artykuły

Wielki test słuchawek dokanałowych – 51 modeli

Życie jest zbyt krótkie, by używać kiepskich słuchawek

140
30 sierpnia 2010, 11:00 Dawid Grzyb

JAYS j-JAYS

Model j-JAYS jest jednym z najniższych w ofercie szwedzkiej firmy JAYS. Słuchawki swoją budową przypominają popularne „epki” firmy Creative, czyli model EP-630. j-JAYS są nieduże i w całości wykonane z plastiku. Przetwornik umieszczony wewnątrz obudowy jest dynamiczny. Słuchawki są lekkie i nie sprawiły nam problemów użytkowych. Jak to bywa w przypadku produktów z przewodem prowadzonym klasycznie, a nie za uchem, ważne jest dobre dopasowanie wkładek do kanału słuchowego. Już tradycyjnie zastrzeżenia dotyczą niewielkiej średnicy przewodu sygnałowego, czyli potencjalnego słabego ogniwa produktu. Producent jest znany z przyzwoitych dodatków i nie inaczej jest w przypadku słuchawek j-JAYS. Wymienne filtry, w sumie pięć par wkładek, komplet przejściówek i porządne etui powinny zadowolić każdego. 

Opakowanie modelu j-JAYS jest w porządku

Byliśmy pozytywnie zaskoczeni tym, co zostało dołączone do najtańszych słuchawek w ofercie szwedzkiej firmy

  j-JAYS budową przypominają popularne „epki” firmy Creative

Wtyk 3,5 mm niczym się nie wyróżnia

Przewód sygnałowy oraz rozgałęziacz też nie odbiegają od innych produktów

Słuchawki są nieduże, a ich obudowa to w całości plastik

Podobnie jak w przypadku innych produktów firmy filtry można wymienić

JAYS j-JAYS
czułość 106 dB
impedancja 32 omy
pasmo przenoszenia 50 Hz – 20 000 Hz
długość przewodu 0,6 m
masa 8 g
wtyk pozłacany, prosty
przewód sygnałowy symetryczny
typ przetwornika dynamiczny
typ słuchawek zamknięte

Testy – odsłuch muzyczny

Apple/RWA iMod Video 5.5G + wzmacniacz RSA p-51 Mustang
  • Tony niskie. Bas był dudniący, mało dokładny, kiepsko kontrolowany i popsuł przyjemność z odsłuchu.
  • Tony średnie. Wokale brzmiały dość naturalnie, ale niezbyt wyraźnie. Gitary zagrały blisko słuchacza, ale zabrakło im dynamiki. 
  • Tony wysokie. Były słabo słyszalne, a w efekcie mało ciekawe.
  • Efekty przestrzenne. O dziwo, scena muzyczna wydała się nam dość szeroka.
  • Separacja instrumentów. Przeciętna.
Apple iPod touch 3G
  • Tony niskie. Bas był dość dynamiczny, ale jego kontrola była słaba – dawał o sobie znać dudnieniem praktycznie zawsze.
  • Tony średnie. Wokale brzmiały naturalnie, a gitary – odpowiednio dynamicznie, ale bas skutecznie zabijał przyjemność z odsłuchu.
  • Tony wysokie. Nie były dobrze słyszalne: nie dość, że wycofane, to jeszcze zdominowane przez niskie tony.
  • Efekty przestrzenne. Szerokość sceny muzycznej nie była duża.
  • Separacja instrumentów. Słaba.
Cowon E2
  • Tony niskie. Basu było za dużo. Jego brzmienie było kiepskie – słabo kontrolowane, mało dokładne i ogólnie nieciekawe.
  • Tony średnie. Ta część pasma była odczuwalnie cofnięta i przysłonięta przez niskie tony.
  • Tony wysokie. Ich słyszalność była znikoma.
  • Efekty przestrzenne. Przeciętne.
  • Separacja instrumentów. Słaba.

Naszym zdaniem

Kolejne „epkowate” słuchawki zagrały tak, jak się tego po nich spodziewaliśmy. Słaba dynamika, wszędobylski, niekontrolowany i dudniący bas, kiepska separacja... Nie podobało nam się jeszcze parę innych rzeczy. Słuchawki kosztują podobnie jak lepszy pod każdym względem model a-JAYS Three – i to w zasadzie powinno wystarczyć za podsumowanie.

JAYS j-JAYS
Zalety
  • Niezłe dodatki
  • Lekkie i wygodne
Wady
  • Fatalny bas
  • Cofnięta większość słyszalnego pasma
  • Cena
  • Słaba dynamika
Do testów dostarczył:Sonus Mobile
Cena w dniu publikacji (z VAT):179 zł
Zobacz bieżące oferty:
Presto
698 zł
* cena przybliżona, według aktualnego kursu euro
30