsze dzieło polskiego studia People Can Fly jest oparte na silniku Unreal Engine 3 firmy Epic Games. Bulletstorm polega na możliwie efektownym zabijaniu hord przeciwników z różnych plemion, które opanowały planetę będącą luksusowym centrum hotelowo-rozrywkowym. Gra wydaje się nastawiona bardziej na rynek konsolowy. Typowe problemy w mierzeniu wydajności występują m.in. w niektórych rozdzielczościach 16:10. Bulletstorm domyślnie ma także blokadę maksymalnej liczby klatek na sekundę, którą jednak można wyłączyć. Pomiar wykonujemy w początkowym odcinku aktu 3.: Tama (Jeden snajper znaczy tuzin), podczas ucieczki z walącej się kopalni.
Mafia 2 jest już znacznie mniej wymagająca. Płynną rozgrywkę w „Full HD” zapewnią nawet karty graficzne za około pół tysiąca złotych. Wydajność sprawdzamy na mapie Room Service, przebiegając wybrany odcinek po wyjściu z domubohatera. Pomiar wykonujemy za pomocą Frapsa.
Left 4 Dead 2 to kontynuacja ciepło przyjętej strzelanki z rozbudowanym trybem kooperacji. Gra „opowiada” o czwórce typowych ludzi, którzy znaleźli się w świecie opanowanym przez krwiożercze zombi. Wykorzystuje zmodyfikowany silnik Source, zgodny z DirectX 9. W czasie testu uruchamiamy timedemo z nagranym przebiegiem jednego z pierwszych etapów.
GeForce GTX 560 punktuje przeważnie nieco częściej od Radeona HD 6850, czyli karty wyraźnie tańszej. Z reguły sporo brakuje mu do HD 6870 i HD 5850, jednak radzi sobie wyraźnie lepiej od GTX-a 460.
Wydajność w grach DirectX 11
Gry wykorzystujące najnowsze biblioteki Microsoftu z reguły są dużo bardziej wymagające, co przekłada się na wyniki poszczególnych kart i lepsze wykorzystanie ich potencjału obliczeniowego.
Wydajność w Battlefield: Bad Company 2 sprawdzamy na mapie Jądro ciemności. Test polega na przebiegnięciu w określony sposób początkowej części etapu, od miejsca lądowania na rzece do chatki, gdzie rozgrywa się akcja. Po drodze mijamy wiele wymagających miejsc, m.in. złożone źródła światła i dwa źródła ognia. Pomiar wykonujemy przy użyciu Frapsa. Ze względu na niezmienne warunki testu wynik jest wysoce powtarzalny i cechuje się małym błędem pomiarowym.
Jedna z nowszych pozycji na liście gier, które testujemy, to gratka dla miłośników strategii turowych: Civilization V. Obsługuje efekty DirectX 11. Do pomiaru wydajności wykorzystujemy program Fraps. Obiekt testu to zapisany fragment gry po 380. turze (ostrzał artyleryjski miasta i walka jednostek, pełne zbliżenie). Sprawdzamy liczbę klatek na sekundę podczas rzeczywistej rozgrywki w maksymalnych ustawieniach graficznych. Wbudowane dema testujące dają wyniki zdecydowanie nieadekwatne do wydajności w trakcie gry, dlatego nie mogliśmy ich użyć.
F1 2010 to propozycja specjalistów od wyścigów, firmy Codemasters. F1 2010oparta jest na silniku EGO, wykorzystanym już w Race Driver: Grid. Do testu służy nam wbudowany benchmark (dostępny w menu opcji graficznych). Ze względu na dużą liczbę zmiennych pomiar wykonujemy trzykrotnie, a wynik uśredniamy.
Metro 2033 jest jednym z najbardziej wymagających tytułów. W trybie DirectX 11 efekty wzbogaca m.in. pełna teselacja postaci, głębia ostrości oraz zaawansowane cienie i efekty świetlne. Do przetestowania wybraliśmy fragment rzeczywistej rozgrywki. Wydajność mierzymy podczas przejazdu drezyną na jednej z początkowych map, Pościg. Pomiar wykonujemy za pomocą programu Fraps.
