artykuły

Wielki test słuchawek dokanałowych – 51 modeli

Życie jest zbyt krótkie, by używać kiepskich słuchawek

140
30 sierpnia 2010, 11:00 Dawid Grzyb

SoundMAGIC PL50

PL50 jest flagowym modelem firmy SoundMagic, jedynym opartym na pojedynczym zbalansowanym przetworniku. Są to jedne z najtańszych IEM-ów w naszym teście. Produkt został zapakowany w niewielkie, znajomo wyglądające pudełko. Liczba dodatków miło nas zaskoczyła, ponieważ oprócz porządnego etui, zauszników i kilku par silikonowych wkładek znalazło się miejsce dla czarnych pianek. Kształt słuchawek jest ergonomiczny; przewód sygnałowy powinien biec za małżowiną. Lubimy takie rozwiązania, ponieważ są wygodne, choć nie zawsze da się bezproblemowo poprowadzić kabelek za uchem. Obudowa PL50 jest dość płaska i solidna, a jej kolorystyka wydała się nam ciekawa. Połączenia przewodu sygnałowego z obudową modelu PL50 są w kolorach czerwonym i niebieskim, co praktycznie uniemożliwia pomylenie kanałów. Szyjka słuchawek jest dość szeroka, a przez to solidna. Nie stwierdziliśmy problemów natury użytkowej. Słuchawki są lekkie i nie rzucają się w oczy. Przewód sygnałowy mógłby być grubszy, ale i tak w większości innych produktów w podobnej cenie jest cieńszy.

Opakowanie PL50 jest nieduże

Dodatki są zadowalające

Słuchawki są ładne, niewielkie i ergonomiczne

 

Rozgałęzienie oraz ściągacz pasują do siebie

Odpowiednio płaski, kątowy wtyk 3,5 mm został pozłocony

PL50 to wyjątkowo niepozorny model

W niewielkiej obudowie umieszczono pojedynczy zbalansowany przetwornik

SoundMAGIC PL50
czułość 109 dB
impedancja 55 omów
pasmo przenoszenia 15 Hz – 20 000 Hz
długość przewodu 1,2 m
masa 8 g
wtyk pozłacany, kątowy
przewód sygnałowy symetryczny
typ przetwornika pojedynczy zbalansowany przetwornik
typ słuchawek zamknięte

Testy – odsłuch muzyczny

Apple/RWA iMod Video 5.5G + wzmacniacz RSA p-51 Mustang
  • Tony niskie. Były niezbyt szybkie, ale dokładne i głębokie. Były dobrze kontrolowane i odpowiednio rozpięte.
  • Tony średnie. Nie mieliśmy im nic do zarzucenia – brzmiały odpowiednio dynamicznie, „muzykalnie” i wyraźnie.
  • Tony wysokie. Były wyraźne, szczegółowe i długo wybrzmiewały.
  • Efekty przestrzenne. Bardzo dobre – przestrzeń dookoła słuchacza była naprawdę niezła.
  • Separacja instrumentów. Dobra.
Apple iPod touch 3G
  • Tony niskie. Brzmiały mięsiście, były nieźle kontrolowane, nie dudniły, ale też nie zachwycały szybkością.
  • Tony średnie. Wokale brzmiały bardzo dobrze – wyraźnie i naturalnie. Ich położenie względem ucha słuchacza było odpowiednie. Gitary zagrały dość spokojnie i jasno, ale nie męczyły.
  • Tony wysokie. Ich brzmienie było odpowiednio wyraziste, naturalne. 
  • Efekty przestrzenne. Scena muzyczna nie była nadzwyczajnie szeroka, ale była dobrze poukładana.
  • Separacja instrumentów. Dobra.
Cowon E2
  • Tony niskie. Bas był lekki, spokojny, ciepły i subtelny – dobrze współgrał z resztą pasma.
  • Tony średnie. Wokale brzmiały naturalnie, dość wyraźnie i ciepło, podobnie jak „muzykalne”, spokojne gitary. 
  • Tony wysokie. Były gorzej słyszalne niż reszta pasma, ale dobre.
  • Efekty przestrzenne. Scena muzyczna nie była bardzo szeroka, ale panował na niej porządek.
  • Separacja instrumentów. Przeciętna.

Naszym zdaniem

Słuchawki PL50 to jedyny model w naszym teście, który nie ma wad. Naprawdę nie mamy im nic do zarzucenia. Przede wszystkim są solidnie wykonane, lekkie, ergonomiczne i nieduże. Jakość dźwięku jest bardzo dobra, a cena – śmiesznie niska, jak na takie możliwości. Jest to ten typ produktu, który anglojęzyczni określają: bang for buck. Polecamy. 

SoundMAGIC PL50
Zalety
  • Liczba dodatków
  • Jakość wykonania
  • Cena
  • Lekkie i wygodne
  • Nieduże
Wady
  • Jakie wady?
Do testów dostarczył:Audiomagic.pl
Cena w dniu publikacji (z VAT):199 zł
Zobacz bieżące oferty:
MediaExpert
229 zł
Electro.pl
229 zł
* cena przybliżona, według aktualnego kursu euro
51