JAYS d-JAYS
Ten model szwedzkiego producenta został oparty na pojedynczym zbalansowanym przetworniku. Wykonanie słuchawek jest dobre, z wyjątkiem cienkiego przewodu sygnałowego, który może stwarzać problemy. Słuchawki mają ergonomiczny kształt i są lekkie. Nieźle wyglądają w uchu i nie wystają. Nie jesteśmy zwolennikami „fortepianowej” czerni, ale tu przydaje ona klasy. Producent dołączył sporo dodatków: kilka par wkładek (w tym jedne piankowe), porządne etui, kilka przejściówek oraz wymienne filtry. Opakowanie nie jest tak porządne jak w przypadku a-JAYS Three. Model d-JAYS nie stwarzał problemów użytkowych i tak naprawdę jedyne, co nam się nie spodobało, to średnica kabla.
Opakowanie zostało minimalistycznie zaprojektowane; nie spodobał się nam sposób otwierania
Dodatków moc, czyli zadowalająca liczba filtrów oraz wkładek, chociaż te piankowe szybko się zużywają
Nie zapomniano o przedłużeniu przewodu sygnałowego i o dwóch przejściówkach
Słuchawki są eleganckie i solidnie wykonane
Wtyk 3,5 mm jest prosty i został pozłocony
Rozgałęzienie oraz przewód sygnałowy niczym się nie wyróżniają z tłumu
Słuchawki są płaskie, a przez to ergonomiczne
Przy końcu szyjki umieszczono filtr, który można wymienić
JAYS d-JAYS | |
---|---|
czułość | 115 dB |
impedancja | 40 omów |
pasmo przenoszenia | 20 Hz – 20 000 Hz |
długość przewodu | 0,6 m |
masa | 10 g |
wtyk | pozłacany, prosty |
przewód sygnałowy | symetryczny |
typ przetwornika | pojedynczy zbalansowany przetwornik |
typ słuchawek | zamknięte |
Testy – odsłuch muzyczny
- Tony niskie. Bas był dobrze kontrolowany, dość dynamiczny i głęboki, ale nie dominował nad resztą pasma. Nie wyróżniał się niczym szczególnym.
- Tony średnie. Gitary zagrały dość wyraźnie i naturalnie, chociaż nie były to demony prędkości. Wokale brzmiały naturalnie i nie były zbytnio oddalone od ucha słuchacza.
- Tony wysokie. Ich słyszalność była dobra, ale zabrakło im powabu i bliskości.
- Efekty przestrzenne. Szerokość sceny muzycznej była niczego sobie.
- Separacja instrumentów. Przeciętna.
- Tony niskie. Były miękkie, niezbyt głębokie, ale dość dobrze kontrolowane.
- Tony średnie. Gitary zagrały dość naturalnie, chociaż do żwawych nie należały, a szkoda. Wokale brzmiały naturalnie i dość dynamicznie, ale zabrakło im wyrazistości.
- Tony wysokie. Były słyszalne, ale też za bardzo cofnięte.
- Efekty przestrzenne. Całkiem niezłe, chociaż scena muzyczna powiększyłaby się, gdyby brzmienie średnich tonów było wyraźniejsze.
- Separacja instrumentów. Przeciętna.
- Tony niskie. Były odpowiednio dynamiczne, miękkie, dość dobrze kontrolowane i pełne.
- Tony średnie. Wokale były odrobinę za bardzo oddalone. Nie syczały, ale mogłyby być wyraźniejsze i bardziej żwawe. Brzmienie gitar było dość naturalne, ale też za mało wyraźne i pozbawione dynamiki.
- Tony wysokie. Były średnio słyszalne.
- Efekty przestrzenne. Zadowalające, ale scena muzyczna nie zachwycała szerokością.
- Separacja instrumentów. Była dość przeciętna.
Naszym zdaniem
Model d-JAYS nie przypadł nam do gustu. Dźwięk nie był dynamiczny i dobrze odseparowany, a po produktach opartych na zbalansowanym przetworniku właśnie tego się oczekuje. Ponadto średnie tony były odsunięte od słuchacza. Za 300 zł można kupić słuchawki zapewniające lepszą jakość dźwięku. Nie można jednak odmówić modelowi d-JAYS niezłego wykonania i wysokiej jakości dodatków. Ale to nie dla nich kupuje się słuchawki, prawda?

- Lekkie i wygodne
- Solidne
- Niezłe dodatki
- Cienki kabelek sygnałowy
- Słuchawkom brakuje dynamiki i wyrazistości
- Cena

- Wstępu słów kilka
- Rodzaje słuchawek
- Rys historyczny
- Urządzenia testowe
- Metodyka testów
- AKG K340
- Altec Lansing UHP301
- Altec Lansing UHP307E
- Altec Lansing UHP336E
- Apple In-Ear
- Audio-Technica ATH-CK9
- Bose TriPort IE
- Creative Aurvana Air
- Creative Aurvana In-Ear 2
- Creative EP-3NC
- Creative HS-930i
- Creative Zen Aurvana
- Cresyn C230E
- Cresyn C750E
- Denon AH-C452
- Denon AH-C710
- Etymotic ER-6i
- Fischer Audio Eterna
- Fischer Audio Silver Bullet
- H2O Surge PRO
- H2O Surge Sportwrap
- iriver AE1
- JAYS a-JAYS Three
- JAYS d-JAYS
- JAYS j-JAYS
- JAYS q-JAYS
- Klipsch Image X10
- Monster Beats by Dr.Dre Tour
- Monster Heartbeats by Lady GaGa
- Monster Turbine
- Nu Force NE-7M
- Panasonic RP-HC55
- Phonak Audeo PFE 012
- Phonak Audeo PFE 112
- Sennheiser CX 400-II Precision
- Sennheiser CX 550 Style
- Sennheiser CX 680 Sports
- Sennheiser IE 6
- Shure SE115
- Shure SE210
- Sleek Audio SA1
- Sleek Audio SA6
- Sleek Audio W1 Kleer
- Sony MDR-NC33
- SoundMAGIC EH10
- SoundMAGIC PL50
- Ultimate Ears SuperFi 5
- V-Moda Vibe Duo
- Westone 1
- Westone 3
- Westone UM-1
- Podsumowanie