artykuły

Wielki test 95 przenośnych odtwarzaczy plików muzycznych

Elektroniczny słowik w garści

131
16 maja 2011, 08:00 Dawid Grzyb
iriver T6

Budowa

Model T6 nie ma kompletnie nic wspólnego pod względem budowy z T5. Nie mamy zielonego pojęcia, dlaczego producent zdecydował się na taką, a nie inną nazwę. T6 jest bardzo solidnie zbudowany, lekki i dobrze leży w dłoni. Front został wykonany z połyskliwego plastiku, a ekran jest na tyle dobrze chroniony, że można przyciskać go kciukiem bez żadnych zniekształceń. Ale jego rozdzielczość pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak kąty widzenia. Interfejs jest dotykowy. Nie mamy zastrzeżeń co do jego działania. Co innego menu, z którym się komunikuje, ale o tym przeczytacie poniżej. Tył oraz boki odtwarzacza są z aluminium, co jest gwarancją wytrzymałości. Na dolnym boku umieszczono gniazda słuchawkowe oraz mini-USB, a na lewym – suwak, który pełni funkcję zarazem wyłącznika i blokady interfejsu. Boki prawy oraz górny są puste. Zabrakło ręcznej regulacji głośności, ale ta umieszczona na froncie sprawdziła się na tyle dobrze, że nam to nie przeszkadzało.

Interfejs

Menu jest do złudzenia podobne do tych, które zostały zastosowane w modelach E30 i E50. Ale tu jego działanie jest dalekie od perfekcji. Główny ekran jest przeraźliwie wolny i odstaje od reszty zakładek. Przeskakiwanie pomiędzy głównymi ikonami trwa długo i jest to najbardziej niedopracowany aspekt interfejsu, który przyćmiewa, niestety, zalety. Dalej jest o niebo lepiej, ponieważ podmenu jest dokładne i działa praktycznie błyskawicznie niezależnie od tego, z jaką prędkością wciska się guziki kierunkowe. Liczba opcji jest standardowa dla produktów firmy iriver. Nie zabrakło możliwości przeszukania pamięci urządzenia po katalogach, sformatowania jej z poziomu odtwarzacza czy ustawienia typu połączenia z komputerem (MSC lub MTP), choć to tylko fragment możliwości. Gdyby nie przesadnie wolne menu główne, nie mielibyśmy żadnych uwag co do interfejsu T6.

iriver T6
Wymiary 92 × 41 × 8,8 mm
Waga
53 g
Pojemność 4 GB
Typ pamięci

flash

Gniazdo kart pamięci
brak
Wejścia mini-USB
Wyjścia
słuchawkowe 3,5 mm
Rozdzielczość ekranu
128 × 160
Typ ekranu
TFT
Akcelerometr brak
Obsługiwane typy plików audio MP3, WMA
Dodatkowe multimedia filmy, zdjęcia, dokumenty, radio, dyktafon
Zakres częstotliwości 20 Hz – 20 000 Hz
Typ zasilania wewnętrzne

Testy – odsłuch muzyczny

Słuchawki dołączone do zestawu

Bas był spokojny, słabo kontrolowany i dudnił. Wokale były za mało wyraźne, za bardzo oddalone od słuchacza i nieciekawe. Gitary zagrały mało wyraźnie, nieczysto i dość ciepło. Wysokie tony były słabo słyszalne, ale to był ten fragment pasma, do którego nie mamy uwag. Scena muzyczna była bardzo wąska, a separacja instrumentów – słaba.

Creative EP-630

Niskie tony były dość zwarte, krótkie i dynamiczne, ale bardzo metaliczne i nieprzyjemne dla ucha. Wokale były dość wyraźne i bliskie, ale słychać było syczenie głosek, chociaż nie możemy im odmówić naturalności. Dźwięk gitar był przeważnie ciepły, odrobinę jasny, ale nie napastliwy. Wysokie tony były dość dobrze słyszalne, ale miały metaliczny wydźwięk. Scena muzyczna była dość rozbudowana, a separacja instrumentów – zadowalająca.

Westone 3

Bas był lekki, krótki i zdecydowanie przydałoby mu się lepsze wypełnienie. Wokale były wyraźne, „muzykalne” i odpowiednio usytuowane względem uszu słuchacza. Dało się usłyszeć syczenie głosek, ale sporadycznie. Gitary grały dynamicznie, jasno i dość blisko, ale nie napastliwie. Wysokie tony były dobrze słyszalne i odpowiednio „muzykalne”. Separacja instrumentów była zadowalająca, a scena muzyczna – odpowiednio rozbudowana.

Creative Aurvana Live!

Bas był głęboki, ale krótki i dość powolny. Spodobał się nam głównie dlatego, że nie wpłynął na pozostałe fragmenty pasma. Partie wokalne brzmiały odpowiednio wyraźnie, blisko i „muzykalnie”. Nie usłyszeliśmy syczenia głosek. Gitary zagrały za mało wyraźnie i zbyt miękko, ale były należycie oddalone od słuchacza i nienapastliwe. Wysokie tony były za mało wyraźne, ale nie możemy im odmówić naturalności. Separacja instrumentów była przeciętna, a scena muzyczna – odpowiednio duża.