S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci to jedna z pierwszych gier wykorzystujących DirectX 11. Test polega na krótkim spacerze po pomieszczeniu pełnym stalkerów, podczas którego silnie wykorzystywana jest teselacja postaci. Pomiar tradycyjnie wykonujemy za pomocą Frapsa.
GTX 560 w każdym z testowanych przez nas tytułów osiąga wyraźną przewagę nad GeForcem GTX 460 1 GB. Widać, że ten produkt będzie rywalizował z Radeonem HD 6850. W niektórych grach i trybach udaje mu się prześcignąć tego pierwszego i HD 5850. Jednak do Radeonów HD 6870 jeszcze nieco brakuje. Niewykluczone, że mocniej podkręcone wersje GTX 560 zdołają rywalizować z HD 6870.
Wydajność kart
Każdy z pięciu producentów zaprezentował produkt o odmiennych częstotliwościach taktowania. Jest to więc świetna okazja do porównania wydajności zależnie od szybkości zegarów GPU czy pamięci.
Nietrudno było zgadnąć, że niemal w każdym starciu zwycięży najszybsza w fabrycznej konfiguracji karta firmy Zotac. Asus przeważnie zajmuje drugie miejsce, a Palit – trzecie. Głównym czynnikiem jest tu częstotliwość taktowania GPU, pamięć ma w większości gier nieco mniejsze znaczenie.
Pobór mocy, głośność, temperatura
Pod względem głośności pozytywnie zaskakuje schładzacz DirectCU II Asusa. Wersja TOP tego producenta jest najcichsza w zestawieniu zarówno pod obciążeniem, jak i w spoczynku.
Pod obciążeniem nadal rewelacyjnie radzi sobie karta firmy Asus, akceptowalnie – także MSI i... Manli. Jak widać, zaawansowany schładzacz z rurkami cieplnymi nie jest niezbędny przy tak niskim taktowaniu GPU. Nieco mocniej szumi Palit, a najgłośniejszy pod obciążeniem jest Zotac.
Pobór mocy nie napawa zbyt optymistycznie. Dwa złącza zasilające mówią same za siebie. Nawet AMD Radeon HD 6950, który jest kartą z wyższej półki, potrzebuje znacznie mniej energii. Nie wspominając już o bezpośrednich rywalach, takich jak HD 6870, który potrzebuje niemal 40 W mniej niż standardowy model GTX 560.
Pod obciążeniem nie zachwyca Manli. Ale jak na tak prosty schładzacz, to i tak dobry wynik. Palit i Zotac, mimo że mają wiele rurek cieplnych, to nie zapewniają zbyt dobrej temperatury działania, szczególnie ten drugi. Ogólnie GTX 560 jest układem „chłodnym”. Być może to kwestia sposobu odczytywania temperatury, a być może rozbudowanych schładzaczy.
Podkręcanie
Doskonale podkręca się przede wszystkim model Zotac. Udało się nam uzyskać niemal gigahercowe taktowanie układu graficznego. Jednocześnie karta osiągnęła największą częstotliwość taktowania pamięci w całej stawce: 1230 MHz. Szkoda, że jest dość głośna pod obciążeniem.
Model MSI z układem chłodzenia Twin Frozr II również podkręcał się rewelacyjnie. 980 MHz bez żadnej zmiany napięcia i przy wciąż „chłodnym” GPU świadczy o jakości i wydajności tej konstrukcji. Nieco gorzej było w przypadku pamięci, choć 1175 MHz to bardzo dobry wynik.
Karta Asusa niewiele odbiega pod względem możliwości podkręcania od pozostałych. Co prawda rdzeń udało nam się przyspieszyć do 960 MHz, ale nie korzystaliśmy z dostępnej w dołączonym oprogramowaniu funkcji Voltage Tweak. Ta z pewnością pozwoli pokonać barierę 1 GHz, szczególnie z tak wydajnym schładzaczem. Pamięć „skończyła” się dość wysoko, na 1190 MHz.
