artykuły

Wielki test 95 przenośnych odtwarzaczy plików muzycznych

Elektroniczny słowik w garści

131
16 maja 2011, 08:00 Dawid Grzyb
Transcend MP870


Budowa

Model MP870 jest najdroższym odtwarzaczem plików muzycznych w ofercie firmy Transcend. Sprzęt sprawia wrażenie solidnego: nic w nim nie grzechocze, a obudowa nie trzeszczy i jest sztywna. Jej front jest połyskliwy i łatwo zbiera ślady palców. Akurat nam nie przypadł do gustu. Wyświetlacz jest dość duży i ma przyzwoitą rozdzielczość. Kąty widzenia są co najwyżej przeciętne, ale przynajmniej w trakcie trzymania sprzętu na wprost oczu nie są problemem. Pod ekranem umieszczono przyciski funkcyjno-sterujące, które są na tyle duże i wypukłe, że nikt nie powinien mieć z nimi problemów, zwłaszcza że nie stawiają dużego oporu. Niemal wszystkie gniazda umieszczono na dolnym boku odtwarzacza, jedynie czytnik kart pamięci trafił na lewy. Na prawym znalazł się suwak blokady interfejsu oraz przyciski resetowania i dyktafonu. Tył obudowy – dla odmiany matowy – zawiera kiepsko brzmiący głośnik.

Interfejs

Menu w MP870 jest czytelne i uporządkowane. Szkoda, że nie da się zmienić jego wyglądu, ale nie uznajemy tego za istotną wadę. Przeskakiwanie pomiędzy ikonami nie jest specjalnie szybkie i płynne, a szybkie naciskanie guzików sterujących przynosi irytujące opóźnienia. Dobre ogólne wrażenie to także zasługa dość wysokiej rozdzielczości ekranu przy stosunkowo małej przekątnej. Liczba opcji konfiguracyjnych jest duża i niczego nam nie zabrakło.

Transcend MP870
Wymiary 94 × 50 × 12 mm
Waga
62 g
Pojemność 4 GB
Typ pamięci

flash

Gniazdo kart pamięci
brak
Wejścia

mini-USB, liniowe

Wyjścia
słuchawkowe 3,5 mm
Rozdzielczość ekranu
240 × 320
Typ ekranu
TFT
Akcelerometr brak
Obsługiwane typy plików audio MP3, WMA, OGG, FLAC, WAV
Dodatkowe multimedia filmy, zdjęcia, radio, dyktafon, e-booki
Zakres częstotliwości 20 Hz – 20 000 Hz
Typ zasilania wewnętrzne

Testy – odsłuch muzyczny

Słuchawki dołączone do zestawu

Bas był miękki, odrobinę matowy, ale kontrola nad nim była niezła. Nie dudnił i nie był przesadnie rozwleczony. Partie wokalne były skupione na wprost słuchacza, ale dość naturalne i nie usłyszeliśmy w nich syczenia głosek. Gitary zagrały blisko uszu – dźwiękiem ciepłym i „muzykalnym”. Wysokie tony były wycofane i dość krótkie, ale brzmiały naturalnie i przekonywająco. Scena muzyczna była dość wąska, ale poukładana, a separacja instrumentów – przeciętna.

Creative EP-630

Bas był pełny i spokojny, ale przesadnie się rozciągał. Wokale były odrobinę niewyraźne, ale brzmiały naturalnie i nie usłyszeliśmy syczenia głosek. Gitary zagrały spokojnie i ciepło, nienapastliwie. Były właściwie umiejscowione. Wysokie tony były dość dobrze słyszalne i odpowiednio naturalne. Scena muzyczna była szeroka i dość poukładana, a separacja instrumentów – dostateczna.

Westone 3

Niskie tony były krótkie i dość płytkie, ale nie zabrakło im dynamiki. Wokale były wyraźne i odpowiednio bliskie, ale słychać było syczące głoski. Gitary grały melodyjnie i dość dynamicznie, lecz nie napastowały uszu. Wysokie tony były dobrze słyszalne i odrobinę za jasne. Scena muzyczna była dość rozbudowana, a separacja instrumentów – przyzwoita.

Creative Aurvana Live!

Bas był powolny, głęboki i dość miękki, ale miał przyzwoite wypełnienie. Wokale brzmiały ciepło i „muzykalnie”, chociaż mogłyby być bardziej wyraźne. Nie usłyszeliśmy syczenia głosek. Gitary zagrały blisko uszu, ale zabrakło im dynamiki i wyrazistości. Wysokie tony były dość naturalne, ale także im przydałaby się większa wyrazistość. Scena muzyczna była dość skromna, a separacja instrumentów – przyzwoita.

Naszym zdaniem

Model MP870 to „ciepły” odtwarzacz, który najlepiej zagrał z naszymi najdroższymi słuchawkami odniesienia, choć także z pozostałymi poradził sobie przyzwoicie. Jednak jego brzmienie nie było na tyle dobre, aby można je było zaliczyć do zalet.

