Denon AH-C452
Jeden z najtańszych modeli dokanałowych japońskiej firmy Denon niczym nie zaskakuje. Pudełko jest raczej jednorazowe, z dodatków są tylko te najpotrzebniejsze, a słuchawki pod względem wykonania nie wyróżniają się niczym na tle konkurencji. Model AH-C452 możemy porównać do słuchawek AKG K340, które też nie zaskakiwały swoją budową. C452 są oparte na przetworniku dynamicznym. Został on zamknięty wewnątrz plastikowej obudowy, przyozdobionej metalowym okręgiem, co wygląda dość ładnie. AH-C452 są odpowiednio ergonomiczne, ale rozmiary mają dość pokaźne. Osoby o niewielkich małżowinach mogą mieć problemy z odpowiednim ułożeniem w nich słuchawek. Sprawdziliśmy to na kilku osobnikach. Szyjki zostały zabezpieczone filtrem, ale jest on przymocowany na stałe. Przewód sygnałowy nie jest gruby, więc jeżeli słuchawki uszkodzą się, to przyczyną najpewniej będzie właśnie on.

Jedne ze swoich najbardziej znanych słuchawek Denon postanowił umieścić wewnątrz blistra... Fuj!

Model AH-C452 jest bardzo lekki





Denon AH-C452 | |
---|---|
czułość | 105 dB |
impedancja | 16 omów |
pasmo przenoszenia | 5 Hz – 24 000 Hz |
długość przewodu | 0,7 m |
masa | 4,5 g – bez kabla |
wtyk | pozłacany, prosty |
przewód sygnałowy | symetryczny |
typ przetwornika | dynamiczny, neodymowy |
typ słuchawek | zamknięte |
Testy – odsłuch muzyczny
- Tony niskie. Ich brzmienie było dość dynamiczne, lekkie i dobrze kontrolowane. Bas mógłby brzmieć pełniej.
- Tony średnie. O ile kobiece wokale brzmiały nieźle, te męskie często syczały i były „plastikowe”. Gitary grały dość dobrze: jasno i wyraźnie, ale nie napastliwie.
- Tony wysokie. „Góra” była dobrze słyszalna i odpowiednio długo wybrzmiewała, chociaż okazjonalnie była płaska.
- Efekty przestrzenne. Dobre – scena dookoła słuchacza była naprawdę duża.
- Separacja instrumentów. Jednym słowem: dobra.
- Tony niskie. Bas brzmiał dynamicznie, ale był płytki i odrobinę bez wyrazu. Zabrakło mu lepszego wypełnienia.
- Tony średnie. Były bardzo wyraźne. Często stawały się matowe, przejaskrawione i napastliwe.
- Tony wysokie. Ich słyszalność i wybrzmiewanie były właściwe.
- Efekty przestrzenne. Zadowalające. Scena dookoła słuchacza była niezbyt szeroka, ale wystarczająca.
- Separacja instrumentów. Całkiem niezła.
- Tony niskie. Bas był wyjątkowo lekki, sprężysty i dynamiczny, choć było go za mało.
- Tony średnie. Wokale brzmiały dość płasko i syczały. Brzmienie gitar było bardzo przejaskrawione, agresywne, matowe.
- Tony wysokie. Ich słyszalność była bardzo dobra, chociaż brzmienie wydało się nam dość płaskie.
- Efekty przestrzenne. Scena muzyczna była dość szeroka.
- Separacja instrumentów. Przeciętna.

- Lekkie
- Niezła scena muzyczna
- Cena
- Niezbyt wygodne
- Cienki i mało elastyczny przewód sygnałowy
- Przejaskrawione średnie fragmenty pasma

- Wstępu słów kilka
- Rodzaje słuchawek
- Rys historyczny
- Urządzenia testowe
- Metodyka testów
- AKG K340
- Altec Lansing UHP301
- Altec Lansing UHP307E
- Altec Lansing UHP336E
- Apple In-Ear
- Audio-Technica ATH-CK9
- Bose TriPort IE
- Creative Aurvana Air
- Creative Aurvana In-Ear 2
- Creative EP-3NC
- Creative HS-930i
- Creative Zen Aurvana
- Cresyn C230E
- Cresyn C750E
- Denon AH-C452
- Denon AH-C710
- Etymotic ER-6i
- Fischer Audio Eterna
- Fischer Audio Silver Bullet
- H2O Surge PRO
- H2O Surge Sportwrap
- iriver AE1
- JAYS a-JAYS Three
- JAYS d-JAYS
- JAYS j-JAYS
- JAYS q-JAYS
- Klipsch Image X10
- Monster Beats by Dr.Dre Tour
- Monster Heartbeats by Lady GaGa
- Monster Turbine
- Nu Force NE-7M
- Panasonic RP-HC55
- Phonak Audeo PFE 012
- Phonak Audeo PFE 112
- Sennheiser CX 400-II Precision
- Sennheiser CX 550 Style
- Sennheiser CX 680 Sports
- Sennheiser IE 6
- Shure SE115
- Shure SE210
- Sleek Audio SA1
- Sleek Audio SA6
- Sleek Audio W1 Kleer
- Sony MDR-NC33
- SoundMAGIC EH10
- SoundMAGIC PL50
- Ultimate Ears SuperFi 5
- V-Moda Vibe Duo
- Westone 1
- Westone 3
- Westone UM-1
- Podsumowanie