Karty firm Palit i Manli osiągnęły zbliżone rezultaty. Szczególnie wart podkreślenia jest wynik tej drugiej, która ma niską bazową częstotliwość taktowania.
Podsumowanie
GTX 560 nie wnosi niczego nowego. Jest dokładnie taki sam jak GTX 460 w wersji 1 GB. Nie należy jednak zapominać, że ten drugi od początku był produktem bardzo wydajnym i rozsądnie wycenionym. Typowi użytkownicy spodziewali się nieco większych zmian u następcy. Większym przełomem było wprowadzenie do sprzedaży GTX-a 560 Ti, który choć początkowo był zbyt drogi, to jednak zapewnia znacząco wyższą wydajność i niemal takie same możliwości podkręcania. Nvidia utrzymuje, że GTX 560 w wersji bez dopisku Ti to całkiem nowy układ graficzny. I rzeczywiście, z początku wydaje się, że ma nieco większe możliwości i zapewnia lepsze wrażenia. W praktyce jednak widocznych zmian względem GTX-a 460 1 GB brak, może poza BIOS-em i naklejką na pudełku.
Producenci pamiętają, że ten segment rynku jest największy pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, gdyż zapewnia możliwość komfortowego grania w większość gier w rozdzielczości 1080p. Dlatego oferta każdego z nich będzie niezwykle bogata. Spodziewamy się zarówno wersji „zwykłych”, taktowanych identycznie jak model Manli, jak i wysypu bardzo mocno podkręconych, z zegarami wyżyłowanymi podobnie jak w Zotacu AMP!.
Twardy orzech do zgryzienia mieliśmy: pięć kart graficznych, z których każda jest inna i każda ma swoje mocne strony.
Asus tradycyjnie udostępnia funkcje mające zwiększyć możliwości przyspieszania jego kart, takie jak Voltage Tweak. To czyni model DirectCU II TOP jednym z ciekawszych dla miłośników podkręcania. Dodatkowo ten model zaskoczył nas rewelacyjną „kulturą” działania – jest zdecydowanie najcichszy w całej stawce.
Model MSI N560GTX Twin Frozr II może pochwalić się bardzo wydajnym schładzaczem, który zarazem nie jest przesadnie głośny pod obciążeniem, a przy jego braku zapewnia błogą ciszę. Karta MSI w fabrycznej konfiguracji pozwala mocno podkręcić układ graficzny, utrzymując przy tym niską temperaturę. Na pewno najistotniejsze dla użytkowników będzie to, że jest przy tym bardzo tania!
Należy się spodziewać, że konstrukcje Manli i podstawowe modele Palita ostatecznie będą nieco tańsze od konkurencji. Karta Palita w wersji Sonic zapewnia dobrą wydajność dla typowego użytkownika, szczególnie jeżeli ma on mało miejsca w obudowie. Manli to nowość w Polsce. Przedstawiony model nie wyróżnia się na tle pozostałych, może zatem znaleźć chętnych wśród osób ceniących podstawową funkcjonalność za rozsądną cenę.
Pozytywnie zaskoczył nas Zotac AMP! Edition. Karta, która w fabrycznej konfiguracji ma zegary taktujące wyżyłowane niemal do maksimum, łatwo daje się jeszcze bardziej przyspieszyć, bijąc rywali pod tym względem. Co ważne, Zotac nie jest szczególnie drogi na tle konkurencji, jeśli weźmie się pod uwagę bogate wyposażenie i najszybsze domyślne częstotliwości taktowania w stawce. Dodatkowo firma zapewnia pięcioletnią gwarancję po zarejestrowaniu się na jej stronie. Naszym zdaniem ten model zasłużył na rekomendację!
Do testów dostarczył: Asus
Cena w dniu publikacji (z VAT): 760 zł
Do testów dostarczył: Manli
Cena w dniu publikacji (z VAT): ok. 670 zł
Do testów dostarczył: MSI
Cena w dniu publikacji (z VAT): 680 zł
Do testów dostarczył: Palit
Cena w dniu publikacji (z VAT): 749 zł
Do testów dostarczył: Zotac
Cena w dniu publikacji (z VAT): 760 zł