Transcend MP870
Zalety
  • Gniazdo kart pamięci
  • Liczba obsługiwanych formatów muzycznych
  • Solidny
Wady
  • Powolny interfejs
  • Kąty widzenia mogłyby być lepsze
Do testów dostarczył:Transcend
Cena w dniu publikacji (z VAT):200 zł
  1. Kilka słów od autora
  2. Krótka lekcja historii
  3. Przetestowane modele oraz ich klasyfikacja
  4. Odrobina prawdy jeszcze nikogo nie zabiła
  5. Metodyka testów
  6. Profil testera i jego lista odtwarzania
  7. Słuchawki odniesienia
  8. Alternatywne oprogramowanie
  9. Punkt odniesienia
  10. Platforma testowa
  11. Apple iPod classic 6G
  12. Apple iPod nano 6G
  13. Apple iPod shuffle 6G
  14. Apple iPod touch 4G
  15. Apple/RWA iMod 5.5G
  16. Colorful Colorfly C4
  17. Cowon iAudio 7
  18. Cowon iAudio 9
  19. Cowon iAudio A3
  20. Cowon iAudio D2+
  21. Cowon iAudio D3
  22. Cowon iAudio E2
  23. Cowon iAudio F2
  24. Cowon iAudio J3
  25. Cowon iAudio U5
  26. Cowon iAudio V5
  27. Cowon iAudio X7
  28. Creative ZEN Mozaic EZ100
  29. Creative ZEN MX
  30. Creative ZEN Style 300
  31. Creative ZEN Touch 2
  32. Creative ZEN X-Fi 2
  33. Creative ZEN X-Fi Style
  34. HiFiMAN HM-601
  35. HiFiMAN HM-602
  36. HiFiMAN HM-801
  37. HiSound Audio Rocoo-A
  38. HiSound Audio Rocoo-B
  39. iBOX dArk
  40. iBOX eXe
  41. iBOX Foxy
  42. iBOX Lunar
  43. iBOX Swanky
  44. iBOX Wee
  45. iBOX Zeal
  46. iriver B20
  47. iriver B30
  48. iriver Clix
  49. iriver E100
  50. iriver E150
  51. iriver E200
  52. iriver E30
  53. iriver E300
  54. iriver E50
  55. iriver H120
  56. iriver iFP-890
  57. iriver Lplayer
  58. iriver Mplayer
  59. iriver P7
  60. iriver S100
  61. iriver SPINN
  62. iriver T5
  63. iriver T6
  64. iriver T60
  65. iriver T8
  66. iriver U10
  67. iriver X20
  68. Laberg nJoy
  69. Laberg TV
  70. Lark Beat
  71. Lark Evo
  72. Manta MM266 Demon 3
  73. Manta MM279 Gamester
  74. Manta MM265 Panoramic
  75. Manta MM284 Sound
  76. Manta MM215 Strider
  77. Media-Tech MT830 3Motion
  78. Microsoft Zune HD
  79. Nationite NaNite N2
  80. Nationite S:Flo2
  81. Pentagram Eon Cineo GOLD
  82. Pentagram Vanquish Fun
  83. Pentagram Vanquish Mini
  84. Pentagram Vanquish Volt
  85. Philips GoGear
  86. Philips GoGear Muse
  87. Philips GoGear RaGa
  88. Philips GoGear Vibe
  89. SanDisk Sansa Clip
  90. SanDisk Sansa Clip+
  91. SanDisk Sansa Fuze
  92. SanDisk Sansa Fuze+
  93. Sony NWZ-A845
  94. Sony NWZ-B152F
  95. Sony NWZ-E443
  96. Sony NWZ-S544
  97. Sweex Clipz
  98. Sweex Veni
  99. Sweex Vici
  100. Transcend MP330
  101. Transcend MP870
  102. Vedia A10
  103. Vedia B6
  104. Vedia Muzzio Tactic HD
  105. Vedia Muzzio Vibro
  106. Zestawienie zbiorcze dla leniwych – wyświetlacze, część 1.
  107. Zestawienie zbiorcze dla leniwych – wyświetlacze, część 2.
  108. Zestawienie zbiorcze dla leniwych. Jak na dłoni
  109. Wykresy zbiorcze – cena
  110. Wykresy zbiorcze – pojemność pamięci
  111. Wykresy zbiorcze – koszt jednego gigabajta
  112. Wykresy zbiorcze – waga
  113. Wykresy zbiorcze – poziom szumów
  114. Wykresy zbiorcze – żywotność baterii
  115. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 1.
  116. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 2.
  117. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 3.
  118. Wykresy zbiorcze – kopiowanie danych, część 4.
  119. Wykresy zbiorcze – średnia prędkość transferu, część 1.
  120. Wykresy zbiorcze – średnia prędkość transferu, część 2.
  121. Olimpiada – te najlepsze z najlepszych
  122. Olimpiada – te najgorsze z najgorszych
  123. Olimpijskie podium
  124. Olimpijskie antypodium
  125. O firmach słów kilka
  126. Dźwięk w telefonie
  127. Podsumowaniem w ucho
101