Naszym zdaniem

Model T6 zagrał przyzwoicie. Ma pewien potencjał, który może się bardziej ujawnić po wprowadzeniu odpowiedniej korekty brzmienia, ale gra co najwyżej poprawnie.

iriver T6
Zalety
  • Solidny i lekki
  • Odpowiednio szybki interfejs dotykowy
  • Cena
Wady
  • Mała liczba obsługiwanych formatów muzycznych
  • Słaby wyświetlacz
  • Powolne menu
Do testów dostarczył:MP3Store.pl
Cena w dniu publikacji (z VAT):210 zł
Strona:
  1. Kilka słów od autora
  2. Krótka lekcja historii
  3. Przetestowane modele oraz ich klasyfikacja
  4. Odrobina prawdy jeszcze nikogo nie zabiła
  5. Metodyka testów
  6. Profil testera i jego lista odtwarzania
  7. Słuchawki odniesienia
  8. Alternatywne oprogramowanie
  9. Punkt odniesienia
  10. Platforma testowa
  11. Apple iPod classic 6G
  12. Apple iPod nano 6G
  13. Apple iPod shuffle 6G
  14. Apple iPod touch 4G
  15. Apple/RWA iMod 5.5G
  16. Colorful Colorfly C4
  17. Cowon iAudio 7
  18. Cowon iAudio 9
  19. Cowon iAudio A3
  20. Cowon iAudio D2+
  21. Cowon iAudio D3
  22. Cowon iAudio E2
  23. Cowon iAudio F2
  24. Cowon iAudio J3
  25. Cowon iAudio U5
  26. Cowon iAudio V5
  27. Cowon iAudio X7
  28. Creative ZEN Mozaic EZ100
  29. Creative ZEN MX
  30. Creative ZEN Style 300
  31. Creative ZEN Touch 2
  32. Creative ZEN X-Fi 2
  33. Creative ZEN X-Fi Style
  34. HiFiMAN HM-601
  35. HiFiMAN HM-602
  36. HiFiMAN HM-801
  37. HiSound Audio Rocoo-A
  38. HiSound Audio Rocoo-B
  39. iBOX dArk
  40. iBOX eXe
  41. iBOX Foxy
  42. iBOX Lunar
  43. iBOX Swanky
  44. iBOX Wee
  45. iBOX Zeal
  46. iriver B20
  47. iriver B30
  48. iriver Clix
  49. iriver E100
  50. iriver E150
  51. iriver E200
  52. iriver E30
  53. iriver E300
  54. iriver E50
  55. iriver H120
  56. iriver iFP-890
  57. iriver Lplayer
  58. iriver Mplayer
  59. iriver P7
  60. iriver S100
  61. iriver SPINN
  62. iriver T5
  63. iriver T6
  64. iriver T60
  65. iriver T8
  66. iriver U10
  67. iriver X20
  68. Laberg nJoy
  69. Laberg TV
  70. Lark Beat
  71. Lark Evo
  72. Manta MM266 Demon 3
  73. Manta MM279 Gamester
  74. Manta MM265 Panoramic
  75. Manta MM284 Sound
  76. Manta MM215 Strider
  77. Media-Tech MT830 3Motion
  78. Microsoft Zune HD
  79. Nationite NaNite N2
  80. Nationite S:Flo2
  81. Pentagram Eon Cineo GOLD
  82. Pentagram Vanquish Fun
  83. Pentagram Vanquish Mini
  84. Pentagram Vanquish Volt
  85. Philips GoGear
  86. Philips GoGear Muse
  87. Philips GoGear RaGa
  88. Philips GoGear Vibe
  89. SanDisk Sansa Clip
  90. SanDisk Sansa Clip+
  91. SanDisk Sansa Fuze
  92. SanDisk Sansa Fuze+
  93. Sony NWZ-A845
  94. Sony NWZ-B152F
  95. Sony NWZ-E443
  96. Sony NWZ-S544
  97. Sweex Clipz
  98. Sweex Veni
  99. Sweex Vici
  100. Transcend MP330
  101. Transcend MP870
  102. Vedia A10
  103. Vedia B6
  104. Vedia Muzzio Tactic HD
  105. Vedia Muzzio Vibro
  106. Zestawienie zbiorcze dla leniwych – wyświetlacze, część 1.
  107. Zestawienie zbiorcze dla leniwych – wyświetlacze, część 2.
  108. Zestawienie zbiorcze dla leniwych. Jak na dłoni
  109. Wykresy zbiorcze – cena
  110. Wykresy zbiorcze – pojemność pamięci
  111. Wykresy zbiorcze – koszt jednego gigabajta
  112. Wykresy zbiorcze – waga
  113. Wykresy zbiorcze – poziom szumów
  114. Wykresy zbiorcze – żywotność baterii
  115. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 1.
  116. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 2.
  117. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 3.
  118. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 4.
  119. Wykresy zbiorcze – średnia prędkość transferu, część 1.
  120. Wykresy zbiorcze – średnia prędkość transferu, część 2.
  121. Olimpiada – te najlepsze z najlepszych
  122. Olimpiada – te najgorsze z najgorszych
  123. Olimpijskie podium
  124. Olimpijskie antypodium
  125. O firmach słów kilka
  126. Dźwięk w telefonie
  127. Podsumowaniem w ucho
63